Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Węgry stawiają na CNG. 75 MAN-ów w Miszkolcu.

infobus
24.03.2016 09:44
0 Komentarzy

MAN Truck & Bus dostarczył 75 szt. autobusów miejskich Lion`s City CNG dlawęgierskiego miasta Miszkolc. Wszystkie wyprodukowane zostały w polskich zakładachMAN.

Zamówienie obejmowało dostawę:

– 40szt. autobusów solo klasy MAXI odługości 12 m ? MAN Lion`s City CNG;

– 35szt. autobusów przegubowych klasy MEGAo długości 18,75 m ? MAN Lion`s City GL CNG (dokładnie ten model wyróżnionyzostał tytułem ?Bus of the Year 2015?);

Pojawieniesię nowych autobusów w czwartym co do wielkości mieścieWęgier (opopulacji 160.000 mieszkańców) stało się okazją do zorganizowaniahucznej prezentacji i jednocześnie komunikacyjnego świata miasta. Tak dużainwestycja pozwoliła miejskiemu operatorowi MVK Zrt. wycofać wyeksploatowane Ikarusy 280 i wdrożyć komfortowyi ekologiczny tabor. Projekt ten udało się zrealizować w ramach unijnegoprogramu „Smart & Green”. Dziękitemu finansowemu narzędziu, w ostatnichlatach, zmodernizowano sieć ciepłowniczą w mieście, poprawiono system pociągów podmiejskich,a także oddano do użytku nowy system tramwajowy. Kolejnąpozycją na liście była właśnie wymiana taboru autobusowego.

Zalety CNG

Noweautobusy marki MAN mocno wyróżniają się na tle dotychczasowego taboru MVK. I tonie tylko gazowym napędem, ale także kolorem. Zielono-białe pojazdy można łatworozpoznać na tle ciemnoniebieskich i żółtych autobusów z dotychczasowej flotytransportu publicznego. MVK oczkuje, że gazowe autobusyprzyniosą poprawę jakości powietrza poprzez zmniejszenie emisji szkodliwychsubstancji, a także obniżą emisję hałasu w porównaniu do pojazdów z silnikami diesla.

-?Jesteśmydumni, że mogliśmy przyczynić się do tak dużej odnowy autobusowego taboru wMiszkolcu. Cieszymysię, że lokalny przewoźnik ? z którym współpracujemy od 2002 r. ? wybrał markęMAN. Wcześniej miasto eksploatowało przegubowe egzemplarze Neoplan Centroliner?- wyjaśnia Reinhard Faderl, CEO MAN Truck& Bus Hungary Kft.

Nowa stacja

Wszystkieprzekazane autobusy wyposażone zostały w system informacji wizualnej (zarównowewnątrz jak i na zewnątrz), klimatyzacje oraz bezpłatną sieć Wi-Fi. Pojazdysolo oferują 30 miejsc siedzących i 54 miejsc stojące, a przegubowe 42 siedzącei 110 stojących. W 12-metrowej wersji Lion`s City CNG zastosowano silnik E2876 Euro6 o mocy 272 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1050 Nm przy 1100-1700 obr. Zkolei przegubowe ?lwy? dysponują jednostkami E2876 Euro 6 o mocy 310 KM i 1250 Nm przy 1000-1700 obr. Dachowezbiorniki z sprężonym gazem ziemnym maja pojemności ok. 1400 l.

Pojazdytankowane są na zupełnie nowej stacji paliw zlokalizowanej na terenie zajezdni MVKZrt., której budowa była wkładem własnym przewoźnika do projektu. Umożliwia onatankowanie w jednym czasie 6 pojazdów. Jestona otwarta na indywidualnych użytkowników.

W ramachprzekazania autobusów zorganizowano również konferencję naukową . W jej ramach głoszabrał przedstawiciel firmy przewozowej Kaposvár Zrt, która od jesieni 2015 r.eksploatuje 40 autobusów MAN Lion`s City CNG. Firma poinformowała o swoich doświadczeniachoperacyjnych. Według operatora, zakupione autobusy były bardziej wydajne niż początkowooczekiwano, a także można było płynnie zintegrowaćz dotychczasową flotą.

Zkolei wieczorem mieszkańcy Miszkolca mogli powitać nowe autobusy w ramach wielkiegospektaklu z pokazem laserowych oraz koncertami. Równolegle symbolicznie pożegnanoautobusy marki Ikarus.

Komentarze