TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Węglik krzemu w elektromobilności. Po Medcomie - Bosch
- Opublikowano: 08.10.2019 12:00:03 1 komentarz
Węglik krzemu w elektromobilności. Po Medcomie - Bosch

Niemiecki producent części motoryzacyjnych Robert Bosch w 2020 r. rozpocznie produkcję nowej generacji wydajnych energetycznie mikroczipów dla pojazdów elektrycznych - podała w poniedziałek agencja Reutera.

Zgodnie z założeniami producenta, mikroczipy mogłyby znaleźć zastosowanie w seryjnych samochodach elektrycznych w 2023 r. Urządzenia mają wykorzystywać system odpowiadający za przekazywanie prądu w obu kierunkach między baterią i układem napędowym; system będzie tworzony z węglika krzemu (SiC), materiału półprzewodnikowego zaprojektowanego, aby wytrzymywać wyższe temperatury i napięcia występujące w energoelektronice.

Przypomnijmy, że technologię bazującą na węgliku krzemu od dwóch lat stosuje i rozwija polski Medcom, który  należy obecnie do nielicznych firm na świecie, które specjalizujących się w tego typu rozwiązaniach. Generalnie to innowacyjne podejście pozwala tworzyć lżejsze i mniejsze urządzenia energoelektroniczne osiągające wyższą sprawność energetyczną. Teraz do tego grona dołączy także Bosch.

Węglik krzemu

Jak wskazali przedstawiciele Boscha, chociaż produkcja węglika krzemu jest bardziej skomplikowana, to ma on lepsze właściwości przewodzące niż powszechnie stosowany krzem i wytraca mniej energii w postaci ciepła.

"Półprzewodniki z węglika krzemu wnoszą więcej mocy do pojazdów elektrycznych. Dla kierowców oznacza to zwiększenie zasięgu o 6 proc." - wyjaśnił członek zarządu Bosch Harald Kroeger.

Według koncernu większy zasięg baterii powinien wpłynąć na zwiększenie sprzedaży pojazdów elektrycznych. Badania, na które powołuje się niemiecki producent wskazują, że 42 proc. konsumentów nie brałoby pod uwagę zakupu samochodu zasilanego baterią z powodu ograniczonego zasięgu i strachu przed utknięciem w drodze bez możliwości doładowania.

Globalny zasięg

Nowa generacja mikrochipów zostanie wyprodukowana w fabryce Boscha w Reutlingen, w południowej części Niemiec - poinformował koncern. Nie podał, jakie koncerny zdecydowały się na wykorzystanie mikroczipu. Serwis Automotive News przypomniał jednak, że kluczowymi klientami niemieckiego producenta części są m.in. Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz, które rozszerzają swoje oferty modeli elektrycznych.

Jak wynika z szacunków branży motoryzacyjnej, przeciętny samochód zawiera chipy o wartości 370 dolarów, ale kwota ta wzrasta o 450 dolarów w przypadku bezemisyjnych pojazdów elektrycznych - wskazał Reuters. Kolejny tysiąc dolarów zostanie przeznaczony w przyszłości na czipy dla samochodów autonomicznych, co sprawi, że półprzewodniki będą okazją do rozwoju w branży samochodowej, borykającej się obecnie ze stagnacją sprzedaży.

Według firmy Strategy Analytics Bosch zajął w ubiegłym roku pozycję szóstego największego dostawcy na wartym 38 mld dolarów rynku półprzewodników samochodowych, z udziałem 5,4 proc.

W Dreźnie we wschodniej części Niemiec Bosch buduje obecnie fabrykę półprzewodników o grubości 300 mm. Inwestycja o wartości miliarda euro jest największym indywidualnym projektem w historii firmy - podał Automotive News.

W 2018 r. sprzedaż niemieckiego dostawcy części samochodowych osiągnęła poziom 46,5 mld dolarów. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • Snoke – 08.10.2019

    Medcom jako jedna z nielicznych firm? Mają technologię od Mitsubishi... A na rynku są jeszcze m.in. Fuji, Infineon, Littelfuse, On Semiconductor, STMicroelectronics, Rohm, Toshiba, Wolfspeed i wielu innych.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....