TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Węgierskie elektrobusy dla Węgier [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.01.2016 16:47:58 10 komentarzy
Węgierskie elektrobusy dla Węgier - Modulo w Budapeszcie

W zeszłym roku stolica Węgier z wielką pompa rozpoczęła testy elektrycznych minibusów węgierskiej marki Modulo, a pod koniec 2015 r. roku Mihály Varga, minister gospodarki narodowej podpisał kontrakt na dostawę 20 takich pojazdów dla Budapesztu.

Węgrzy szczycą się tym, że będą mieli swoje innowacyjne autobusy i jakoś nikomu przez myśl nie przeszło, że może to być jakieś zaburzenie dla wolnego, unijnego rynku. Warto w tym momencie przypomnieć sytuację sprzed dwóch lat, jak Solaris walczył w Warszawie o kontrakt z chińską firmą BYD. Wszystko wówczas odbyło się bez żadnego wsparcia ze strony rządowej, a polski producent musiał radzić siebie sam. Solaris po wielu trudach ostatecznie wygrał, ale nie wszyscy byli z tego zadowoleni.

Modulo dla Węgier

Oficjalne podpisanie rządowej umowy na Węgrzech w miało miejsce w siedzibie firmy Evopro, w której swoje udziały mają węgierskie spółki przemysłowe. Jej cel to produkcja nowoczesnych autobusów elektrycznych ? głównie na potrzeby węgierskiego rynku. Ale nie tylko. ??W tym dniu dla stołecznej komunikacji miejskiej i węgierskiego przemysłu rozpoczyna się nowa era - podkreślił podczas uroczystości Mihály Varga, minister gospodarki narodowej. Następnie Varga dodał, że węgierski przemysł ma teraz możliwość powrotu do pozycji światowego lidera w zakresie produkcji autobusów. Podpisana umowa ta spełnia aspiracje rządu, by Węgry stały się wiodącym krajem w Europie Środkowej ? także w zakresie branży środków dla transportu publicznego - podkreślił minister. Dodatkowo zdaniem Vargi pojawienie się autobusów napędzanych energią elektryczną w regularnej komunikacji miejskiej w Budapeszcie ma stanowić prawdziwą alternatywę dla samochodów.

Wartość podpisanego porozumienia to 3,9 mld HUF, który to suma częściowo zostanie dofinansowana przez węgierski rząd. Zakontraktowane elektrobusy mają pojawić się w komplecie na ulicach Budapesztu już w maju 2016 r.

Elektryczne Modulo mają długość 8 metrów długości, a ich pojemność pasażerska to maksymalnie 65 pasażerów. Poniżej prezentujemy film, na którym można bliżej poznać te niskopodłogowe pojazdy (podczas tournée po miastach: Érd, Paks, Szekszárd, Bonyhád, Mohács, Pécs, Kaposvár, Hévíz, Balatonfüred):


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Budapeszt
Węgry
Evopro
Modulo
  • kubex – 19.01.2016

    Elektryczna marszrutka z Węgier? Bardzo ciekawe, ale na zdjęciach wygląda słabo.

  • www – 19.01.2016

    Wygląd może jest taki sobie, ale rozplanowanie wnętrza to rewelacja! Solaris do deski kreślarskiej, bo wkładanie napędu elektrycznego do standardowego autobusu to głupota. Napęd elektryczny daje możliwość zaprojektowania autobusu od nowa.Małe zwisy dają możliwość świetnej zwrotności autobusu. Węgrzy pokazali, że inna droga jest możliwa.

  • Tommy – 19.01.2016

    Ciekawe czy Wegrzy tez tak jada po Modulo, jak niektorzy nasi "specjalisci" po Solarisie ?

  • rodeif – 20.01.2016

    rozplanowaniu wnetrza powinni przyjrzec sie takze polscy wlodarze miast - taki procent niskiej podlogi w midi-busach jezdzacych po polskich miastach trudno spotkac.

  • MM – 20.01.2016

    Od kiedy to małe zwisy i duży rozstaw osi sprzyjają zwrotności? Dotychczas było chyba odwrotnie!

  • zzzzzzzzzzzzzzz – 20.01.2016

    Brzydki, ale dobrze, że kupują własne wyroby. Oby były niezawodne jak Ikarusy.

  • www – 20.01.2016

    @MM Chyba nie do końca, bo zwisy ograniczają drastycznie efekt zwrotności przy mały rozstawie osi, a jednocześnie ograniczają komfort pasażerów. O bujaniu w autobusach z dużym zwisem tylnym długo można pisać, a przykładem są Dab 12 i Ikarus 260, czy Solaris Alpino. Przy małym autobusie przesunięcie kół w narożniki może dać świetny efekt. Duży autobus to wyższa szkoła projektowania np. nieprodukowany już Phileas. Przy projektowaniu należy zachować zawsze rozsądek, a przede wszystkim dobrze przetestować produkt.

  • EMMAnuel – 21.01.2016

    Niezawodne Ikarusy dobre sobie. Widać że nie masz pojęcia co piszesz

  • kubex – 22.01.2016

    @EMMAnuel: bo takie są? Zdecydowanie lepsze niż ten szajs klepany pod Poznaniem, i można je porównywać pod względem niezawodności tylko do Jelczy.

  • kubex – 22.01.2016

    @www: nie chodziło mi o to że jest brzydka, po prostu wygląda na zdjęciach strasznie tandetnie...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....