TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

We wrześniu poznańskie tramwaje wrócą na pętlę Wilczak
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 25.08.2019 13:11:26
We wrześniu poznańskie tramwaje wrócą na pętlę Wilczak (foto: UMP)

Od września tramwaje w Poznaniu znów będą dojeżdżać do pętli Wilczak przebudowanej w związku z budową trasy tramwajowej na Naramowice. Nowa trasa ma powstać do wiosny 2022 roku; inwestycja jest warta w sumie blisko 380 mln zł.

Jak poinformował poznański magistrat, na pętli Wilczak wybudowano nowe torowisko tramwajowe i sieć trakcyjną. Na środku pętli powstanie jeszcze stacja zasilająca trasę na Naramowice, ale jej budowa nie będzie miała wpływu na funkcjonowanie komunikacji publicznej. Tramwaje pojawią się na pętli wraz z początkiem nowego roku szkolnego.

"Na swoją stałą trasę wrócą tramwaje linii numer 3. Będą one obsługiwane w większości przez najnowszy tabor w Poznaniu, czyli dwukierunkowe tramwaje Moderus Gamma. Za niecałe trzy lata to właśnie te tramwaje będą obsługiwać całą trasę na Naramowice" – powiedział prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

Prace na pętli Wilczak trwały od połowy grudnia 2018 roku. Przebudowana została nie tylko pętla - przygotowano również wyprowadzenie torowiska w kierunku północnym. Dalsze prace związane z budową trasy na Naramowice prowadzone będą w pobliskim parku Kosynierów. Jest to teren po dawnym cmentarzu ewangelickim, dlatego musi zostać najpierw zbadany przez archeologów. Następnie wykonawca przystąpi do budowy nowego torowiska.

"Ważnym etapem inwestycji jest też budowa węzła na skrzyżowaniu ulic Lechickiej i Naramowickiej. Wszystkie prace tramwaju na Naramowice koordynujemy z trwającą budową mostu Lecha, żeby ograniczyć uciążliwości dla mieszkańców Poznania" - zapewnił wiceprezydent miasta Mariusz Wiśniewski.

Inwestycja realizowana w formule "projektuj - buduj" będzie kosztować niemal 380 mln zł, z czego ponad 155 mln zł dołoży do niej Unia Europejska. W ramach przedsięwzięcia powstanie torowisko o długości 3,3 km i niemal 7,5 km dróg - łącznie z drogami dojazdowymi i skrzyżowaniami.

Na skrzyżowaniu ulic Naramowickiej i Lechickiej wybudowane zostanie bezkolizyjne skrzyżowanie i wiadukty - drogowy oraz tramwajowy. Inwestycję prowadzi konsorcjum firm Gulermak z Ankary, Mosty Łódź i Gulermak sp. z. o. o.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
pętla
remont
  • Wieczorek Dariusz – 25.08.2019

    Nie lepiej byłoby odwrócić kierunek ruchu na pętli? W ten sposób tramwaje kończące na Wilczaku zaczynałyby z tego samego przystanku co jadące z Naramowic (jeżeli wybudują trasę).

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....