TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawskie autobusy tylko z białymi wyświetlaczami
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.03.2017 11:45:02 18 komentarzy
Warszawskie autobusy tylko z białymi wyświetlaczami

Pod koniec 2016 r. na stołeczne ulice wyjechał pierwszy autobus Arrivy z wyświetlaczami R&G z białą czcionką. ZTM Warszawa uznał, że takie rozwiązanie jest najbardziej czytelne dla pasażerów i dlatego zamierza wprowadzić je na stałe we wszystkich autobusach.

Historycznie pierwszy warszawski autobus z białymi wyświetlaczami dostarczyło Volvo. Model 7900 przyjechał do stolicy w lipcu 2016 - w ramach dwuletniej dzierżawy. Z koeli pod koniec roku miały miejsce testy nowych wyświetlaczy w Solarisach Arrivy.

-"Po raz pierwszy na zewnętrznych wyświetlaczach elektronicznych zastosowano białą czcionkę. Dzięki większemu kontrastowi pomiędzy białą czcionką a czarnym tłem, numer linii i kierunek jazdy będą lepiej widoczne dla osób niedowidzących oraz w słoneczne dni ? dla wszystkich pasażerów" ? informował wówczas ZTM.

Pomyślne próby spowodowały, że wszystkie najnowsze Solarisy Urbino 12 w sieci ZTM Warszawa - należące do Arriva - wyposażone są w białe wyświetlacze. Z Mielca.

Biała przyszłość

Teraz Igor Krajonow, rzecznik prasowy ZTM, przyznał w rozmowie z TVN Warszawa, że docelowo wszystkie autobusu mają być w wyposażone w tablice z białą czcionką.

-"Uważamy, że białe wyświetlacze w autobusach się sprawdziły. Są znacznie lepiej widoczne dla pasażerów nawet z większej odległości, zarówno przy złej pogodzie, jak i przy dużym nasłonecznieniu".

Jak dodał, od tej pory miasto będzie wymagało od operatorów zaopatrujących stolicę w autobusy, aby montowali w nich właśnie białe wyświetlacze, a nie pomarańczowe / bursztynowe  ? jak było do tej pory.

Wywiad z rzecznikiem można zobaczyć TUTAJ

Z kolei wywiad z Robertem Pezdą, prezesem R&G Mielec m.in. o nowych wyświetlaczach znajduje się TUTAJ



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
informacja
R&G
  • gosc – 24.03.2017

    Kolor pomarańczowy był bardziej "ostrzegawczy" czyli biernie bezpieczny dla pasażerów niż biały

  • robo – 24.03.2017

    Przeciez żółty kolor wprowdzili po konsultacjach z osobami słabo widzącymi. Były badania które jasno to potwierdziły,że żółty kolorjest lepiej widoczny dla osób z gorszym wzrokiem. Teraz wyskakują z białymi. Czyżby znowu jakiś koleżka zajął się produkcją białych wyświetlaczy i trzeba mu w tym pomóc a korzyść będzie obopólna pomijając pasażerów bo oni tutaj wcale się nie liczą. Liczy sie zysk kolesi.

  • Gall – 24.03.2017

    Nie ma wielkiej różnicy, najważniejsza jest jasność i gęstość pikseli. Jeśli stare wyświetlacze wymieni się na białe ale nie zwiększy się gęstości pikseli i jasności diód to biały będzie gorszy od pomarańczowego.Inną rzeczą dla słabowidzących będzie utrudnieniem w przypadku bocznych tablic, które mogą się mieszać z oświetleniem wewnętrznym pojazdu.

  • Darwin – 24.03.2017

    Jest tylko jeden producent białych wyświetlaczy?Najlepsze mają autobusy w Londynie.

  • rr – 24.03.2017

    Wielki błąd. Białe wyświetlacze są nieprzyjemne dla oka. Pomarańczowe były najlepsze. Nie wiem komu to przeszkadzało...

  • to ja – 24.03.2017

    Efekt testowego Volva. Tyle że Volvo jest białe i z białymi wyświetlaczami wygląda super. Białe wyświetlacze i barwy warszawy to raczej słaba kompozycja.

  • Yty – 24.03.2017

    W Wrocławiu jest tak numer linii biały a kierunek żółty tak martwię ro kiedyś ktoś wymyślił że to nie żółty czy pomarańczowy tylko bursztynowy.

  • Bydgoszczanin – 24.03.2017

    Uważam ze ciekawir wygląda biały, lecz zostal bym przy pomarańczowym. W Bydgoszczy mamy różne kolory wyświetlaczy, stare zielone. Nowe zielono fioletowe (nr lini) i najnowsze pomarańczowe.

  • www – 24.03.2017

    Białe wyświetlacze na autobusach w Warszawie są z daleka kompletnie nieczytelne! Czy ktoś z ZTM raczyłby najpierw sprawdzić jak jest i się zapytać ludzi, a nie podejmować decyzji? Pewnie oglądali wyświetlacze z bliska, a nie sprawdzili jak je widać z daleka. Normalnie obciach. Pewnie nie jeżdżą autobusami po pracy?!

  • Michalk – 25.03.2017

    A po co ma być widać numer ze stu metrów? Wystarczy spojrzeć jak pojazd podjeżdża na przystanek. A białe wyświetlacze są super, są doskonale widoczne nawet w ostrym słońcu.

  • Niemiec – 25.03.2017

    W Hamburgu pojawily sie biale wyswietlacze w 2012r i wygladaja swietnie i nowoczesne. Przestancie pitolic o tych pomaranczowych bo to nudne.W 90tych byly zielone, w 2000 pomaranczowe no i w koncu teraz czas na biale. Idzcie z czasem ludzie!

  • Pro123 – 25.03.2017

    Te wyświetlacze są czytelne ??? A to ciekawe ... jak tylko deszcz spadnie, tekst na nich dosłownie widać jak przez mgłę i to z małej odległości, a pomyślcie o przystankach na żądanie, gdzie trzeba odpowiednio wcześnie zauważyć numer linii. W ogóle ktoś potrafi racjonalnie wytłumaczyć powód tej zmiany ? Pomarańczowe i żółte wyświetlacze są dobrze widoczne w każdą pogodę, nie licząc niektórych w SU18 ze starszych serii jak #81xx.

  • Groszek – 26.03.2017

    Kwestia rozdzielnosci punktow LEDowych. W Hamburgu jest widocznie inny producent tych tablic bo rozkroj jest bardzo gesty. Z reszta pasuja do pojazdow, bo sa srebrne.

  • IXI – 26.03.2017

    Niemiec ty sam nie pitol. Nie jesteś wyrocznią której kiedy coś się podoba to musi podobać się wszystkim. To że teraz weszły białe to nie znaczy że są symbolem postępu i nowoczesności. Zielone wyświetlacze odeszły bezpowrotnie bo nie znam osoby która by kwestionowała wyższość wyświetlaczy pomarańczowych nad zielonymi. Natomiast różnica między wyświetlaczem białym i pomarańczowym nie jest aż tak widoczna. Jak dla mnie warszawskie białe wyświetlacze są gorsze od pomarańczowych. Po pierwsze kontrast. Ramka wyświetlacza, tło, oraz przednia szyba z daleka mają kolor czarny. A na czarnym lepiej kontrastuje kolor żółty/pomarańczowy niż biały. Każdy specjalista od ergonomii ci to powie. Po drugie biały napisy w warszawie się zlewają i z daleka są słabo czytelne. Może to ma związek z rozdzielczością. W każdym razie. Obecna białe wyświetlacze w warszawskich Solarisach nie są lepsze od pomarańczowych. Nie ukrywam że malowanie autobusu nie jest tu bez znaczenia. Biały jaskrawy wyświetlacz słabo się komponuje z warszawskim malowaniem a podobne malowanie ma wiele miast w Polsce. Dobrze wyglądający biały wyświetlacz widziałem raz. MB Citaro w konkursie Bus of the Year. Autobus był w szarym malowaniu więc ładnie się komponował ponad to wyświetlacz miał lepszą rozdzielczość, czcionka była gruba a jasność tak dobrana że nie biła po oczach. Michalk ty chyba nie jeździsz autobusami bo mam wrażenie że nie wiesz o czym piszesz. Numer widoczny z daleka to podstawa i ta sprawa nie podlega dyskusji.

  • Niemiec – 26.03.2017

    Dobra ale twoja opinia nie zmienia faktu, iz w Warszawie beda w przyszlosci juz tylko i wylacznie biale wyswietlacze. ;)A co do zielonych, nadal sa produkowane i uzywane, a chociazby nawet w Poznanu..

  • ZF – 27.03.2017

    W Warszawie się zlewają... ha ha! A w Krakowie już nie? :)

  • IXI – 27.03.2017

    Kolego ZF. Krakowskich i hamburskich nie widziałem więc o nich sie nie wypowiadam. Piszę o warszawskich. Te widzę bardzo często i mam po prostu porównanie. To też nie tak że jestem na "nie" dobiałych wyświetlaczy ''bo nie i koniec". Ba podałem nawet przykład gdzie mi się taki wyświetlacz podobał. Pomarańczowe wyświetlacze może nie są tak efektowne jak białe ale za to są pewne i zawsze spełniają swoją role. Jeszcze nie słyszałem by ktoś na nie narzekał że są nieczytelne w jakichkolwiek warunkach. Przy białych niestety zdania są już podzielone. Tak jak już wspomniałem bardzo wiele zależy od rozdzielczości i jasności białych wyświetlaczy oraz zastosowanej czcionki. I tak jak napisałem biały wyświetlacz nie zawsze pasuje do malowania autobusu. W Warszawie wyszedł styl jarmarczny a nie nowoczesny.

  • Hehehe – 31.03.2017

    Tajemnica tkwi w tym, że białe są droższe, bo są innowacyjne. Lepsze? Gorsze? Nie wiadomo, inne - i tyle. Może jeszcze nie wszyscy producenci je oferują? Komuś bardzo zależy, żeby wepchnąć na rynek białe wyświetlacze, więc już jest gotowy biznes - na razie Warszawa. Ale ruch dobry, bo przecież jest sporo głupich miast, które marzą o wszystkim "jak w Warszawie", stąd wyświetlacze z kierunkiem z tyłu i może wkrótce białe wyświetlacze. Biznes się kręci.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....