TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawski ZTM tłumaczy autobusowe cięcia
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.02.2020 09:00:21
Warszawski ZTM tłumaczy autobusowe cięcia; fot. ZTM Warszawa

Zmiany w rozkładach jazdy wynikają m.in. z dostosowania kursów do potrzeb mieszkańców i racjonalnego gospodarowania finansami - podkreślił rzecznik ZTM Tomasz Kunert po doniesieniach o cięciach w rozkładach. Popularność połączeń ZTM monitoruje dzięki licznikom w pojazdach.

Cięcia w rozkładach jazdy niektórych linii wywołały sprzeciw władz warszawskiej Woli. Burmistrz dzielnicy Krzysztof Strzałkowski powiedział PAP, że zmiany dotyczą strategicznych dla miasta połączeń, w tym autobusu 190. Jego zdaniem ZTM wprowadzał korekty sukcesywnie i "po cichu". Niepokojący - według burmistrza - jest także brak konsultacji społecznych.

Zdaniem ZTM

Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie Tomasz Kunert, w rozmowie z PAP wyjaśnił, że ZTM konsultuje duże i kompleksowe zmiany całego systemu komunikacyjnego w danym rejonie, a nie te pojedyncze. "Potem, oczywiście, zbieramy uwagi pasażerów, analizujemy i są wprowadzane korekty" - powiedział. Jak dodał, co do zmian dotyczących m.in. kursowania linii 190, żadne uwagi do ZTM do tej pory nie wpłynęły.

Przyczyny zmian - według Kunerta - to w największym skrócie dopasowanie podaży do popytu i racjonalnego gospodarowania taborem i środkami finansowymi a także np. dopasowanie do rozkładów kolejowych. "Na podstawie danych z liczników pasażerów zamontowanych w pojazdach wiemy, ile osób wsiada i wysiada na konkretnych przystankach, na jakich odcinkach tras ilu jest pasażerów, jakie są popularne przystanki, na których odbywa się duża wymiana pasażerów" - dodał.

Jak podkreślił, dzięki temu ZTM może dostosować rozkłady, tabor, trasy do liczby pasażerów, a także "przerzucić" autobusy wycofane z jakiejś linii na taką, gdzie jest większe zapotrzebowanie.

Zdaniem Woli

Według wolskich władz autobus 190 kursuje w tygodniu zbyt rzadko - nie częściej niż co 7 minut. Czasem w godzinach szczytu - podkreślają - na autobus trzeba czekać ponad 10 minut. Po godzinie 21 czas oczekiwania to nawet 15 minut, a w weekendy po godz. 20-25 minut.

Rzecznik ZTM przekazał PAP, że zlikwidowano kilka kursów do zajezdni z Marek po godz. 18, bo prawie nie było w nich pasażerów. "Czyli (...) od 18.00 do 24.00 ubyło osiem autobusów w tzw. przeciwpotoku – ruchu w przeciwnym kierunku niż główny kierunek podróży, w tym przypadku z Marek" - dodał.

-"Na Woli nie przyniosło to żadnych zmian. Rano? Tak, rzeczywiście, między godz. 5 a 6 rano jest jeden autobus mniej. Musieliśmy niestety zmienić częstotliwość z 7,5 do 8 minut po 16.00 i 17.00, bo zaczynały się opóźnienia z powodu dużego ruchu drogowego i autobusy nie trzymały się rozkładu, ale udało się zachować 7,5 między 14.30 a 16.00, dzięki czemu w ścisłym szczycie w centrum wciąż jest 7,5 minut" - tłumaczył Kunert.

Ciche cięcia

Odniósł się także do artykułu "Gazety Wyborczej", w którym podniesiono, że "ciche cięcia w komunikacji miejskiej trwają od dawna partiami co kilka tygodni". Jako przykład "Wyborcza" podała, że "niektóre tramwaje nie wróciły do normalnego kursowania po okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku, gdy ZTM zawiesił niektóre połączenia". Kunert podkreślił, że nie jest to prawdą. "W tej sprawie zostanie wysłane sprostowanie. Wszystkie linie tramwajowe, które miały świąteczne rozkłady wróciły do +normalnego+ kursowania" - stwierdził rzecznik ZTM.

"GW" jako przykład podała kursowanie linii tramwajowej 9, która z Okęcia na Gocławek do godz. 11 w niedzielę podjeżdża na przystanki raz na 20 minut. "Nadal linia 9 jeździ co 4 minuty, ale tylko w godzinach szczytu w dni powszednie. W południe już tylko co 12 minut, a nie co 7-8 min jak wcześniej" - czytamy w dzienniku.

Według rzecznika ZTM "założenia częstotliwościowe" linii 9 - w tym fakt, że w niedzielę do godz. 11 jedziemy do Gocławka co 20 minut - obowiązują od 1 maja 2015 roku.(PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
budżet
linie
ZTM Warszawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....