TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawski debiut białych wyświetlaczy R&G. W Solarisach Arrivy
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.11.2016 09:21:50 17 komentarzy
Debiut białych wyświetlaczy w Warszawie. W Solarisach Arrivy

3 listopada rozpoczęły się testy pierwszego z 54 solarisów nowego operatora autobusowego ? firmy Arriva. Zgodnie z umową, wszystkie autobusy wyjadą na stołeczne ulice 1 grudnia. Nowością jest biała czcionka na zewnętrznych wyświetlaczach elektronicznych R&G ? dzięki temu osoby niedowidzące łatwiej sprawdzą numer linii.To także wielki powrót mieleckiego producenta systemów informacji pasażerskiej do stolicy. 

Pierwszy 12-metrowy autobus Arrivy wyruszył 3 listopada przed południem w debiutancką testową trasę z ulicy Żelaznej do pętli Nowe Włochy. W trakcie podróży pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego rozpoczęli proces certyfikacji pojazdu. Sprawdzano działanie wszystkich systemów ? m.in. lokalizacyjnego, informacji pasażerskiej, pobierania opłat za przejazdy, monitoringu i liczenia pasażerów.

Jest to pierwszy z nowych autobusów, które od 1 grudnia br. będą woziły warszawiaków. Prywatny operator Arriva zapewni 54 fabrycznie nowe solarisy, w tym pięć autobusów o napędzie hybrydowym. Zgodnie z wymaganiami określonymi w postępowaniu przetargowym, wszystkie pojazdy będą nowe oraz wyposażone w klimatyzację, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, monitoring, biletomaty, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową, system lokalizacyjny i liczenia pasażerów.

Po raz pierwszy na zewnętrznych wyświetlaczach elektronicznych zastosowano białą czcionkę. Dzięki większemu kontrastowi pomiędzy białą czcionką a czarnym tłem, numer linii i kierunek jazdy będą lepiej widoczne dla osób niedowidzących oraz w słoneczne dni ? dla wszystkich pasażerów.

Podobnie, jak w poprzednim przetargu, w ramach którego od sierpnia br. kursuje w Warszawie 100 nowych autobusów, ZTM szczegółowo określił wymagania dotyczące zaplecza technicznego operatora. Dodatkowo kierowcy Arrivy muszą wykazać się znajomością języka polskiego, układu komunikacyjnego, topografii Warszawy i okolic oraz przepisów porządkowych i taryfowych. Operator został także zobowiązany do zatrudniania pracowników ? w czasie obowiązywania umowy z ZTM Warszawa ? na podstawie umowy o pracę na pełen etat.

Autobusy Arrivy będą kursowały w Warszawie do końca listopada 2024 roku.


Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Arriva
Solaris
tablica
  • rrr – 04.11.2016

    Myślałem że Arriva wyjedzie Urbinami 12 IV generacji, a tu dalej to samo, tylko kolor wyświetlacza inny....

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 04.11.2016

    Ja też tak myślałem.Nawet sama Arriva zapewniła że to będą solarisy IV-tej generacji.
    A tu co? III-cia generacja? KONIEC ŚWIATA ;(

  • www – 04.11.2016

    Nowość białej czcionki w Warszawie to żadna. Testowane od dłuższego czasu hybrydowe Volvo ma taki właśnie wyświetlacz. Zatem to jakaś nowość?

  • Arriva – 04.11.2016

    Arriva nie zapewniła że będzie to IV generacja a zapewniła ze nowe Solarisy wiec skąd wy piszecie głupoty że mówili że będzie IV generacja.

  • farafiu – 04.11.2016

    Spokojnie, psy szczekają, a karawana jedzie dalej.

  • Michalk – 05.11.2016

    Wreszcie normalny kolor wyświetlacza. Jeszcze jakby była możliwość wyświetlania numeru linii na czerwono przy trasach przyspieszonych to byłoby już super.

  • pavlos – 05.11.2016

    W Tarnowie mamy takie już od roku.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 05.11.2016

    Aha.To sorry. Ja zrozumiałem że nowe solarisy urbino to będą te z IV-tej generacji xD

  • fromex – 05.11.2016

    A po cholerę nam tu prototypy? III gen. jest sprawdzona (i pewnie tańsza), a to się przede wszystkim liczy. Gdy kogoś pytam, jakim typem autobusu jechał, to często nie wie czy "to to" miało przegub. Poza tym aranżacja wnętrza na różnych prezentowanych tu zdjęciach (z innych miast) była o kant d... potłuc jak na tutejsze potoki, więc nie wiadomo, jak by to wyglądało w tym zamówieniu (bo po co te kombinacje? Nie dało się po staremu?).
    III, to dobre rozwiązanie. Ma jeździć, a nie wyglądać. I 99,98% pasażerów tego zasadniczo oczekuje od autobusu do którego wsiada (a większość nie wie nawet do czego wsiada, poza numerem linii).
    To po co przepłacać? Dla garstki śliniących się małolatów?
    A jak sprawdzą się nowe wyświetlacze, to poczekajmy do zimy, kiedy to oświetlenie w ciągu dnia bywa bardzo zmienne :P

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 06.11.2016

    Szkoda że Warszawa nie zdecydowała na metodę z Wrocławia tj. biały numer linii oraz zielony/pomarańczowy kierunek.

  • Postępowiec – 06.11.2016

    @fromex - a jechałeś już IV generacją? Wedlug twojego toku myślenia to ikarusami pewnie powinniśmy jeździć. Człowieku, swiat idzie z postępem, a Warszawa znowu zost a je w tyle.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 06.11.2016

    Tak. Jechałem IV-tą generacją w Legnicy i było zajebiście :DDDDDDDDDDDDDD

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 06.11.2016

    Co do tablic to mi chodziło o metodę wyświetlaczy jakie ma Wrocław xD

  • fromex – 07.11.2016

    Ten kto wyskoczy zbyt do przodu, ryzykuje skok w przepaść :>
    Niektórzy, zdaje się, pędzą do przodu nie zastanawiając się nad kierunkiem i tempem...
    Warszawa już to przerobiła, inni widocznie muszą tę lekcję odrobić sami.
    Ewolucja aranżacji wnętrza w kolejnych wersjach PES jest tu bardzo wymowna. Solaris też w tym zakresie ewoluował do stanu akceptowalnego, bo życie zweryfikowało radosne pomysły projektantów i zamawiających, dlatego twierdzę, że to co widać na zdjęciach wersji VI, to krok wstecz.
    Proszę mi wskazać ten postęp między III i IV. Czy to skok porównywalny między Ikarusem i choćby N4020?
    Z czasem IV na pewno się "dotrze" i życzę Solkowi sukcesu, ostatnie dostawy są naprawdę wygodne, a poprzednimi też da się jeździć, ale na tą chwilę lepiej trochę poczekać, niż kupić kilkaset "czegoś nowego" i męczyć się z tym kilkanaście lat (vide Su-15 z lufcikami).

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 07.11.2016

    Ja też życzę Solarisowi sukcesu i co ważne więcej IV-tej generacji :D

  • jrakus – 07.11.2016

    Prywaciarz i IV generacja żartujecie on byle taniej tak jak w Krakowie AMZ , Co do białych wyswietlaczy to porażka , w Krakowie zrobili jeden NGT6 to się zaczeło i szybko zrezygnowali

  • filipesso77 – 09.11.2016

    w Bydgoszczy część Solarisów (z jednej z dostaw) ma jasny numer linii i zieloby kierunku i jest to słabe bo w słoneczne dnia albo deszczowe numer jest bardzo słabo widoczny...w ostatnim cała tablica pokazuje danej w kolorze czerwonymi jest o niebo lepiej;)

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...