3 listopada rozpoczęły się testy pierwszego z 54 solarisów
nowego operatora autobusowego ? firmy Arriva. Zgodnie z umową, wszystkie
autobusy wyjadą na stołeczne ulice 1 grudnia. Nowością jest biała czcionka na
zewnętrznych wyświetlaczach elektronicznych R&G ? dzięki temu osoby niedowidzące
łatwiej sprawdzą numer linii.To także wielki powrót mieleckiego producenta systemów informacji pasażerskiej do stolicy.
Pierwszy 12-metrowy autobus Arrivy wyruszył 3 listopada przed południem w debiutancką testową trasę z ulicy Żelaznej do pętli Nowe Włochy. W trakcie podróży pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego rozpoczęli proces certyfikacji pojazdu. Sprawdzano działanie wszystkich systemów ? m.in. lokalizacyjnego, informacji pasażerskiej, pobierania opłat za przejazdy, monitoringu i liczenia pasażerów.
Jest to pierwszy z nowych autobusów, które od 1 grudnia br. będą woziły warszawiaków. Prywatny operator Arriva zapewni 54 fabrycznie nowe solarisy, w tym pięć autobusów o napędzie hybrydowym. Zgodnie z wymaganiami określonymi w postępowaniu przetargowym, wszystkie pojazdy będą nowe oraz wyposażone w klimatyzację, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, monitoring, biletomaty, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową, system lokalizacyjny i liczenia pasażerów.
Po raz pierwszy na zewnętrznych wyświetlaczach elektronicznych zastosowano białą czcionkę. Dzięki większemu kontrastowi pomiędzy białą czcionką a czarnym tłem, numer linii i kierunek jazdy będą lepiej widoczne dla osób niedowidzących oraz w słoneczne dni ? dla wszystkich pasażerów.
Podobnie, jak w poprzednim przetargu, w ramach którego od sierpnia br. kursuje w Warszawie 100 nowych autobusów, ZTM szczegółowo określił wymagania dotyczące zaplecza technicznego operatora. Dodatkowo kierowcy Arrivy muszą wykazać się znajomością języka polskiego, układu komunikacyjnego, topografii Warszawy i okolic oraz przepisów porządkowych i taryfowych. Operator został także zobowiązany do zatrudniania pracowników ? w czasie obowiązywania umowy z ZTM Warszawa ? na podstawie umowy o pracę na pełen etat.
Autobusy Arrivy będą kursowały w Warszawie do końca listopada 2024 roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Myślałem że Arriva wyjedzie Urbinami 12 IV generacji, a tu dalej to samo, tylko kolor wyświetlacza inny....
Ja też tak myślałem.Nawet sama Arriva zapewniła że to będą solarisy IV-tej generacji.A tu co? III-cia generacja? KONIEC ŚWIATA ;(
Nowość białej czcionki w Warszawie to żadna. Testowane od dłuższego czasu hybrydowe Volvo ma taki właśnie wyświetlacz. Zatem to jakaś nowość?
Arriva nie zapewniła że będzie to IV generacja a zapewniła ze nowe Solarisy wiec skąd wy piszecie głupoty że mówili że będzie IV generacja.
Spokojnie, psy szczekają, a karawana jedzie dalej.
Wreszcie normalny kolor wyświetlacza. Jeszcze jakby była możliwość wyświetlania numeru linii na czerwono przy trasach przyspieszonych to byłoby już super.
W Tarnowie mamy takie już od roku.
Aha.To sorry. Ja zrozumiałem że nowe solarisy urbino to będą te z IV-tej generacji xD
A po cholerę nam tu prototypy? III gen. jest sprawdzona (i pewnie tańsza), a to się przede wszystkim liczy. Gdy kogoś pytam, jakim typem autobusu jechał, to często nie wie czy "to to" miało przegub. Poza tym aranżacja wnętrza na różnych prezentowanych tu zdjęciach (z innych miast) była o kant d... potłuc jak na tutejsze potoki, więc nie wiadomo, jak by to wyglądało w tym zamówieniu (bo po co te kombinacje? Nie dało się po staremu?).III, to dobre rozwiązanie. Ma jeździć, a nie wyglądać. I 99,98% pasażerów tego zasadniczo oczekuje od autobusu do którego wsiada (a większość nie wie nawet do czego wsiada, poza numerem linii).To po co przepłacać? Dla garstki śliniących się małolatów?A jak sprawdzą się nowe wyświetlacze, to poczekajmy do zimy, kiedy to oświetlenie w ciągu dnia bywa bardzo zmienne :P
Szkoda że Warszawa nie zdecydowała na metodę z Wrocławia tj. biały numer linii oraz zielony/pomarańczowy kierunek.
@fromex - a jechałeś już IV generacją? Wedlug twojego toku myślenia to ikarusami pewnie powinniśmy jeździć. Człowieku, swiat idzie z postępem, a Warszawa znowu zost a je w tyle.
Tak. Jechałem IV-tą generacją w Legnicy i było zajebiście :DDDDDDDDDDDDDD
Co do tablic to mi chodziło o metodę wyświetlaczy jakie ma Wrocław xD
Ten kto wyskoczy zbyt do przodu, ryzykuje skok w przepaść :>Niektórzy, zdaje się, pędzą do przodu nie zastanawiając się nad kierunkiem i tempem...Warszawa już to przerobiła, inni widocznie muszą tę lekcję odrobić sami.Ewolucja aranżacji wnętrza w kolejnych wersjach PES jest tu bardzo wymowna. Solaris też w tym zakresie ewoluował do stanu akceptowalnego, bo życie zweryfikowało radosne pomysły projektantów i zamawiających, dlatego twierdzę, że to co widać na zdjęciach wersji VI, to krok wstecz.Proszę mi wskazać ten postęp między III i IV. Czy to skok porównywalny między Ikarusem i choćby N4020?Z czasem IV na pewno się "dotrze" i życzę Solkowi sukcesu, ostatnie dostawy są naprawdę wygodne, a poprzednimi też da się jeździć, ale na tą chwilę lepiej trochę poczekać, niż kupić kilkaset "czegoś nowego" i męczyć się z tym kilkanaście lat (vide Su-15 z lufcikami).
Ja też życzę Solarisowi sukcesu i co ważne więcej IV-tej generacji :D
Prywaciarz i IV generacja żartujecie on byle taniej tak jak w Krakowie AMZ , Co do białych wyswietlaczy to porażka , w Krakowie zrobili jeden NGT6 to się zaczeło i szybko zrezygnowali
w Bydgoszczy część Solarisów (z jednej z dostaw) ma jasny numer linii i zieloby kierunku i jest to słabe bo w słoneczne dnia albo deszczowe numer jest bardzo słabo widoczny...w ostatnim cała tablica pokazuje danej w kolorze czerwonymi jest o niebo lepiej;)
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.