TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawska stacja MZA z modułem LCNG
GAZPROM GERMANIA InfoBus.pl - Opublikowano: 29.05.2015 12:59:52 4 komentarze
Budowana w Warszawie stacja tankowania LNG zostanie wyposażona w moduł LCNG

W Warszawie przy ulicy Ostrobramskiej 38, Gazprom Germania buduje stacjonarną stację paliw LNG (skroplony gaz ziemny). Stacja jednocześnie przewiduje korzystanie z CNG (sprężony gaz ziemny) dzięki dodatkowemu modułowi LCNG, który umożliwia wytwarzanie sprężonego gazu ziemnego z regazyfikacji gazu skroplonego. Bedzie to pierwszy tego typu obiekt w Europie Środkowo-Wschodniej.  Nowoczesną instalację i technologię stacji paliw gazowych zaprojektowała i dostarczyła amerykańska firma Chart Ferox, z filią w Czechach.
Przypomnijmy, że spółka Gazprom Germania, we współpracy z polskim producentem autobusów Solbus i swoim partnerem dystrybucyjnym Lider Trading, na zlecenie Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie, oddała do użytku w styczniu 2015 r. 35 miejskich autobusów przegubowych Solbus Solcity 18 napędzanych LNG. Aktualnie do tankowania tych pojazdów służą obecnie dwie ruchome stacje LNG.  Teraz nadszedł czas na stacjonarny punkt.

Po pomyślnym zakończeniu etapu planowania w lutym 2015r., uzyskano pozwolenie i rozpoczęto budowę w marcu tego roku. 25 kwietnia dostarczono na teren budowy sprzęt i wyposażenie. Dwa 30-tonowe ciągniki przegubowe oraz sześć innych ciężkich pojazdów transportowych zakontraktowano do przewozu niezbędnego do budowy stacji sprzętu i wyposażenia z Czech do Polski - dwóch zbiorników LNG o pojemności 60m3, każdy o wysokości 15 metrów, wymienników ciepła o masie 3t, a także różnych innych komponentów i wyposażenia niezbędnego dla prawidłowego przebiegu procesów technologicznych stacji tankowania.

Prawidłowe posadowienie tych elementów okazało się prawdziwym wyzwaniem dla pracowników. "Zbiorniki i parownice wymagały instalacji z dokładnością co do milimetra, aby spełnić obowiązujące wymagania w zakresie statyki i bezpiecznego, płynnego działania", mówi Hartmut Schult, Starszy Manager Projektu ?Gas for Transport?. Po planowanym zakończeniu i przygotowaniu do operacji testowych, stacja będzie gotowa rozpocząć regularną działalność latem tego roku. Wydajność nowej stacji pozwoli na dzienne tankowanie ok. 200 pojazdów napędzanych LNG i CNG.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
Solbus
Gazprom
LNG
  • www – 31.05.2015

    A co nas obchodzi stacja taka czy śmiaka. Solcity 18 w wersji LNG jest okropnie ciasne w przegubie na całej długości, a przy czwartych drzwiach to już jest katastrofa. Ciemno i straszono tam jest. Ktoś zapomniał, że do autobusu ludzie wsiadają i wysiadają, a w Warszawie bardzo często jest ścisk. W godzinach szczytu w tym wypadku wysiadanie jest koszmarem na kółkach, co przekłada się na dłuższy postój na przystanku.Fakt autobusy są cichsze, ale przy projektowaniu wnętrza trzeba myśleć, bo to autobus dla ludzi. Co nas obchodzi technologia napędu. Trzeba było wydłużyć autobus do 18,75 a nie na siłę kosztem miejsca w środku robić "technologię". Autobusy CNG są pod tym względem o niebo lepsze, bo zbiorniki są na dachu, a nie w strefie zgniotu. Będziemy się z tymi autobusami męczyć pewnie z 10 lat.Na przyszłość jak ktoś robi eksperymenty mógłby trochę pomyśleć, bo zmniejszanie liczby miejsc siedzących i stojących w autobusie to Warszawie kiepski pomysł.

  • ja – 11.06.2015

    LCNG robione po to aby solbusa juz nie wprowadzic do warszawy. teraz bedzie wygrywał solaris i bedzie korzystal ze stacji która postawił gasprom. brawo stolica. walic olbusa

  • web – 16.06.2015

    zastanawiam się kiedy ktoś przyjrzy się zarządowi MZA pod kontem dostaw tego super produktu , mysle że nadejdzie taki dzień ... a wtedy nawet gasprom nie pomoże

  • Ignacy – 21.07.2015

    jakos jezdza po warszawie autobusy 12 i 16metrowe i nikt ich nie wyrzuca poza tym autobus 18lng nie jest ciaśniejszy jak 18 ON poza małym miejscem za ostatnimi drzwiami,za to jest cichszy i mniej smrodzia to jest bardzo wazne w naszym zanieczyszczonym miescie- dłuzszy autobus to nie jest rozwiazanie dla zatłoczonego miasta rozwiazaniem jest czestotliwosc ich kursowania

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....