TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawscy kierowcy nie będą sprzedawali biletów
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 18.12.2017 14:56:43 10 komentarzy
Warszawscy kierowcy nie będą sprzedawali biletów

Od 1 stycznia pasażerowie komunikacji miejskiej nie będą mogli kupić biletów u kierowców autobusów i motorniczych tramwajów - poinformował stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego. Swoją decyzję tłumaczy względami bezpieczeństwa i rozbudową siecią dystrybucji biletów.

Jak mówiła na poniedziałkowym spotkaniu z dziennikarzami, dyrektor pionu handlowego w ZTM-ie Monika Obrębska zmiana w systemie sprzedaży nastąpi od początku przyszłego roku. Przypomniała, że kierowcy sprzedają jedynie bilety jednorazowe przesiadkowe.

-"Chcemy przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo odejść od tej sprzedaży. W tej chwili mamy tak rozbudowaną sieć sprzedaży biletów, że absolutnie nie ma żadnego problemu z dostępem do biletów komunikacji miejskiej" - powiedziała Obrębska.

Dodała, że bilety można kupować m.in. w 21 Punktach Obsługi Pasażerów, w prawie 1,5 tys. kiosków, blisko 720 biletomatach stacjonarnych i w około 1,9 tys. biletomatach mobilnych. A ponadto bilety można nabyć także przez internet.

ZTM Warszawa podaje, że sprzedaż biletów przez prowadzących pojazdy to tylko pomocniczy kanał dystrybucji - stanowiący zaledwie 1,5 proc. ogółu sprzedaży biletów.

Urzędnicy tłumaczyli, że kierowcy mają się koncentrować na prowadzeniu pojazdów, a nie na sprzedaży biletów, co na wpłynąć pozytywnie na bezpieczeństwo podróżnych. Ponadto ma się też poprawić osobiste bezpieczeństwo kierowców i motorniczych, którzy nie będą musieli już przewozić biletów ani pieniędzy za sprzedane "kartoniki".

ZTM zapowiada przeprowadzenie kampanii informacyjnej nt. zmian w sprzedaży biletów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kierowca
ZTM Warszawa
bilet
  • Nihil novi sub sole – 18.12.2017

    Żadna nowość, bo kilka razy próbowałem kupić bilet u kierowcy, a on nie miał.

  • pytanie – 18.12.2017

    @up: jaki to ma związek z powyższym artykułem?

  • Jacek – 18.12.2017

    Szkoda że przez ostatnie kilka lat Ztm tego problemu ze sprzedażą nie widział. Karani kierowców za brak minimalnej ilości biletów i odmowę ich sprzedaży ze względu na opóźnienie lub brak odliczonej kwoty. Nagle wielkoduszny Ztm zmienił płeć i orientację. Dziękujemy Ci masz Ty wielki organizatorze. Pozdrawiam

  • joł – 18.12.2017

    I dobrze, w końcu kierowca to nie kioskarz:)

  • Robo – 18.12.2017

    W końcu. Już dawno powinno się zakazać sprzedaży biletów przez kierowców. Warszawa to nie pustynia. Są automaty i kioski ruchu. Trzeba przewidywać ,że się zamierza skorzystać z autobusu czy tramwaju wcześniej, a jeśli się nie potrafi przewidzieć to kupuje się 10 bilecików na zaś i po problemie.

  • lemingoza – 19.12.2017

    Wystarczy aplikacja w komórce. Chodzą cały dzień podłączeni do komórki za pomocą kabelka, gadają przez te komórki nawet podczas siedzenia na klopie, uprawiania seksu i wycinania ślepej kiszki. A jak mają sobie zainstalować aplikacje to krzyk, że biletów nie mają jak kupić, że "oni" powinni, że skandal, że do prokuratora i trybunału ...

  • myza – 19.12.2017

    jest i Oleńka :)

  • Greg – 22.12.2017

    To może by tak przy okazji zakazu sprzedaży biletów przez kierowców ZTMu Pani dyrektor pionu handlowego sprawiła by, można było kupić bilet za gotówkę w automatach umieszczonych wewnątrz tramwajów i autobusów. Często kierowca był ostatnią deską ratunku dla pasażera który się śpieszy, zapomniał karty płatniczej, czy też nie posiada smartfonika naszpikowanego aplikacjami typu m-pay, a niestety tylko przy pomocy taki środków można zakupić bilet w owych automatach. Owszem można by powiedzieć "to kup w kiosku lub biletomacie stacjonarnym", oczywiście jest to prosta i ogólnie dostępna opcja. Pod warunkiem że akurat znajdujemy się w ścisłych granicach Warszawy lub pętli, dworcu kolejowym. Inaczej ma się sytuacja na trasach po za granicami stolicy np: na trasie Nieporęt - Pkp Żerań. Czasami mi się zdarzy poruszać linią 705 na tym odcinku i uwierzcie mi na słowo macie marne szanse znaleźć tam kiosk lub biletomat. Brak możliwości zakupu biletu za gotówkę w autobusie jak i po za nim daje tylko trzy opcje do wyboru taxi, piechotką, na gapę. Taxi to koszt rzędu 120 złoty bo zaliczamy 2 strefę, piechotką 16 km do przebycia, na gapę-okradasz ZTM, ryzykujesz spotkanie z kontrolerami biletów i dość sporych gabarytów ich ochroną. Byłem świadkiem bezwzględności tych panów o kamiennych twarzach gdy dopadli gapowicza, nic nie pomogło tłumaczenie że kierowca biletu nie sprzedał bo ma opóźnienie, że nie mógł skorzystać z automatu bo nie ma karty płatniczej przy sobie tylko gotówkę posiada. Osobiście wolał bym już chyba na piechotę iść niż dać się tak upokorzyć i osaczyć.

  • Ja – 27.12.2017

    do Greg:To jeszcze poproszę o deskę ratunku dla pasażera, który oprócz karty płatniczej, smartfonika itp., zapomniał także portmonetki.

  • paweLM104 – 08.01.2018

    Ja popieram się Greg, na obrzeżach ciężko kupić bilet za gotówkę, nie każdy starsza osoba ma smartfona z apka, czy kartę płatnicza. Ale drobne pieniądze szybciej się znajda. Też mnie denerwuje to sprzedawanie, ale czasami to ostatnia deska ratunku była.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....