TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawa zamawia po raz pierwszy autobusy CNG. 5 z 80
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.02.2017 16:47:36 20 komentarzy
MZA Warszawa zamawia po raz pierwszy autobusy CNG. 5 z 80

Dzisiaj MZA Warszawa ogłosiły przetarg na leasing finansowy 80 fabrycznie nowych autobusów miejskich, w tym gazowych przegubowców. Zapowiada się koleje starcie największych marek.

Zadanie zostało podzielone na dwa zadania:

  • leasing finansowy 35 szt. fabrycznie nowych autobusów klasy MAXI o długości 12 m z terminem dostawy do 189 dni;

  • leasing finansowy 45 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich przegubowych klasy MEGA o długości 18 m, w tym 40 szt. z silnikami diesla Euro 6 oraz 5 szt. zasilanych sprężony m gazem ziemnym (CNG) z terminem dostawy do 224 dni.

MZA w obu zadaniach stosuje te same, mocno ekonomiczne kryteria, gdzie cena ofert ma wagę aż 82%, natomiast parametry techniczne 6% i ekologia 12%. Wadia dla zadania 1 to 900 000 PLN , dla zadania 2 – 1 800 000 PLN. Dodatkowo przed podejrzanymi ofertami MZA zabezpieczyło się koniecznością wykazania ubezpieczenia OC dla części I na wartość 10 000 000 PLN plus środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 35 000 000 PLN; a dla części II OC na wartość 20 000 000 PLN plus środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 65 000 000 PLN.

Jacy producenci zawalczą o warszawskie zamówienie dowiemy się 23 marca. Czy będzie to ostatnia szansa Solbusa, pierwsza stołeczna szansa Autosana, a może kolejne zwycięstwo Ursusa w Warszawie? Zobaczymy.

Wcześniejsze doświadczenia

Widać, że Warszawa przekonała się do leasingu po zeszłorocznym kontrakcie z firmami Solaris i Millennium Leasing na dzierżawę 60 szt. fabrycznie nowych autobusów. Wówczas wartość umowy wyniosła ok 107 mln zł brutto.

Co do gazu to aktualnie stołeczny przewoźnik eksploatuje 35 szt. przegubowych autobusów Solbus SM18 LNG na ciekły gaz ziemny. Podczas magazynowania LNG powstaje metan, który teraz jest niewykorzystywany i traktowany jako odpad. Docelowo - po sprężeniu - posłuży on do tankowania pierwszych w taborze MZA autobusów na sprężony gaz ziemny. Dobrze pomyślane.


Sprawdź też:
MZA Warszawa
CNG
przetarg
tabor
  • www – 15.02.2017

    Metan metanem, ale mają jakąś instalację, która będzie pozwalała go wykorzystać? Co się z nim dzieje dzisiaj?

  • ja – 15.02.2017

    Solbus? a to już nie padło?

  • transgor – 15.02.2017

    Na śląsku jest już wiyncj jak w Stolicy. ;-)

  • Warszawiak – 15.02.2017

    Jestem tego pewien że znowu wygra Solaris... Tymbardziej że znowu głównym kryterium dla MZA jest niestety cena.

  • Marcinek – 15.02.2017

    Czyli III generacja :(

  • Mirek – 15.02.2017

    Wiadomo n jak.długo ten leasing?

  • :/ – 15.02.2017

    @Marcinek
    III generacja miała być produkowana do końca 2016. Teraz Solaris będzie już tylko proponowana IV

  • :/ – 15.02.2017

    Proponował*

  • Pogryźli – 16.02.2017

    Solbus na pewno nie, bo żaden bank nie pójdzie z upadłą firemką. CNG idą na Ostrobramską, solo na Stalową za starsze Jelcze i krótkie MANy, a przeguby chyba też na Stalowa za MANki. Być może rozdzielą jeszcze między Kleszczową, bo 15 desek w tym roku ma iść do kasacji

  • Marcinek – 16.02.2017

    Solaris nadal oferuje III generację, np. ostatnio dla Katowic. Skoro głównym kryterium jest cena, a zewsząd słychać o awaryjności IV generacji MZA chętnie weźmie solarisy III generacji.

  • Zgred – 16.02.2017

    Pamiętajcie Szanowni, że to jest leasing. A w przetargach "leasingowych" zdarzają się różne niespodzianki, ponieważ do oferty producenta pojazdów dochodzi atrakcyjność oferty konsorcjanta - instytucji leasingującej pojazdy. Możemy mieć niespodziankę tak, jak w 2010 roku.

  • :/ – 16.02.2017

    @Marcinek
    w Krakowie IV generacja jeździ od lipca i wogole się nie psują....

  • David – 16.02.2017

    III generacja z tego co ja wiem miała być oferowana do końca tego roku.

  • fake – 16.02.2017

    Ale dla Warszawy jeszcze beda produkowali dlugo. Badziewiarze ze stolicy chca byc perwszym a swiecie miastem majacym zlomowisko solarisa III generacji..

  • MZA – 17.02.2017

    Znowu kłótniaa o Solbusa, Solarisa, Ursusa.. Solbus ma dobre autobusy, w Bydgoszczy jeżdżą i nie narzekaja na nie bo sprawują sie dobrze, jest lepszy niż MAZ badz Ursus. Solaris wiadomo, nasz rynek jest głównie opętany przez nie lecz maja robią całkiem solidnej roboty. Co do Ursusa .. Ciężko orzech do zgryzienia. Dziwny "desing" w Toruniu juz na starcie zaliczył usterki, wolałem jak byly produkowane tylko i wyłącznie przez AMZ.

  • R – 17.02.2017

    No nie wiem czy jezdza parę dni temu nie mieli krótkich sprawnych wozów i jeździli długimi i juz parę razy holowane byly te zlomy z solca

  • fromex – 17.02.2017

    Jeden znajomy kierowca z MZA nawet nie chciał ze mną o Solbusie rozmawiać, więc nie dowiedziałem się czemu tak pomstuje na tę markę.
    Cóż, punkt widzenia kierowców jest inny niż u pasażerów. Na zapleczu pewnie jeszcze co innego można usłyszeć. A "managier", który decyduje, czy i jaki tabor zamówić/dokupić i tak widzi tylko słupki w arkuszu na monitorze.

  • szofer – 18.02.2017

    Ciekawe jaki trzeba mieć doktorat żeby dopiero teraz się kapnąć że podczas ekspluatacji autobusów lng można wykorzystać gaz traktowany jako odpad do napędu autobusów cng to jest jakaś kpina i nieudacznictwo BOGATYMU WSZYSTKO WOLNO BO TO STOLYCA

  • waluś – 18.02.2017

    a czy inne miasta z autobusami lng też dokupują cng?

  • Strażak sam – 20.02.2017

    Lng poza mza ma tylko kdd Olsztyn i to by było na tyle w Europie ☺ biorąc pod uwagę ze solbus splajtowal to więcej miast raczej nie będzie

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...