TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawa testuje swoje Urbino 12 electric
MZA WARSZAWA InfoBus.pl - Opublikowano: 20.05.2015 19:54:46 13 komentarzy
Solaris Urbino 12 electric w barwach MZA Warszawa

Na warszawskie testy przyjechał pierwszy elektrobus Solarisa Urbino12 elelctric w barwach MZA. W swoim pierwszym egzemplarzu spółka będzie sprawdzała prawidłowe działanie wszystkich systemów. Przypomnijmy, że majowy egzamin pojazdu to efekt podpisanej 17 grudnia 2014 roku umowy z Solaris Bus & Coach S.A., która zakłada dostawę 10 autobusów Solaris Urbino 12 electric. Jest to pierwszy w Polsce tak duży kontrakt obejmujący zakup autobusów elektrycznych. Pierwsze, niezwykle ekologiczne i ciche autobusy bateryjne zgodnie z umową zostaną przekazane do MZA w maju, a realizacja kontraktu zakończy się w czerwcu. Solarisy Urbino electric dla Warszawy, zostaną wyposażone w baterie o pojemności ponad 200 kWh i silniki trakcyjne o mocy 160 kW. Ładowanie baterii będzie odbywać się przy wykorzystaniu metody plug-in z ładowarki o mocy 120 kW. Dodatkowo ładowarka będzie posiadać także funkcję zmniejszenia jej mocy ładowania do 40 kW.  Konstrukcja autobusów zostanie przygotowana w taki sposób, aby w przyszłości można również zastosować do uzupełniania baterii system szybkiego ładowania dachowego.

 Pasażerowie elektrycznych Solarisów będą mogli korzystać z wszystkich udogodnień, jakie znają z obecnie używanych przez MZA autobusów, a należą do nich między innymi klimatyzacja, monitoring, rozbudowany system informacji pasażerskiej a dodatkowo także internet. ? ?Autobusy elektryczne nie emitują spalin i są bardzo ciche. Chcemy, aby stanowiły o nowoczesnym obliczu Miejskich Zakładów Autobusowych ? powiedział Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych. ? W pierwszej kolejności skierujemy je do obsługi reprezentacyjnego Traktu Królewskiego.?  Do roku 2016 w taborze Miejskich Zakładów Autobusowych będzie co najmniej 30 autobusów elektrycznych, a ich bazą docelową stanie się przebudowana zajezdnia Redutowa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
Solaris
  • Neiko – 20.05.2015

    Przy takiej cenie autobusu mogliby chociaż dorzucić LED-y do jazdy dziennej i lusterka jak w Solcity LNG... Z zewnątrz prezentuje się strasznie słabo - szkoda, że nie jest to Urbino IV.

  • oSralis – 20.05.2015

    Paskudne wnetrze. Ochyda!

  • jasiu – 20.05.2015

    Ledy do jazdy dziennej musi mieć. Wymaga tego prawo.

  • VolferPR743 – 20.05.2015

    @Neiko: Co jest takiego w lusterkach z Solbusów LNG? Wygląda prawie jak każdy Urbino 12 i IMO bardzo dobrze. No chyba, że chce się pokazać "co ja mam".@jasiu: Musi mieć "światła do jazdy dziennej". Nigdzie nie pisze, że na diodach LED.

  • KS – 21.05.2015

    Widać LED-y na zdjęciach

  • jestemza – 21.05.2015

    I bardzo dobrze, że dostarczyli (a MZA wybrało) III generację !!! Świadczy to o ponadczasowości i wszechstronności konstrukcji - Po prostu sprawdzona przez ...wiele wiele lat użytkowania. Nic nie stoi na przeszkodzie aby wszelkiej maści malkontenci ...powiesili sobie plakat IV generacji nad łóżkiem - Będzie i wilk syty i owca cała. (...). III generacja jeszcze przez długie lata będzie królowała w ofercie czy to się komuś podoba czy nie. [Porównajcie sobie; np; czym różni się VW Caddy III gen. od najnowszej IV gen. ??? ....NICZYM :-) ] Amen.

  • Teofilow – 22.05.2015

    Gen. III bedzie produkowana do 2016r. Pozniej juz nie bedzie!

  • elektron – 22.05.2015

    czy zasięg wychodzi chociaż 100 km? czy też raczej nie bardzo?... ;-)

  • esteta – 23.05.2015

    Piękny, stonowany, w barwach warszawskich.

  • fjodor – 24.05.2015

    @ elektronZ Poznania do Warszawy przyjechał "na kołach" i zostało mu 15% baterii.Światła do jazdy dziennej (oczywiście LED-owe) też ma, tylko nie tak jak np. w U10 na Kleszczowej, ale w ciągu świateł.

  • Mróz – 26.05.2015

    No to czekamy na pierwsze opinie i recenzje ...powiedzmy pod koniec lutego jak to wszystko sprawowało się podczas mrozów.../jak na mój nos; to ogrzewanie poniesie klęskę.../

  • qq – 04.06.2015

    Oby 80 nowych wozów było IV generacji, ta III już się przejadła.... nuda.

  • Ren – 06.06.2015

    @fjodorna kołach to on przyjechał ale pewnie z rogatek Warszawy dokąd dostał się na lawecie. Nawet rzut oka na mapę pokazuje że taki wyczyn o jakim piszesz nie jest możliwy dla elektryka, przynajmniej z Bolechowa. A solarka? przecież te szroty nawet 100 km nie przejadą na jednym ładowaniu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....