TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawa szuka ajenta z 54 przegubowcami. Najlepiej na gaz
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.01.2018 11:21:51
fot. ztm.waw.pl

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił dziś, 26 stycznia wyczekiwany przetarg na obsługę linii autobusowych łącznie 50 nowymi autobusami przegubowymi, najlepiej na gaz. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem przewozy na tym pakiecie wystartują 1 grudnia.

Operator, który wygra postępowanie ma rozpocząć świadczenie usług przewozowej nie wcześniej niż 1 grudnia 2018 roku. Umowa wygaśnie wraz z końcem 2026 roku. Jeżeli nie uda się dotrzymać zakładanego terminu początkowego to start wyznaczono na 25 tygodni od momentu podpisania umowy. Jednak na wniosek operatora może on zostać skrócony do 20 tygodni lub wydłużony do maksymalnie 30 tygodni.

Pracę eksploatacyjną oszacowano na 4 mln wzkm rocznie (- 10% / + 5%), co daje ok. 350 000 wzkm miesięcznie. Oznacza to, że wybrany operator może mieć do wyjeżdżenia w między 28,8 mln a 33,6 mln wzkm przez okres obowiązywania kontraktu. Te dane pokazują wprost już kolejny raz jak "ostro się robi kilometry" dla ZTM. W porównaniu z ogłoszonym w grudniu dwuczęściowym przetargiem na obsługę 2 pakietów, każdy po 25 autobusów liniowych tutaj ZTM nie przewiduje udzielenia dodatkowych zamówień.

Całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy MEGA muszą mieć nadwozia o długości 17,5 – 18,75 m i szerokości 2,5 – 2,55 m. ZTM w gestii przewoźnika pozostawia wybór napędu. Grunt aby spełniał normę Euro 6, a dodatkowe punkty będzie można zyskać jeśli będzie to paliwo gazowe (CNG, LNG lub biogaz). Pojazdy mają umożliwiać podróż przynajmniej 130 pasażerom, w tym nie mniej niż 39 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mają być dostępnych przynajmniej 14 foteli. Dostęp na pokład ma być możliwy dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Standardowo kierowcy, dyspozytorzy oraz instruktorzy nadzoru ruchu muszą być zatrudnieni na podstawie umów o pracę, co z resztą ZTM będzie konsekwentnie egzekwował w trakcie obowiązywania umowy. Z kolei baza przewoźnika ma spełnić łącznie dwa warunki. Po pierwsze musi być położona na terenie Warszawy lub jednej z gmin, z którą obecnie miasto ma podpisane porozumienie międzygminne o organizacji komunikacji. Po drugie- baza oczywiście musi spełniać konkretne wymagania pod względem wyposażenia. Inaczej nie otrzyma przewidzianego w SIWZ certyfikatu. A za jego brak kary są srogie...

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 9 marca. Pora zatem zerknąć w warunki formalne i kryteria oceny ofert. Trzeba spełnić następujące warunki:

  • Minimum 50 mln PLN zdolności finansowej
  • świadczenie przewozów w ciągu ostatnich 3 lat w ramach publicznego transportu zbiorowego na poziomie min. 2 mln wzkm w ciągu jednego roku na podstawie maksymalnie trzech umów z organizatorami
  • Wadium 8 mln PLN

Kryteria oceny ofert w tej to:

  • 60% - cena
  • 40% - źródło napędu autobusu (najwyżej punktowane są pojazdy na paliwa gazowe; nieco mniej można zyskać za hybrydy z funkcją start-stop, a najmniej za pojazdy z takim napędem bez tej funkcji)

To już piąty warszawski przetarg na obsługę linii autobusowych w nowej formule, tym razem znowu w standardowym wymiarze przewozów . Poprzedni, który zakończyło podpisanie umowy z Mobilisem trwał rok. Czy nowy też będzie wzbudzał tyle wątpliwości po otwarciu ofert? Wszystko jest możliwe.

Tymczasem 2 lutego poznamy oferentów w przetargu, który został ogłoszony w grudniu. Krajowa Izba Odwoławcza uznała odwołanie, które wniosła firma Europa Express City i w konsekwencji złagodzono wymogi dotyczące doświadczenia oferentów. W ogłoszonym dziś przetargu w niejako powielono zalecenie Izby. To powoduje, że niektórzy przewoźnicy mają teoretyczną "furtkę".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Warszawa
CNG
LNG
hybryda
  • Krzysztof Trzyś – 26.01.2018

    Wydaje mi się że nie ma takich przewoźników

  • Kamil Nowakowski – 26.01.2018

    Na gaz to KDD ma LNG, więc są tacy przewoźnicy którzy na gaz by brali wozy

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....