Warszawa po stronie LNG

infobus
26.01.2015 17:00
0 Komentarzy

Do zajezdni MZA Warszawa przy ul. Ostrobramskiej dotarły pierwsze przegubowe, gazowe Solbusy Solcity 18 LNG, wyprodukowane przez firmę Lider Trading. To łącznie 10 egzemplarzy z 35 zamówionych pojazdów. Ostatnie autobusy z przyjadą z Solca Kujawskiego do połowy lutego br. Z kolei pierwsi pasażerowie wyruszą w rejs najnowszymi nabytkami MZA już za tydzień. Tym samym Warszawa stała się drugim miastem w Polsce i Europie (pierwszym był Olsztyn), w której do zasilania autobusów będzie używana ta innowacyjna technologia. Pojazdy spełniają najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6, a prostota konstrukcji silnika gazowego marki Cummins przekłada się na niskie koszty eksploatacji (zdaniem stołecznego przewoźnika są one o ok. 35 proc. mniejsze niż w przypadku konwencjonalnych pojazdów z silnikami diesla). Do ich tankowania będzie używana specjalna stacja mobilna sprowadzona przez Gazprom Germania z Niemiec. Docelowa, stacjonarna stacja zasilania skroplonym gazem pojawi się na terenie zajezdni Ostrobramska w połowie roku. Aktualnie proces tankowania jednego autobusu przegubowego trwa ok. trzech minut. Jeden Solbus Solcity 18 LNG może pomieścić 491 l skroplonego gazu ziemnego, który temperatura wynosi-161 st. C. Najnowsze warszawskie autobusy wyposażone są w klimatyzację w wersji śródziemnomorskiej, elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, monitoring oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Zakup autobusów gazowych to fragment wielkiego programu wymiany taboru MZA. Od 2007 roku spółka kupiła już 900 autobusów za sumę miliarda złotych. Ale to nie koniec – w tym roku na stołeczne ulice wyjedzie jeszcze co najmniej 135 nowych autobusów. O styczniowym przetargu na 80 pojazdów pisaliśmy już na łamach InfoBusa. Zamówienie obejmuje dostawę 20 szt. o długości 12 metrów i60 szt. o długości 18 metrów. Pierwsze pojazdy mają pojawić się w stolicy w ciągu 175 dni od dnia podpisania umowy. Podobnie jak najnowsze Solbusy, każdy z pojazdów zostanie wyposażony w automat biletowy, monitoring, elektroniczną informację pasażerską, oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i niedowidzących. Firmy, który staną do walki o to zamówienie poznamy najszybciej 26 lutego, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Komentarze