TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawa: Nowe autobusy = nowe buspasy?
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 28.07.2019 10:00:33
Warszawa: Nowe autobusy = nowe buspasy?

Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze podczas czwartkowej konferencji prasowej przed stołecznym ratuszem przedstawiło stanowisko dotyczące buspasów na warszawskich ulicach.

-"Wytyczenie brakujących buspasów jest kluczowe dla rozwoju komunikacji miejskiej. Jeden buspas w godzinach szczytu potrafi zapewnić przewóz tylu osób co nawet cztery pasy samochodów - podkreślili 25 lipca podczas konferencji prasowej przedstawiciele stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.

Nowe autobnsy i busap y

Uznając słuszność zakupu 130 nowych autobusów elektrycznych dla Warszawy stowarzyszenie postuluje również o dodatkowe buspasy.

-"Wytyczenie brakujących buspasów jest kluczowe dla rozwoju komunikacji miejskiej. To autobusy, nie metro, nie tramwaje przewożą obecnie najwięcej pasażerów. Tymczasem narażone są na stanie w kilometrowych korkach" - powiedziała wiceprezeska stowarzyszenia Justyna Kościńska.

"Jeden buspas w godzinach szczytu potrafi zapewnić przewóz tylu osób co nawet cztery pasy samochodów. Wytyczenie buspasów powinno być kluczowe szczególnie w tych miejscach gdzie nie dociera metro i tramwaje" - dodała Kościńska.

Buspasowe zalety

Miasto Jest Nasze przekonuje, że wyznaczenie buspasów skróci czas przejazdu i poprawi punktualność autobusów. Pozwoli również ograniczyć emisję spalin, CO2 i zużycie paliwa, umożliwi wzmocnienie obleganych linii i zwiększenie częstotliwości kursowania oraz łatwiejszy przejazd służbom ratunkowym.

Koszt wyznaczenia jednego buspasa, bez konieczności rozszerzania ulicy, to ok 8 mln zł. "Wyznaczanie buspasów jest proste i niedrogie w porównaniu do kosztownej i długotrwałej rozbudowy metra i sieci tramwajowej. Buspasy przede wszystkim trzeba wytyczać tam, gdzie dziś nie docierają tramwaje ani metro. Pora powiedzieć wprost: utrzymywanie szerokich ulic bez buspasów to zwykłe marnotrawstwo i niegospodarność" - podsumowuje stowarzyszenie.

Kluczowe z punktu widzenia organizacji są buspasy na drogach dojazdowych.

-"Pół miliona aut codziennie wjeżdża do Warszawy. Musimy dać ludziom alternatywę. Dlatego zależy nam bardzo na buspasie na ul. Puławskiej z Piaseczna by zapewnić szybki, sprawny dojazd do metra Wilanowska. Buspas na Młociny z Łomianek, a także na Radzymińskiej z Marek. Bardzo ważny buspas na Wilanowskiej powinien powstać zanim powstanie tam tramwaj. Nadal brakuje odcinka buspasa na Sobieskiego. Ulica Czerniakowska, Marszałkowska - trzy pasy, bardzo dużo linii autobusowych, obciążony korytarz transportowy, nie ma buspasa i autobusy stoją w korku." - wymienił członek stowarzyszenia Dawid Durejko.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
buspas
Warszawa
  • Jarosław Barwina – 28.07.2019

    Najpierw polecam naprawić obecne szczególnie na Kasprzaka!!!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....