TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawa: kto obsłuży zlecenia na 100 brygad autobusowych ?
Piotr Górka - Opublikowano: 14.05.2015 12:33:42 5 komentarzy
Warszawa: kto obsłuży zlecenia na 100 brygad autobusowych ?

13 maja Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił dwuczęściowy przetarg na obsługę linii autobusowych łącznie 100 pojazdami. W najbardziej oczekiwanym przez branżę zamówieniu w tym roku pojawia się kilka nowych rozwiązań, które dotychczas nie występowały w stołecznej praktyce.

W raz z końcem tego roku wygasają umowy, jakie warszawski ZTM ma podpisane z 2 przewoźnikami. Mowa o ITS Michalczewski, który od 2006 roku obsługiwał wybrane zadania łącznie 55 MAN'ami Lion's City G oraz Mobilisie. Spółka z Mościsk w 2008 roku wygrała przetarg na obsługę 50 brygad autobusami klasy midi. W celu realizacji kontraktu firma pozyskała 34 Jelcze Libero oraz 21 Autosanów Solina City. Wobec tego konieczne stało się ogłoszenie nowego przetargu. Obecne zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza z nich zakłada obsługę 50 brygad autobusami klasy midi, druga zaś opiewa na tyle samo zadań do realizacji autobusami przegubowymi. Każda z nich zakłada, że zwycięzcy wykonają roczną pracę eksploatacyjną na poziomie ok. 4 000 000 wzkm (+- 10 %).
Termin realizacji obu kontraktów to 8 lat począwszy od 1 stycznia 2016 r. Co ciekawe, to pierwszy od dawna "duży" przetarg ZTM na przewozy autobusowe, w którym nie przewidziano dogrywki w formie aukcji elektronicznej. Kolejną nowością jest wymóg posiadania odpowiedniego zaplecza na terenie aglomeracji warszawskiej. SIWZ w sposób konkretny zakreśla krąg możliwych lokalizacji zajezdni. Przejdźmy do wymagań względem autobusów.

Na początek pozornie mniej prestiżowe zdanie na autobusy typu midi. ZTM zakłada, że będą to naturalnie fabrycznie nowe pojazdy o długości w granicach 8,5 - 9,5 m, mogące zabrać przynajmniej 45 pasażerów. Chociaż 13 ma mieć możliwość podróży na fotelach, z których minimum 2 muszą być dostępne z niskiej podłogi. Zalecane są autobusy z układem drzwi 1-2-2 lub 1-2-0. Dopuszczona jest także inna konfiguracja wejść, ale pod warunkiem, że w przynajmniej jednym z nich będą dwuskrzydłowe drzwi.
Nie ma wymogu by były to pojazdy całkowicie niskopodłogowe. Ma się w nich jednak znaleźć wydzielona platforma dla pasażerów stojących lub wózków o wymiarach minimum 1000 x 700 mm. Można rzec, że standard

Znacznie ciekawiej prezentują się wymagania stołecznego organizatora względem przegubowców. Mają to być także nowe fabrycznie, lecz już całkowicie niskopodłogowe autobusy o długości nie większej niż 18,75 m, z układem drzwi 2-2-2-2 lub 2-2-2-2-2.
Już w tym momencie warto nadmienić, że ta druga konfiguracja będzie premiowana w punktacji przetargowej. Pojazdy mają zapewniać podróż przynajmniej 135 osobom, w tym chociaż 42 na miejscach siedzących. Minimalna ilość foteli dostępnych z poziomu niskiej podłogi została określona alternatywnie. I tak przy konfiguracji pięciodrzwiowej ma to być przynajmniej 12 foteli lub 14 przy wersji z 4 wejściami. W tych pojazdach również znajdzie się wydzielona platforma dla wózków oraz pasażerów stojących. Nie pada w SIWZ konkretnie określone minimum, ale można przyjąć, że przestrzeń ta ma mieć wymiany przynajmniej 1600 x 700 mm.

Wymagania w zakresie dodatkowego wyposażenia autobusów to standard, który znamy od paru lat. Pojazdy muszą być klimatyzowane, monitorowane, posiadać rozbudowany system informacji pasażerskiej (zewnętrzne tablice LED o wysokiej rozdzielczości, wewnętrzne LCD do prezentowania trasy przejazdu oraz reklam, a także słynne "e-koraliki", zapowiedzi głosowe) oraz być wyposażone w automaty do sprzedaży biletów. Listwy podłogowe mają posiadać żółto-czarny wzorek, który będzie je odpowiednio wyróżniał. Efektu dopełnią żółte poręcze. Standardowo fotele muszą być z miękką wkładką, która będzie obszyta czerwoną tapicerką ze znanym od lat warszawskim motywem. Schemat malowania to również nic nowego, czyli kombinacja żółtego, pomidorowej czerwieni oraz opcjonalnie czarnego w pasie nadokiennym. Aby w przetargu złożyć wiążące oferty trzeba spełnić łącznie 4 warunki. Po pierwsze należy posiadać referencje, że w ciągu ostatnich 3 lat przed terminem otwarcia ofert wykonano przynajmniej 2 000 000 wzkm w ramach usług regularnego przewozu osób. Po drugie jak już wcześniej wspomniałem zajezdnia w Warszawie lub aglomeracji. Po trzecie oferent musi udowodnić, że w ciągu ostatnich 3 lat zatrudniał w ciągu roku średnio minimum 70 osób. 

I po czwarte najważniejsze, czyli tabor. ZTM uzna ten wymóg za spełniony, jeżeli zainteresowani wykażą, że dysponują lub będą dysponować przynajmniej 50 autobusami na potrzeby realizacji każdej z części zamówienia.

Każda z jego części jest inaczej punktowana. Wspólna jest jedynie waga ceny- za nią można uzyskać maksymalnie 90 punktów przetargowych. W części na obsługę linii autobusami midi 10 punktów uzyska oferent, który zadeklaruje realizację przewozów jak największą ilością pojazdów z alternatywnym źródłem zasilania. ZTM jako takie rozumie autobusy elektryczne, hybrydowe, zasilane biopaliwami lub gazowe. W zadaniu na przewozy przegubowcami prócz ceny jest jeszcze kilka innych kryteriów. Za jak największą ilość pojazdów ekologicznych zadeklarowanych w ofercie będzie do wywalczenia 8 punktów. Po jednym punkcie będzie można uzyskać za wspomniany wcześniej układ drzwi 2-2-2-2-2 oraz autobus o długości w przedziale 18,51 - 18,75 m.

Z jednej strony mamy do czynienia z utartym od lat warszawskim standardem w zakresie wyposażenia. Z drugiej strony mamy premiowane przegubowce w konfiguracji, która nie jest zbyt popularna w Polsce. Zbyteczne jest zatem wymienianie autobusów, które byłyby najbliżej wymagań ZTM. Jak to wszystko się potoczy przekonamy się nie wcześniej niż 18 czerwca. Tego dnia przewidziano wstępnie otwarcie ofert. Biorą jednak jako bezdyskusyjny pewnik, że będzie sporo pytań do SIWZ to rozstrzygnięcie siłą rzeczy się przesunie. Pytanie czy na tyle, by planowany na 1 stycznia 2016 r. start nowych autobusów był opóźniony?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
ZTM Warszawa
  • korona – 14.05.2015

    Co rzesz oni kombinują... SOR-y chcą wprowadzić?

  • citek_rtk – 14.05.2015

    Oby Solaris zbudował U18,75 pięciodrzwiowego.

  • Marcinek – 14.05.2015

    ITS i MAN Lions'City GL - jedyna opcja!

  • MichalK – 15.05.2015

    Solaris nie zbuduje U18,75 pięciodrzwiowego - zbyt wysoki koszt opracowania, budowy prototypu i homologacji - może przy 500 szt. by się opłacało ale nie przy 50.

  • hej_jude – 17.05.2015

    A może jakiś piękny południowec przyjedzie w niemal azjatyckim mercu i zaprosi lokalesów na koszerny objad. ..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....