Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa gazowo i elektrycznie. Plany się ziszczają [FILM]

infobus
25.03.2019 15:00
0 Komentarzy

Już niedługo autobusy gazowe MANy Lion's City wyjadą na warszawskie ulice. Właśnie rozpoczęły się ich testy. W przyszłym roku do floty ekologicznych pojazdów dołączy 130 elektrycznych Solarisów Urbino 18. Rok 2019 i 2020 zapowiada się więc w Warszawie bardzo treściwie.

Największy przetarg na elektrobusy w Europie zmierza do finału
Przypomnijmy, że w ubiegły piątek Miejskie Zakłady Autobusowe poinformowały, że oferta złożona przez firmę Solaris Bus & Coach w przetargu na dostawę 130 przegubowych autobusów elektrycznych, została przyjęta. Otwiera to drogę do podpisania umowy z producentem. Dzięki temu zamówieniu Warszawa, jako drugie po Londynie miasto w Europie, będzie miała ponad sto autobusów elektrycznych! Za wyprodukowanie elektrobusów firma chce 399 590 100 PLN brutto, co daje cenę jednostkową 2 499 000 PLN netto. Powiedzieć, że to okazja to jakby nic nie powiedzieć!

Każdy z bateryjnych nU18e będzie klimatyzowany, wyposażony w bogaty system informacji pasażerskiej, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, automaty biletowe oraz liczne udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami oraz niewidomych i niedowidzących. Możemy się po nich więc spodziewać bardzo podobnego standardu wyposażenia jak w przypadku egzemplarza, którego dzierżawi MZA od Solarisa. Różnice będą jednak w sferze napędu oraz przede wszystkim baterii.

Testy gazowych MAN-ów w toku
Tymczasem do Warszawy przyjechały już pierwsze ze 110 autobusów na sprężony gaz ziemny CNG od MAN-a. Rozpoczął się proces certyfikacji tych pojazdów. O krótkim „lwie” pisaliśmy tutaj. Przyjrzeliśmy się także pokrótce stołecznej wersji Lion'sa City G CNG.

Ten drugi przejechał trasę linii 157 i w tym czasie sprawdzone zostało działanie systemu informacji liniowej, czyli wyświetlaczy wewnętrznych i zewnętrznych oraz zapowiedzi głosowwych, a także systemu zliczania pasażerów. To ostatnie będzie bardzo pomocne przy prowadzeniu statystyk korzystania z Warszawskiego Transportu Publicznego. W trakcie certyfikacji MZA sprawdza też zgodność z wymogami przetargowymi oraz m.in. sprawność techniczną pojazdu, proces raportowania, system łączności alarmowej czy monitoringu, które zwiększają bezpieczeństwo pasażerów.
{https://www.youtube.com/watch?v=ePEQpEk8g_4}
Nowe autobusy są standardowo wyposażone w biletomaty, klimatyzację, monitoring oraz elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną. Do końca marca powinno zostać dostarczonych minimum 20 autobusów, a pierwsze pojazdy mogą się pojawić na warszawskich ulicach już w kwietniu.

Gazowe MAN-y dołączą do autobusów niskoemisyjnych już eksploatowanych przez MZA, czyli 35 Solbusów Sm18 LNG oraz czterech hybrydowych Solarisów. Miejska firma ma też w swoim taborze 31 autobusów elektrycznych dostarczonych przez firmy Solaris i Ursus. W sumie, po stołecznych ulicach poruszać się będzie ponad 160 takich pojazdów. Autobusy nie będą emitowały spalin, a przy tym będą niezwykle ciche. Dzięki tej inwestycji z Traktu Królewskiego znikną ostatnie autobusy zasilane olejem napędowym. Będzie czyściej i ciszej. Pierwsze z zamówionych elektrobusów będą mogły wyjechać na linie na początku 2020 roku.

Komentarze