TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warsaw Bus: Scania z premierą Irizar i6S
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.03.2017 14:07:01 2 komentarze
Warsaw Bus: Scania z premierą Irizar i6S

Na podwarszawskich targach zadebiutował po raz pierwszy w Polsce autokar i6S na podwoziu Scania, który zastępuje w oferencie hiszpańskiego producenta legendarny model PB i jednocześnie tworzy on pomost pomiędzy i6 a i8. W Nadarzynie, na stoisku Scania Polska mogliśmy zobaczyć trzyosiową wersję i6S, jak i trzyosiowy, topowy autokar i8.

-"Zwiększamy nacisk na markę Irizar w naszej ofercie, gdyż mamy ogromne doświadczenie w tym zakresie i widzimy rosnące nieinteresowanie naszych klientów  ? powiedział Andrzej Jaworski, dyrektor sprzedaży autobusów Scania Polska. ? Możemy tutaj zaproponować liczne opcje konfiguracji wnętrza, pełną paletę kolorów i najwyższy komfort ? oczywiście na podwoziach Scania."

Prawie dwa lat po debiucie luksusowej wersji i8, hiszpański podjął decyzje o zastąpieniu w swojej ofercie jeżdżącej legendę "z guzem", czyli Irizara PB. Jedno jest pewne ? łatwo mu nie będzie. Bo PB ? także w Polsce ? jest darzony niezwykłą estymą i mimo upływu tylu lat cały czas świetnie wygląda. Teraz przyszedł jednak czas na zasłużoną emeryturę?

Debiutant i6S jest już dostępny na wszystkich europejskich rynkach, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii, Irlandii i Izraela, gdzie odpowiednie warianty pojawią się do końca 2017 roku. To co wyróżnia to kilka stylistycznych przejętych z flagowego okrętu Irizara, czyli i8, i podobnie jak on wyposażony został w najnowszą technologię. Mamy tutaj charakterystyczne przednie reflektorami LED, a linie pojazdu są bardzo wyraźne i agresywne.

Wnętrze pojazdu wyróżnia oświetlenie LED oraz niewidoczna multipleksowana architektura sieci CAN, która koordynuje i integruje całą elektronikę, umożliwiając diagnozowanie i gromadzenie danych poprzez złącze OBD. Do tego Irizar dołożył wymagane w Unii Europejskiej systemy awaryjnego hamowania i asystenta toru jazdy (AEB-LDW ) plus dotykowy ekran zarządzający systemem rozrywki oraz wydajniejszą klimatyzację. Pasażerowie na pewno docenią nowe fotele, w których takie cechy jak komfort i funkcjonalność zostały uznane za priorytetowe. To w praktyce oznacza jeszcze bardziej ergonomiczne linie i szersze zagłówki. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych modeli, seria Irizar i6S spełnia normę bezpieczeństwa R.66.02 i posiada najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa czynnego w celu zagwarantowania stabilności oraz zmniejszenia ryzyka w awaryjnych okolicznościach.

Uniwersalność na medal

I na koniec kilka słów o ekonomii. Podobnie jak wszystkie nowo wprowadzane pojazdy, także i6S imponuje wydłużonymi okresami między przeglądami ? to m.in. dystans do 100.000 kilometrów bez konieczności wymiany oleju. Do tego mamy oszczędny układ napędowy, czyli podobnie jak we wszystkich zintegrowanych pojazdach Irizara ? jednostkę Paccar (DAF) MX11 Euro 6. Jednak jak dodaje producent ? modele i6s będą też występowały na podwoziach innych marek, takich jak Scania, Iveco, MAN czy Mercedes-Benz.

Podsumowując ? stylistyka i szeroka oferta gabarytowa to od zawsze były mocną stronę hiszpańskich autokarów. Tym razem jest podobnie. Pojazdy z rodziny i6s występują w dwóch wysokościach: 3,5 m i 3,7 m i aż siedmiu długościach. To:

  • trzy wersje 2-osiowe o wymiarach 10,8, 12,2 i 12,9 m + wersja 13,2 m dostępna tylko w opcji integral;

  • trzy wersje 3-osiowe o wymiarach 13.22 m, 14 m i 15 m długości.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Scania
Irizar
Warsaw Bus Expo
targi
  • MKM – 27.03.2017

    Wersja i8 jest też we współpracy z Volvo. Taki pojazd ma w swojej flocie Student Agency z Brna :)

  • olo – 28.03.2017

    Pytanie tylko jaki sens jest kupowanie autokarów na podwoziu. Setra już paręnaście lat temu przewidziała, że przyszłością są autokary na ramie i wydać, że Irizar też idzie tym tropem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...