TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warsaw Bus Expo: Ursus z nadzieją patrzy w przyszłość
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.03.2016 16:36:18 4 komentarze
fot. InfoBus.pl

Ursus Bus zaprezentował na Warsaw Bus Expo swój elektrobus klasy midi, czyli CS8,5E. Ponadto firma pochwaliła się swoimi planami na przyszłość.

Midi-elektryk

CS8,5E to efekt kooperacji jednego z udziałowców, czyli AMZ z Kutna z kanadyjskim TM4 i łódzką Eniką. Jego powstanie było możliwe dzięki uzyskaniu grantu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Po powstaniu spółki Ursus Bus został on wniesiony jako aport do jej majątku.

Konstrukcja ma już za sobą pierwsze testy u przewoźników. Autobus był testowany już przez dębicki MKS, a obecnie jest wypożyczony do podłódzkiego Głowna. Producent ma także za sobą pierwsze próby sprzedaży tego pojazdu. Na razie jednak bez efektów, przy czym jak przyznali nam na targach przedstawiciele spółki cały czas wzbudza on zainteresowanie przewoźników.

Hybricon? Temat cały czas aktualny

AMZ przed wejściem we współpracę z Ursusem nawiązał kooperację ze szwedzkim Hybriconem w zakresie produkcji elektrobusów. Spekulowano, że po utworzeniu wspólnej dywizji autobusowej obu spółek współpraca ta zostanie przerwana. Jednak nic bardziej mylnego.

Ursus Bus dalej chce realizować wspólne projekty ze szwedzkim producentem napędów elektrycznych. Na razie jednak Szwedzi nie zgłaszają zamówień na kolejne nadwozia do zabudowy. Ale są nadzieje na dalszą sprzedaż autobusów na rynku m.in. skandynawskim. Niskowejściowe AMZ zostały bardzo przychylnie przyjęte.

Trolejbusy? Oczywiście

Ursus startował w przetargu, który na początku roku ogłosił PMDP z Pilzna. Operator chciał kupić osiem trolejbusów klasy maxi z napędem bateryjnym, z opcją rozszerzenia zamówienia do 30 egzemplarzy. Lubelski producent wykorzystał swoje doświadczenia ze współpracy z Bogdanem oraz AMZ z Cegelec i złożył ofertę.

Nie przekuje się to jednak na zamówienie. Przetarg padł łupem Skody, co w pewnym sensie nie jest zaskoczeniem. Jednak sam fakt rzucenia rękawicy firmie, która w Pilźnie ma jeden ze swoich zakładów budzi respekt. Ursus dalej oczywiście będzie szukał swojej szansy w innych zamówieniach na nowe trolejbusy.

2016 rok to dopiero początek

Producent jednak chce się skupić przede wszystkim na rynku krajowym. Obecny rok pod względem przetargów na nowe autobusy rozpoczął się bardzo dobrze. Na kolejne miesiące zapowiadają się kolejne, w tym kilka bardzo dużych, w których przewoźnicy oraz samorządy chcą pozyskać przynajmniej 50 nowych pojazdów. Będą to w zasadzie wszystkie możliwe rodzaje napędów, które są obecne na rynku.

Dla Ursusa priorytet to przede wszystkim pojazdy zeroemisyjne. Producent jednak nie ukrywa, że także w zakresie konstrukcji na olej napędowy jest w stanie zaoferować odpowiednie autobusy. Oznacza to, ze z pewnością możemy liczyć na obecność lubelskiej spółki w kilku dość ciekawych postępowaniach zakupowych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Ursus
AMZ Kutno
Warsaw Bus Expo
targi
  • krakus – 22.03.2016

    AMZ popełnił błąd pakując się w Ursus

  • kubex – 23.03.2016

    @krakus: Możesz rozwinąć myśl?

  • Jaromir – 23.03.2016

    Motto ursusa,klient kupił to niech się sam męczy.My mamy zysk którym możemy się pochwalić.Panie strzeż nas przed Ursusem.

  • pedros – 13.07.2016

    Ursus działa jak hiena rynkowa. Nic nie robią a czekają na okazje by słabszych wydoić

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...