Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warsaw Bus Expo: Polski debiut MAN Intercity

infobus
21.03.2016 10:36
0 Komentarzy

Autobus MAN Lion?s Intercity miał swoją pierwszą oficjalnąprezentację jesienią 2015 roku Międzynarodowych Targach Busworld w Kortrijk. Mawytyczać nowe standardy dzięki wyraźnie zarysowanym i specjalniezaprojektowanym pod względem aerodynamicznym kształtom oraz parametrom jezdnymi efektywności w zakresie zużycia paliwa oraz kosztom eksploatacji.

Pojazd został dostosowany zarówno do obsługi dalekich tras,jak i do transportu pasażerów do węzłów komunikacyjnych, a także jako autobusszkolny.

Autobus wyposażony jest w silnik MAN D08 o mocy 290 KM. Wzależności od wybranego układu może dysponować 55 lub (Intercity C) maksymalnie59 miejsc siedzących. Przewidziano dwa miejsca na wózki inwalidzkie orazpodnośnik takich wózków.

Dzięki zastosowaniu elastycznego systemu modułowego możnazaprojektować pojazd, uwzględniając specyfikę jego przeznaczenia, np. montującmaksymalną liczbę siedzeń lub stosując zdejmowany podest, tak by zapewnićmiejsce dla maksymalnie dwóch wózków inwalidzkich lub pasażerów podróżującychna stojąco. Wg deklaracji, stabilne konstrukcje i połączenia wytrzymują duże iczęste obciążenia, a optymalną ochronę przed korozją zapewnia metoda katodowegolakierowania zanurzeniowego (KTL).

W Lion?s Intercity zastosowano rozwiązania pozwalające naograniczenie zużycia paliwa. Dzięki systemowi automatycznego wyłączania silnikaIdle Shutdown można podczas dłuższych postojów uniknąć emisji spalin, CO2 ihałasu. Dwustopniowa sprężarka powietrza nie tłoczy stale powietrza w trybiepełnego obciążenia. Przełącza się automatycznie na pracę w trybie jałowym, gdytylko jest taka możliwość. Dzięki dopracowanemu pod względem aerodynamicznymkształtowi pojazdu wyposażonemu w sklepioną, lekko nachyloną panoramiczną szybęprzednią, pęd wiatru napotyka na mniejszy opór. Strumień powietrza optymalnieopływa krawędź obrysową tyłu pojazdu. Wartość współczynnika cw wynosi 0,4, cowpływa na poziom zużycia paliwa przy wyższych prędkościach.

Komentarze