Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warsaw Bus Expo 2019: Polska premiera nowego miejskiego MAN-a!

infobus
13.03.2019 15:30
0 Komentarzy

Na premierę tego autobusu w Polsce czekali wszyscy. MAN zaprezentował oficjalnie swój nowy autobus miejski, czyli Lion'sa City 12. I to od razu w niebanalnej wersji. Zaprezentowany na targach w Nadarzynie pojazd został wyposażony w efektywny moduł hybrydowy, jedną z jego cech charaterystycznych.

W zmodernizowanej rodzinie autobusów Lion's City są montowane zupełnie nowe silniki. Nowy, lżejsza stojąca jednostka MAN D1556 LOH o pojemności 9 l spełnia normę emisji spalin Euro 6d, które zacznie obowiązywać dopiero za kilka miesięcy. Autobus może zostać opcjonalnie wyposażyn w moduł MAN EfficientHybrid. To system przyczyniający się w znacznym stopniu do redukcji zużycia paliwa i emisji. Możemy go oczywiście spotkać w debiutującym w Polsce egzemplarzu Lion'sa City 12.

Funkcja stop-start, stosowana seryjnie w MAN EfficientHybrid, zapewnia niezwykle ciche fazy zatrzymywania się na przystankach i światłach. Centralny element systemu stanowi alternator rozrusznika wału korbowego – urządzenie elektryczne, które podczas hamowania przekształca energię kinetyczną w elektryczną. Rekuperowana energia jest następnie gromadzona w module UltraCap na dachu pojazdu, który w porównaniu z akumulatorem o podobnej pojemności jest znacznie lżejszy i bardziej kompaktowy. Zgromadzona w module UltraCap energia zapewnia zasilanie instalacji elektrycznej pojazdu niezależnie od napędu, co powoduje nie tylko odciążenie silnika wysokoprężnego, lecz także umożliwia wyłączanie silnika podczas postoju pojazdu. Poprzez odwrócenie sposobu działania alternatora rozrusznika wału korbowego, silnik MAN D15 może zostać ponownie uruchomiony w kilka chwil, a podczas przyspieszania jest wspomagany przez funkcję boost.

Niebanalny design
Zewnętrzna sylwetka miejskiego „lwa” stanowi przykład nowego języka designu MAN-a. Oprócz charakterystycznych reflektorów z wbudowanymi listwami LED, pełniącymi funkcję świateł dziennych, i typowej, czarnej osłony przedniej z chromowanym profilem, wzrok przykuwa pociągnięta nieco w dół linia okien z boku pojazdu. Nie tylko nadaje ona autobusowi dynamiczny wygląd, ale również stanowi przemyślany element podzielonego na segmenty poszycia pojazdu, które pozwala na poprawę kosztów cyklu życia maszyny (LCC). Również tylna część pojazdu o nowoczesnym wyglądzie przypominającym smartfona, znana wcześniej z nowego Lion's Coach, stała się wyrazistym znakiem rozpoznawczym nowego MAN Lion's City. Ponadto umożliwia ona bardzo łatwy dostęp do różnych komponentów.

Te dwie kwestie, które omówiliśmy to największe znaki rozpoznawcze nowego Lion'sa City. Autobus jednak kryje w sobie znacznie więcej ciekawostek. Nowy „lew” to zatem kompletny powiew świeżości na rynku autobusów miejskich. Warto było czekać na jego premierę.

Komentarze