TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warsaw Bus Expo 2019: EvoBus z premierą eCitaro i nie tylko
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.03.2019 14:00:24
Warsaw Bus Expo 2019: EvoBus z premierą eCitaro i nie tylko

Obecność EvoBus Polska na targach w Nadarzynie to 2 ważne wydarzenia. To polska premiera całkowicie elektrycznego autobusu miejskiego Mercedes eCitaro, a także pokaz najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa stanowiących seryjne wyposażenie autokarów Mercedes i Setra.

W 2018 roku Daimler Buses poszczycić się może ilością ponad 30 000 sprzedanych autobusów, co umacnia koncern na pierwszym miejscu w najważniejszych rynkach Europy oraz w Brazylii, Meksyku czy Argentynie. EvoBus Polska wpisuje się w pełną sukcesu drogę koncernu Daimler, o czym świadczy fakt zarejestrowania wg danych CEPIK w ubiegłym roku ponad 380 autobusów. Firma jest liderem w segmencie autobusów turystycznych plasując się ze swoimi markami Mercedes-Benz i Setra odpowiednio na 1 i 2 miejscu (łacznie ponad 160 szt.). Rejestracje autobusów miejskich po przetargach w Warszawie, Wrocławiu, Zielonej Górze, Bydgoszczy, Krakowie i Białymstoku uplasowały markę Mercedes-Benz na 2 pozycji w rankingu segmentu autobusów miejskich (215 sztuk).

Celem Daimler Buses na nadchodzącym rok jest ugruntowanie pozycji lidera na rynku autobusowym, wyznaczanie technologicznych standardów oraz doskonałość operacyjna. Aspiracją jest być nadal wiodącym oferentem zarówno autobusów, jak i usług mobilnych. Dając do prezentacji kompletnych usług mobilnościowych, oferta produktowa uzupełniana jest o pakiet składający się z serwisu, doradztwa operacyjnego i usług mobilnych. EvoBus Polska realizuje te zadania m.in. wspierając projekt elektromobilności w transporcie miejskim i prezentując po raz pierwszy na targach WarsawBus w pełni elektryczny autobus miejski Mercedes-Benz eCitaro, którym chce współkształtować przyszłość lokalnego transportu publicznego.

O założeniach, które przyświecały projektowi eCitaro

Mercedes-Benz eCitaro łączy w sobie po tysiąckroć sprawdzoną platformę najlepiej sprzedającego się w historii autobusu miejskiego Mercedes-Benz z nowymi rozwiązaniami technologicznymi i niepowtarzalnym designem. Konstrukcję bazową dla nowego Mercedesa eCitaro dostarczył model Citaro, który za sprawą 50 000 sprzedanych egzemplarzy jest absolutnym bestsellerem wśród autobusów miejskich na świecie. Silniki trakcyjne eCitaro zasilane są akumulatorami litowo-jonowymi o łącznej pojemności do 243 kWh. Mają one budowę modułową: akumulatory zostały podzielone na maksymalnie dziesięć modułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. W zakres wyposażenia podstawowego, oprócz dwóch modułów na dachu pojazdu, wchodzą także cztery zestawy z tyłu autobusu. 

W zależności od wymagań klienta, na dachu eCitaro montowane są też dwa lub cztery moduły akumulatorowe. Mając do dyspozycji minimum sześć, a maksymalnie dziesięć modułów operatorzy transportu publicznego mogą dostosować swoją strategie użytkowania i ładowania pojazdów do swoich indywidualnych potrzeb. W przypadku pełnego wyposażenia w dziesięć modułów akumulatorowych eCitaro w standardowej specyfikacji waży około 13,44 tony. W połączeniu z dopuszczalną masą całkowitą 19,5 tony odpowiada to ładowności przekraczającej 6 ton, czyli około 88 pasażerom - praktyczne nawet w godzinach szczytu.

Dzięki zastosowanej technologii ładowania eCitaro jest w stanie dostosować się również do indywidualnych życzeń i wymagań operatorów transportu publicznego. Na początku produkcji seryjnej przewidziano standardowo ładowanie plug-in. W tym celu autobus miejski wyposażany będzie standardowo w gniazdo dla wtyczki Combo 2. Jeśli w celu zwiększenia zasięgu konieczne będzie doładowanie, eCitaro będzie mógł być opcjonalnie ładowany za pomocą pantografu.

Jednakże sama pojemność akumulatora nie mówi wiele o jego wydajności, a przede wszystkim o zasięgu całkowicie elektrycznego autobusu miejskiego, będącym prawdziwą miarą zużycia energii. W przypadku autobusu miejskiego zasięg zależy w dużej mierze od warunków klimatycznych i tym samym od chłodzenia, a przede wszystkim od ogrzewania wnętrza pojazdu. Dlatego właśnie inżynierowie poświęcili wiele uwagi kwestii zarządzania ciepłem. Jest to jedna z wyjątkowych cech eCitaro i została zoptymalizowana w każdym szczególe: W porównaniu z obecnym Citaro z silnikiem spalinowym, zapotrzebowanie na energię do ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji spadło o około 40%.

Stylizacja pojazdu oparta jest na dobrze znanej optyce Citaro, zawiera jednak także elementy zaczerpnięte z języka formy rewolucyjnego projektu Mercedes-Benz Future Bus, przenosząc charakterystyczny design Citaro w przyszłość. Ogólnie rzecz biorąc, eCitaro prezentuje się jako jedna spójna bryła z wyraźnie zarysowanymi konturami. Optyczne triki sprawiają, że eCitaro sprawia wrażenie pojazdu proporcjonalnego i lekkiego.

Niskowejściowa Setra

Drugim autobusem, stanowiącym uzupełnienie konceptu niezawodnego i przyszłościowego transportu lokalnego, jest wystawiana na targach Setra 415 LE business. Ten model jest najbardziej kompaktowym autobusem niskopodłogowym Setry. System "low entry“ sprawia, że modele LE business są nie tylko komfortowe dla pasażerów, ale także bardzo ekonomiczne. Tylna cześć pojazdu z wysoko usytuowaną podłogą zapewnia również wygodny dostęp do wszystkich elementów układu napędowego, co skutkuje też znacząco niższymi kosztami serwisowania. To rozwiązanie pozwala utrzymać koszty eksploatacji LE na trwale niskim poziomie.

Setra ta jest idealna dla połączeń międzymiastowych ale i nie tylko: różne warianty, długości i wyposażenia opcjonalnego spełnią potrzeby każdego klienta. Całość wnętrza została zaprojektowana w taki sposób, że odporne i łatwe do eksploatacji materiały nie odbiły się na mniejszym komforcie zachowując swoje zalety zarówno ergonomiczne jak i estetyczne. LE business oferuje solidne i przyjemne wnętrze z łatwym w czyszczeniu poszyciem sufitu i ścian bocznych oraz seryjnym modelem foteli Setra Transit. Układ siedzeń zaprojektowany jest pod kątem maksymalnej liczby miejsc siedzących w transporcie międzymiastowym, co znacząco przyczynia się do optymalizacji kosztów. Minimalizacja wibracji i hałasu zwiększa komfort jazdy.

Marka Setra zawsze była symbolem producenta autobusów dbającego o wysokie standardy bezpieczeństwa. Aspiracje te znajdują także potwierdzenie w modelach LE business. Ich kompleksowy system bezpieczeństwa obejmuje różne czynne i bierne układy, które wspomagają kierowcę w sytuacjach krytycznych i w razie wypadku minimalizują jego skutki.

Nie tylko autobusy

W czasie targów można było się o tym przekonać. Na ich terenie odbyły sie dostępne dla wszystkich zwiedzających testy dwóch najnowszych systemów, które wyznaczają standardy w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego. Active Brake Assist 4 jest pierwszym systemem hamowania, który reaguje także na pieszych. Drugi z nich - Sideguard Assist - wspomaga kierowcę podczas pokonywania zakrętu przed pieszymi, rowerzystami i nieruchomymi przeszkodami.

Systemy są już w standardowym wyposażeniu wszystkich autobusów turystycznych Mercedes-Benz i Setra. Oba wymienione systemy asystujące wspomagają kierowcę podczas jego pracy i jednocześnie chronią uczestników ruchu. A co istotne: każdy z nich może uratować życie.

W Daimler Buses produkty i usługi dostosowuje sie do nowych zadań i wyzwań transportu mając wciąż na uwadze, iż te z przyszłości za chwilę stają się tymi z dzisiaj. Dzięki zaprezentowanej na stoisku marce serwisowej OMNIplus On usługi serwisowe dla autobusów wchodzą w wymiar cyfrowy, otwierając zupełnie nowe możliwości dla przewoźników i kierowców. Usługi cyfrowe są zebrane w jednym miejscu i prezentowane w nowym portalu internetowym.

Oferta OMNIplus On będzie początkowo oparta na trzech filarach. OMNIplus On advance zapewnia przewoźnikom autobusowym maksymalną dostępność własnej floty, na przykład dzięki rewolucyjnej usłudze OMNIplus Uptime polegającej na bieżącym monitorowaniu ważnych systemów pojazdu w czasie rzeczywistym. Dane pojazdu są stale analizowane i interpretowane. W przypadku dostrzeżenia potencjalnych problemów technicznych przewoźnik zostaje niezwłocznie poinformowany przez serwis Omniplus 24h i otrzymuje

konkretne zalecenia odnośnie działań zapobiegających awarii pojazdu. OMNIplus On monitor łączy usługi telematyczne dla zapewnienia efektywnego zarządzania flota. I w wreszcie wersja On Drive, który zapewnia komunikacje miedzy kierowca a firma i wspomaga kierowcę na przykład podczas wymaganej codziennej kontroli odjazdu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Warsaw Bus Expo
Mercedes
Setra
EvoBus
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....