Warsaw Bus: EvoBus podsumowuje i zapowiada elektryki

infobus
22.03.2017 16:28
0 Komentarzy

22 marca 2017 r., podczas konferencji prasowej na targachWarsaw Bus, zarząd firmy EvoBus Polska podsumował dobry, ubiegły rok. Zdaniem firmy w tym roku cały polski rynek, jak i pozycja na nim marek Mercedes-Benz i Setra powinny wyglądać podobnie jak w 2016 r.

W 2016 r. spółka EvoBus Polska sprzedała łącznie 327autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej ośmiu ton. Równie prężnierozwijała się sprzedaż autobusów używanych, realizowana przez markę BusStore zponad 60 sztukami pojazdów zakupionychw ramach oferty EvoBus Polska.

-„Jesteśmy bardzo zadowoleni z podsumowania 2016 roku. Wieleosiągnęliśmy i chcemy nadal utrzymywać naszą pozycję na rynku intensyfikującjednocześnie aktywności prowadzące do spełniania oczekiwań Klientów. Nadalrozbudowujemy działalność w usługach serwisowych OMNIplus oraz w sprzedażyautobusów używanych? – powiedział Antonio Cavotta, CEO EvoBus Polska.

Dynamika turystyki

Skąd cały czas tak wysoki poziom zamawianych autokarów z logo Mercedes-Benz? Zdaniem spółki, liczba zagranicznych turystów przybywających do Europy nadalwzrasta, w skali europejskiej o 2% natomiast w samej Polsce aż o 7%. Toprzyczynia się m.in. do zwiększenie zapotrzebowania na usługi transportowe.Wzrost rynku przewozów dalekobieżnych z Europy Zachodniej powoduje wprowadzaniedo oferty przewoźników coraz większej liczby tras z i do Polski a to ma swojeodzwierciedlenie w ruchu sprzedażowym firm produkujących autokary, w tym wEvoBus.

-„Autobusy marki Mercedes-Benz i Setra cieszą sięsprawdzoną, dobrą opinią na rynku pod względem niezawodności, bezpieczeństwa iekonomiczności. Dlatego są atrakcyjnymi produktami również dla przewoźnikówoferujących przewozy na trasach dalekobieżnych”- stwierdził Antonio Cavotta.

Co dalej?

EvoBus Polska oczekuje, że w roku 2017 w dalszym ciąguutrzyma się stabilna sytuacja na rynku autobusów o dopuszczalnej masiecałkowitej powyżej ośmiu ton. Spółka spodziewa się udanego 2017 roku. Pierwsze dostawyautobusów miejskich w liczbie15 sztuk są tego sygnałem i dobrze rokują na wynikcałego roku.

-„Nadal będziemy konsekwentnie pracować nad jeszcze lepszymukierunkowaniem naszych działań na potrzeby Klientów poprzez wielorakiedziałania obejmujące zarówno proces sprzedażowy jak i usługi posprzedażne”-Antonio Cavotta.

Czas na elektrobusy – w 2018 r.

Kolejnym aspektem, na którym skupiają się działania DaimlerBuses, jest ciągłe udoskonalanie układów napędu: Już w przyszłym rokuMercedes-Benz wprowadzi do produkcji seryjnej w pełni elektryczny autobusmiejski. Prototypy są już produkowane i równolegle prowadzone są intensywnenegocjacje z Klientami na temat nowych pojazdów i specyficznych wymagań ichprzyszłych nabywców. W rozmowach uczestniczą eksperci z nowego działu DaimlerBuses Mobility Solutions, którzy doradzają klientom w konkretnych kwestiachzwiązanych z mobilnością elektryczną i tzw. connectivity. Pozwala to naustalenie optymalnej konfiguracji pojazdu i precyzyjne dostosowanie autobusu do topografii miasta czyregionu, zwłaszcza w odniesieniu do pojemności akumulatorów i infrastrukturyładowania. Szczególnie rozbudowana praca trwają w kwestii ładowania pojazdów i magazynowania energii. Nie jest  wykluczone, że również w tej materii koncern będzie chciał także oferować swoje rozwiązania. Jako jedn elektryczny pakiet.

W pracach nad tworzeniem kompleksowego ekosystemu dlaelektrycznych autobusów miejskich Daimler Buses czerpie także z bogatychzasobów wiedzy i doświadczeń koncernu Daimler, między innymi w zakresieinfrastruktury ładowania oraz stacjonarnych magazynów energii oferowanych przezMercedes-Benz Energy GmbH. Zwłaszcza dla operatorów miejskich liniiautobusowych tego rodzaju magazyny są ważnym elementem, który warunkujemożliwość zaspokojenia dużego zapotrzebowania ich pojazdów na energię. Napoczątku marca Daimler zapowiedział ponadto inwestycję we wspólneprzedsięwzięcie z ChargePoint, wiodącym amerykańskim producentem terminaliładowania. Posiadający ponad 33.000 punktów ładowania ChargePoint jest lideremrynku w USA i dysponuje ogromnym doświadczeniem i wiedzą w zakresieoprogramowania i sprzętu. Skorzysta na tym również Daimler Buses.

Usługi sieciowe.

Na targach IAA Nutzfahrzeuge, które odbyły się jesienią 2016roku, Daimler Buses zaprezentował pierwszą generację Coach MediaRouter. Dziękitej funkcjonalności podróżni uzyskują w autobusie dostęp do szybkiego internetubezprzewodowego z odpowiednio skonfigurowaną ofertą multimedialną. Korzystającz udostępnionego łącza mogą oni oglądać filmyi seriale, słuchać muzyki lub wymieniać się zdjęciami. DlaKlientów biur wycieczkowych i biur podróży funkcje te stanowią oczywistąkorzyść, będącą jednocześnie atutem marketingowym.

Jako uzupełnienie Daimler Buses oferuje swoim klientomjedyny w swoim rodzaju asortyment usług, jak na przykład pakiet serwisowyOMNIplus. W przypadku awarii Klienci OMNIpIus, korzystając z zainstalowanejaplikacji telematycznej FleetBoard, mogą przeprowadzić telediagnozę pojazdubezpośrednio na miejscu zdarzenia. Pozwala to zaoszczędzić czas działu obsługiklienta i skraca znacząco czas przestoju. Żaden inny producent nie oferuje wtej dziedzinie niczego porównywalnego.

Komentarze