TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warsaw Bus 2017: Polski debiut Skylinera
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.03.2017 18:51:39
Warsaw Bus 2017: Polski debiut Skylinera

Na targach Warsaw Bus swoją polską premier świętował dwupokładowy autokar Neoplan Skyliner, który stanowi nową propozycję MAN-a zarówno dla firm turystycznych, jak i międzymiastowych przewoźników. Pokazana w Polsce wersja to kolejna, piąta generacja tego modelu, którego historia sięga ponad 40 lat.

Oferta dla rozwijanych się dynamicznie w Polsce połączeń ekspresowych jest o tyle aktualna, że największy do tej pory kontrakt na nowe Skylinery złożyła włoska firma Cotral Spa, która zamówiła równo sto autokarów dostosowanych do obsługi tras międzyasmitowych. Dostawa pierwszych jednostek ma się odbyć jeszcze pod koniec tego roku.

Komfort i ekonomia

Neoplan Skyliner to dwupiętrowy autokar o pojemności maksymalnej do 90 miejsc siedzących, z przestronnym pokładem dolnym i panoramicznym pokładem górnym. Zużycie paliwa przez testowe autobusy Skyliner pokazuje, że ten komfort jazdy daje się połączyć z dobrymi parametrami ekonomicznymi: przy zużyciu oleju napędowego w granicach 30 litrów na 100 kilometrów ten potężny autobus okazuje się być bardzo oszczędny.

Duża, trójwymiarowo wypukła i nachylona daleko do tyłu szyba panoramiczna nadaje Skylinerowi unikalny wygląd, a pasażerom na górnym pokładzie zapewnia niepowtarzalny widok. Z boku panoramiczna szyba łączy się wizualnie z pasem okiennym dolnego pokładu. W ten sposób następuje optyczna eliminacja podziału na pokład górny i dolny i typowe wzmocnienie optycznego efektu przyłbicy z przodu pojazdu.

Dwoje szerokich drzwi i niski poziom wsiadania ? poniżej 36 cm ?umożliwiają wygodny dostęp do nowego wymiaru podróży autobusem. Dolny pokład jest zaprojektowany jako "miejsce akcji?: znajduje się tam wygodne wejście i przejście dla pasażerów na górny poziom, fotele przy dużych stolikach, kuchnia pokładowa i toaleta dostępna bez stopni. Dzięki wysokości 1,81 m i szerokiemu przejściu dolny poziom doskonale spełnia swoją funkcję. W porównaniu z innymi autobusami dwupiętrowymi, w których dolny poziom ma charakter "nory", duże przeszklenia sprawiają, że ten model wyróżnia się dużą ilością światła.

W autobusach Skyliner piątej generacji klimatyzacja została ona zaprojektowana od nowa. Tradycyjna klimatyzacja z tyłu autobusu służy jedynie górnemu pokładowi, podczas gdy dolny dysponuje dwoma własnymi parownikami (tak zwanymi klimatorami) o mocy 9 kW każdy. Dzięki nowej koncepcji dwustrefowej klimatyzacji kierowca może jeszcze lepiej sterować temperaturą dolnego i górnego pokładu w sposób niezależny. Jednocześnie wyraźnie zwiększa się moc klimatyzacji: w nowym modelu Skyliner maksymalna mocy klimatyzacji wynosi 56 kW, czyli prawie o 40 procent więcej, niż w poprzednim modelu.

Model Skyliner ustala nowe standardy dotyczące również bagażnika: 11 m3 to wystarczająco dużo miejsca na bagaż, co przy pojemności 83 miejsc ? w wersji turystycznej - sprawia, że autobus jest optymalnym rozwiązaniem do zastosowania w "wielkiej turystyce". Standardowe wyposażenie z wyświetlaczem celu podróży i gniazdkami wtykowymi o napięciu 230 V lub/i portami USB przy wszystkich miejscach siedzących oraz nowy fotel kierowcy ze zoptymalizowaną pozycją zapewniają zwiększony komfort pasażerów i kierowcy. O rozrywkę podczas długich podróży dba również system Onboard Entertainment. Oprócz możliwości korzystania z sieci bezprzewodowej WLAN na pokładzie autokaru dostępne jest także centrum multimedialne Multi Media Coach Advanced z dwoma 19-calowymi i jednym 15-calowym monitorem TFT na górze oraz 15-calowym płaskim ekranem na dole pojazdu.

Co pod maską?

Przednia część podwozia Skylinera została na wzór modeli Starliner i Cityliner wyposażona w konstrukcję absorbującą energię podczas czołowego zderzenia. Dwupiętrowy autokar dysponuje wszystkimi systemami wspomagania pracy kierowcy, dostępnymi w aktualnej ofercie MAN: za bezpieczne hamowanie odpowiadają elektroniczny system hamowania EBS i system ABS oraz asystent hamowania (BA). Regulacja poślizgu napędowego (ASR), system ElectronicStability Program (ESP) ze zintegrowanym systemem Roll-Over-Prevention poprzez sterowane hamowanie pojedynczymi kołami lub automatyczną redukcję momentu silnika zapewniają utrzymanie się autobusu na torze jazdy nawet w krytycznych sytuacjach. Systemy Maximum Speed Control (MSC), AdaptivCruise Control (ACC) i Lane Guard System (LGS) wspomagają z kolei kierowcę w realizacji jego odpowiedzialnego zadania i mogą znacznie zmniejszyć ryzyko wypadku. I wreszcie system kontroli ciśnienia w oponach (TPM = TyrePressure Monitoring) niezawodnie zapobiega awariom ogumienia oraz krytycznym sytuacjom na drodze spowodowanym nagłym spadkiem ciśnienia w oponie.

Podwozie nowego Skylinera wytycza trendy w swojej klasie, jeśli chodzi o dynamikę, komfort i zwrotność. Z przodu zastosowane zostało znane indywidualne zawieszenie, a z tyłu montowane są osie napędowe o wysokiej sprawności Hypoid (i = 3,36) oraz elektrohydraulicznie kierowane osie nadążne EHLA. Rozstaw osi wynosi 6700 + 1470 mm, koło skrętu 23,3 m. Dopuszczalna masa całkowita trzyosiowego autobusu to blisko 26 000 kg, a pusty Skyliner ?w zależności od konfiguracji pojazdu - waży od 18 000 do 18 500 kg.

Za odpowiedni napęd odpowiada nowoczesny i ekonomiczny silnik, czyli sześciocylindrowajedenastka MAN D26 o mocy 500 KM (368 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 2300 Nm, który jest osiągany w zakresie od 1000 do 1400 obr./min. Silnik współpracujące z zautomatyzowaną, 12-biegową skrzynia biegów MAN TipMatic.

Na koniec dodajmy, że autokary z serii Skyliner może przerobić ? pod kątem specjalnych potrzeb ? w MAN Bus Modification Center w Plauen, które oferuje szeroką paletę dodatkowych opcji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warsaw Bus Expo
MAN
Neoplan
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...