Warsaw Bus 2017: Polska premiera Iveco Evadys

infobus
29.03.2017 09:17
0 Komentarzy

Jednym z ważniejszych wydarzeń na tegorocznych targach w Nadarzynie był debiut uniwersalnego autokaru Iveco Evadys, który pokazany został przez dilera włoskiego koncernu w Polsce ? firmę ABP.

Pojazd zadebiutował w Polsce w swoim maksymalnym swoim rozmiarze 13M przy pojemności 57 miejsc. Ceny nie znamy, ale podobno dzięki przeniesieniu jego produkcji do Czech jest ona teraz znacznie atrakcyjniejsza niż przy starej serii Evadysa, wytwarzanej we francuskim Annonay. To szansa dla Iveco na kolejny sukces na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Co ważne dla polskiego rynku, pojazd ten produkowany jest w czeskim zakładzie w Vysokim Mycie, gdzie powstaje seria Crossway ? protoplasta nowej generacji Evadysa. Generalnie ten autobus dedykowany jest klientom, którzy szukają rozwiązania pośredniego pomiędzy tym co oferują autobusy Crossway i Magelys. Nowa Evadys został specjalnie zaprojektowany, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na trasach o specyfice regionalnej i dalekobieżnej. A mówiąc jeszcze prościej nowa propozycja Iveco idealnie nadaje się do pracy na drogach, które są mniej korzystne dla autokarów turystycznych, ale dodatkowo na tyle długo, by osiągnąć wysoką niezawodność i maksymalny komfort pasażerów.

Dzięki ujednoliceniu pewnych rozwiązań nowy Evadys posiada takie same wymiary jak Crossway. W ofercie są dostępne wersje o dwóch długościach nadwozia (12M i 13M) i trzech układach drzwi. Evadys oferuje te same aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa (ABS, ASR, ESP, LDWS, R66.02). Nowy Evadys oferuje również większy komfort, lepszą aerodynamikę i DMF (dwumasowe koło zamachowe), aby zredukować hałas i wibracje – bardzo cenione w swojej klasie. Wzmocniona konstrukcja dzięki antykorozyjnemu zabezpieczeniu metodą KTL zapewnia wysoką trwałość i gwarantuje wysoką wartość przy odkupie.

Bardziej wydajny i jeszcze bardziej wszechstronny silnik nowych Iveco Evadys opiera się na sprawdzonych jednostkach napędowych typu Cursor 9 o mocy 400 KM. W kwestii wyboru skrzyni biegów klient ma szeroki wachlarz możliwości. W pojazdach w sposób równoważny można montować mechaniczne jak i automatyczne przekładnie.

Rezygnacja w jednostkach FPT z recyrkulacji spalin (EGR) m.in. ogranicza m.in. ryzyko powstania wysokiej temperatury w układzie napędowym, a także umożliwia ograniczenie spalania paliwa. Dzięki temu Cursor 9 jest uznawany przez operatorów za pojazd efektywny pod względem kosztów eksploatacji. To w połączeniu z dłuższymi okresami międzyobsługowymi przyczynia się do atrakcyjnego wskaźnika TCO ? zdaniem producenta ? najlepszego w swojej klasie.

Podłogę w nowym Iveco Evadys podniesiono do wysokości 1,142 mm. Dzięki temu nowa propozycja producenta jest idealnie dopasowana do oczekiwań przewoźników dalekobieżnych i lokalnych. W ten sposób Evadys wypada pomiędzy Crossway'em (860 mm) a Magelysem (1400 mm). Przestrzeń bagażowa nowego Evadysa jest średnio o ok. 3 m3 większa od tej, która jest dostępna w Crossway'u. Drzwi bagażnika są również bardziej przyjazne dla użytkownika, z otworem na pantograf i centralny zamek. Nowego Evadysa wyróżnia jego komfort, ze standardowymi rozwiązaniami takimi jak podwójne szyby i wydajna izolacja, a także możliwością zabudowy wyższej jakości foteli (model Spacio). Standardem są również poszczególne otwory nawiewów oświetlane diodami.

W ramach opcji można wbudować lodówkę obok deski rozdzielczej, ekspres do kawy, kuchenkę, ekrany wideo, gniazda USB i Wi-Fi. Producent oferuje klientom około 15 różnych konfiguracji siedzeń dzięki czemu nowy Evadys może być uniwersalnym autokarem.

Dalsze informacje techniczne o Nowym Evadysie znajdują się TUTAJ

Komentarze