Warsaw Bus 2017: od gimbusów po elektrobusy. Autosan
Sanocki producent pokazał na targach w Nadarzynie swoją standardową ofertę, czyli dwa autobusy klasy MIDI ? miejski model Sancity 10 LF oraz szkolny Eurolider 9. Równolegle firma rozwija nisko- i bezemisyjne pojazdy.
17 marca br. w Sanoku Autosan zakończyły testy autobusu Sancity12LF CNG z silnikiem Cummins. Przewoźnik ? Zakład Miejskiej KomunikacjiSamochodowej ? przygotowuje się do zakupu 11 niskoemisyjnych autobusówkomunikacji miejskiej. Podobno ocena z eksploatacji pojazdu jest całkiem niezła,jednak ciężko sobie wyobrazić wybór pojazdów CNG przez SPGK, w sytuacji kiedy wSanoku nie ma zewnętrznej stacji tankowania gazu. Testowy pojazd był tankowanynocą na terenie fabryki Autosan.
Równolegle firma z Sanoka pracuje nad autobusemelektrycznym. Ma to być pojazd klasy MAXI na bazie sprawdzonej, niskopodłogowejSancity 12LF. Pierwsze testy mają odbyćsię w II półroczu 2017 r. Za elektrycznyprojekt odpowiada konstruktor Wojciech Wolański.
Nie wiadomo, czy elektryczny autosan będzie miał jedensilnik elektryczny czy też dwa umieszczone w piastach kół. O tym decydujeklient, podobnie jak o wyborze akumulatora i sposobu jego ładowania. Te kwestiezostaną rozstrzygnięte w najbliższych tygodniach.
Warto dodać, że aktualnie stan biura konstrukcyjnegoAutosanu to 37 osób, a łączne zatrudnienie wynosi aktualnie 360 osób.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze