TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warbus wygrywa w Lublinie
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.05.2016 17:57:23 12 komentarzy
Dobre perspektywy dla Warbusa?

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozstrzygnął dziś przetarg na ośmioletnią obsługę linii autobusowych 30 nowymi pojazdami. Za najlepszą spośród poprawnie przygotowanych ofert urzędnicy uznali drugą pod względem cenowym. A taką przedstawił Warbus.

Warunki zamówienia opisaliśmy tutaj. ZTM wymagał do realizacji kontraktu dysponowania przez operatora przynajmniej 30 nowych, bardzo bogato wyposażonych autobusów. Urzędnicy założyli, że przez osiem lat trwania kontraktu dziesięć pojazdów klasy maxi wykona pracę eksploatacyjną na poziomie nieco ponad 6,2 mln wzkm. Z kolei dla 20 przegubowców przewidziano przewozy w wymiarze niespełna 11,35 mln wzkm. ZTM założył także, że zakres zamówienia może ulec zmianie o maksymalnie 3%. Wstępnie założono, że kontrakt będzie realizowany od 1 grudnia br. do końca 2024 roku.

28 kwietnia otwarto oferty. Lubelski zarządca komunikacji otrzymał propozycje aż od ośmiu chętnych. Pięć z nich mieściło się w założeniach finansowych ZTM. Szczegóły ofert omówiliśmy tutaj. Wybór miał być dokonany przy pomocy dwóch kryteriów. Cena stanowiła 98% wagi, pozostałe 2% można było wywalczyć za odpowiedni termin płatności. W praktyce jednak zadecydowało pierwsze kryterium.

Najtańszą ofertę przedstawiło konsorcjum Lubelskich Linii Autobusów, pszczyńskiego Traf-Line oraz GPR Rental Car. Partnerzy zaproponowali realizację kontraktu po stawkach jednostkowych 5,51 zł/wzkm netto w przypadku autobusów klasy maxi i 6,11 zł/wzkm netto za przewozy przegubowcami. Propozycja Warbusa opiewała na odpowiednio na 5,22 zł/wzkm netto i 6,43 zł/wzkm netto.

Dzisiaj ZTM ogłosił rozstrzygnięcie. I to oferta stołecznej spółki została uznana za najkorzystniejszą. Propozycja lubelsko-pszczyńskiego konsorcjum została wykluczona z postępowania. Urzędnicy jako powód takiej decyzji wskazali niespełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie wymaganego doświadczenia poprzez podanie nieprawdziwych informacji. Partnerzy część przewozów ujętych w wykazie usług wskazali jako usługi publicznego transportu zbiorowego. ZTM to zweryfikował i okazało się, że część z nich to przewozy szkolne. Nie były to jednak jedyne wątpliwości urzędników. Chcieli oni dokonać wyjaśnień w kwestii wykazu narzędzi oraz zobowiązania do udostępnienia zasobów wystawionego przez Autosana. Jednak ze względu na błąd w ofercie, który nie podlega konwalidacji odstąpili od tego.

W efekcie jeżeli wybór ZTM zostanie utrzymany w mocy przez lubelską komunikację przewinie się już piąty operator. Pozostaje poza tym pytanie czy lubelski zarządca komunikacji skorzysta z przesłanki warunkującej krótszy okres realizacji przewozów?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Lublin
Warbus
LLA
Traf-Line
GPR Rental Car
  • yolo – 31.05.2016

    Trochę nam się Warbus rozpanoszyl po Polsce: Gdańsk, Gdynia, Elbląg, Oborniki, Nowa Sól, Jastrzębie Zdrój, Wrocław/Leśnica, Lublin. Kto następny?

  • Jacek – 31.05.2016

    No właśnie, Warbus jako przewożnik z Warszawy rozpanoszył się po Polsce, a w Warszawie go brak.

  • tom – 31.05.2016

    Jak nowe autobusy to tylko SCANIA ze Słupska

  • TomTom – 31.05.2016

    Warbus miał w ofercie wpisane Solarisy.W przypadku przegubów to nie dziwi, ale w przypadku solówek ciekawi, bo mają nówki Scanie w Jastrzębiu. Czyżby stwierdzili, że Urbino IV generacji jest lepszym pojazdem?

  • chris – 31.05.2016

    Jak na razie to Gdańsk się już prawie kończy. Z takim portfelem zamówień na tabor może negocjować dobre ceny taboru u producenta. To można się spodziewać Solarisów czwartej generacji w Lublinie? W poprzednim artykule pisano o Solarisach a obecnie Solaris chyba na diesle to bierze zamówienia na czwartą generację.

  • Karen – 01.06.2016

    Ciekawe czy brali pod uwagę że Lublin ostatnio ubogi w kierowców i za byle co to chętnych nie ma?

  • Saskers – 03.06.2016

    Warbus łaskawcy nie jest z Warszawy tylko z Mościsk (dla ścisłości)

  • mruj – 03.06.2016

    Cooo? Warbus jest z WARSZAWY. Mobilis jest z Mościsk.

  • kicia – 04.06.2016

    Dziś kierowca Warbus Oddz Jastrzębie zasłabł za kierownicą. Stres, czas pracy nie zgodny z ustawą, marne zarobki w firmie i doszło do nieszczęścia. Ile jeszcze trzeba? Uważajcie na siebie w Lublinie. Ps oddz Jastrzębie ma związki zawodowe

  • mruj – 04.06.2016

    Masz poparte dowodami te wiadomości, że kierowcy są zestresowani i pracują nie zgodnie z ustawą? Czy piszesz tak, żeby pisać i oczerniać - kicia?

  • kocur – 04.06.2016

    od 2 miesięcy Warbus jeździ nowymi autobusami. to chyba od tego ten stres. Ponadto W Jastrzębiu jest więcej związków zawodowych niż mieszkańców :) Kicia albo przedstawiaj dowody albo spadaj z tego forum

  • Kierowca Warbusa – 08.12.2016

    Błagam, nie piszcie, tutaj bzdur na temat Warbusa. Chciałbym być tak uprzejmie traktowany przez firmę, jak jestem w Warbusie. Owszem jak coś spieprzę to opierz dostanę. Dostaje też godną stawkę. Wypłacają nadgodziny, choć nie są skorzy do nadgodzin, wolą mieć więcej zatrudnionych kierowców. Zatrudniają zgodnie z przepisami prawa pracy. A stres - to raczej pasażerowie tworzą. Pracuję w tej firmie od kilku miesięcy i jestem zadowolony. Choć mam do dyspozycji zupełnie inny rodzaj autobusu i linii. Co do pensji - katowickie przedsiębiorstwo proponuje 12 zł brutto! za godzinę pracy. Wrocławskie 15 zł brutto ... ale tylko w przeliczeniu bo płaci stałą pensją i w dodatku ma 3 miesięczny okres rozliczeniowy, a mobbing to tam coś na porządku dziennym.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....