TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warbus wygrywa w Jastrzębiu przez KIO
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 28.01.2015 00:34:25 7 komentarzy
Warbus wygrywa w Jastrzębiu przez KIO

27 stycznia br. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła wszystkie odwołania złożone przez śląskich przewoźników w przetargu na obsługę kilkudziesięciu linii autobusowych w sieci MZK Jastrzębie-Zdrój. To zamyka drogę do kolejnych protestów. Tym samym warszawski Warbus wchodzi na Śląsk! Przewoźnik jako jedyny zmieścił się w kwocie przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia (tj. 200 mln PLN netto). Dodatkowo konsorcjum na czele z PKM Jastrzębie-Zdrój źle wniosło wadium i nie może już dalej uczestniczyć w postępowaniu odwoławczym. Tym samym w grze został Warbus z ofertą na kwotę 199,5 mln PLN netto oraz konsorcjum z Meteorem na czele z ceną 211 mln PLN netto. Taki werdykt oznacza wielki zwycięstwo Warbusa ?pierwsze na Śląsku i jedno z największych w historii spółki. Firma przez najbliższe 10 lat (od 1.05.2015 r. do 31.05.2025 r.) będzie obsługiwała linie autobusowe w sieci MZK  numerach 101-129, 130, 132 i 218. Smaku temu zwycięstwu dodaje fakt, że to już druga w krótkim odstępie czasu wygrana Warbusa z Meteorem w KIO. O ile w Tczewie miasto i tak podpisało umowę z śląskim konsorcjum (wybierając o 5 mln zł droższą ofertę), tak w Jastrzębiu porażka lokalnych przewoźników została już przesądzona. Największym przegranym w tym przetargu jest samorządowa spółka PKM Jastrzębie-Zdrój, która utraciła w ten sposób znakomitą część swojego rynku transportowego. I to w dość kuriozalnej sytuacji, gdyż firma teoretycznie mogła otrzymać ten pakiet linii z MZK na zasadzie bezpośredniego zawarcia umowy na świadczenie komunikacyjnych usług. Teraz przedsiębiorstwo będzie musiało walczyć o przetrwanie. Przypomnijmy, że wymagania MZK Jastrzębie-Zdrój dotyczące taboru, jaki musi 1 maja wystawić nowy przewoźnik, były następujące:- 2 szt. autobusów przegubowych powyżej 14,5 m o pojemności co najmniej 140 miejsc (tabor typu A), - 55 szt. autobusów standardowych powyżej 11,5 m o pojemności powyżej 80 miejsc (tabor B)- 4 szt. autobusów MIDI powyżej 7,5 m o pojemności co najmniej 35 miejsc (Tabor C)Wszystkie przegubowce, które teoretycznie mają 1 maja stanąć do obsług jastrzębskich linii, mają być po raz pierwszy zarejestrowane nie wcześniej niż 2005 roku (z normą Euro 3), z kolei pojazdy standardowe i midibusy mają pochodzić przynajmniej z 2010 roku (Euro 5). Wszystkie autobusy realizujące zamówienie muszą mieć całkowicie niską podłogę (oprócz taboru C o co najmniej 35% niskim przebiegu podłogi), wywietrzniki dachowe oraz przesuwane lub uchylne okna, co najmniej dwa na każdej z bocznych ścian pojazdu, które pasażerowie mogą otwierać i zamykać samodzielnie, chyba że pojazd jest wyposażony w sprawnie działającą klimatyzację przedziału pasażerskiego. Wszystkie pojazdy powinny być wyposażone w zestaw głośników oraz wyświetlacz do fonicznego i wizualnego zapowiadania kolejnych przystanków. I co najważniejsze ?od 1 stycznia 2016 rok aż 50% autobusów typu B i C przeznaczonych do realizacji zadań w sieci MZK ma być wyposażona w silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6, a pozostałe autobusy muszą mieć silniki spełniające normę czystości spalin minimum Euro 5 (wyjątkiem jest taboru typu A, który powinien spełniać normę co najmniej Euro 3).   I na koniec krótkie podsumowanie. O wadze śląskiego zamówienia świadczył fakt, że poza warszawskim Warbusem, wzięły w nim udział dwa potężne transportowe konsorcja. Z jednej strony mieliśmy dość egzotyczną grupę ?pod dowództwem?PKM Jastrzębie Zdrój, które wraz z Mikrusem, PPUH Andrzej Kłosok, A21 i Krzysztofem Pawelcem, broniło linii aktualnie obsługiwanych przez PKM. Naprzeciwko nich stanęło drugie śląskie konsorcjum złożone już tylko z prywatnych firm ?także w sile pięciu spółek: Meteor, Nowak Transport, FUH Tadeusz Rzemyk, IREX i PKS Południe. Składnia ofert miało miejsce 5 grudnia i po ich otwarciu okazało się, że obie grupy przebił cenowo Warbus, który uzyskał łącznie 100 pkt. za najniższe ceny wzkm i to zarówno w taborze A (5,34 PLN netto), jak i w B/C (5,34 PLN netto). Drugie miejsce pod względem punktacji zajęło ?komunikacyjne partnerstwo publiczno-prywatne?z PKM-em na czele (95,46 pkt) z najwyższą ceną w taborze A (6,69 PLN netto) i jedną z niższych cen w taborze B/C 5,59 PLN netto. Z kolei stawkę z 94,35-punktami zamknęło konsorcjum prywatnych firm z ceną 5,66 PLN netto w taborze A i 5,66 PLN netto w taborze B/C. Jak łatwo można było przewidzieć po Nowym Roku runęła lawina odwołań od werdyktu komisji przetargowej MZK. Pierwszy protest do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) wniósł lider ?prywatnej grupy??Meteor, następnie pojawiła się skarga spółki ASKA, a na końcu swoje odwołanie złożył PKM Jastrzębie Zdrój. Do tych wniosków 5 stycznia br. przyłączyli się koalicjanci. O ile konsorcjum PKM-u zaskarżyło wybór najkorzystniejszej oferty, czyli wybór Warbusa, tak Meteor zażądał unieważnienia propozycji obu konkurentów, licząc, że w przypadki pomyślnego werdyktu KIO tylko jego oferta pozostanie ?na placu boju?. Wszystkie zastrzeżenia dotyczyły uchybień proceduralnych (m.in. w zakresie wykazu floty i adresu zajezdni) oraz rażąco niskiej ceny. Warbus zgrabnie odbił wszystkie argumenty, a KIO przyznała mu rację.  Teraz czekamy na podpisanie umowy z Międzygminnym Związkiem Komunikacyjnym z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warbus
śląskie
Jastrzębie-Zdrój
MZK Jastrzębie-Zdrój
PKM Jastrzębie-Zdrój
ASKA
Pawelec
Meteor
IREX
PKS Południe
  • Hugo – 28.01.2015

    No i całe szczęście że wygrał warbus, będą jeździły normalne autobusy a nie wschodnie wynalazki jak maz , laz ,bogdan i inne trupy.

  • mickam – 28.01.2015

    Akurat MAZy to w Warbusie się pojawiają. Ciekawe jakie autobusy zaoferują na Śląsku?

  • AleDom – 28.01.2015

    Cóż. Gdyby UM i MZK zrobiły z PKMu podmiot wewnętrzny jastrzębianie jeździliby MANami i Solarisami - jak do tej pory. A tak pewnie będą MAZaki i pojazdy nabyte od PKM. Stawiam, że zarobki kierowców prędzej pójdą w dół niż w górę. Pasażerowie i pracownicy jeszcze zatęsknią za PKM.

  • obibok – 28.01.2015

    Mazy mają euro6?

  • AleDom – 28.01.2015

    Nie wiem, póki co MAZ chyba ich nie oferuje, ale myślę że za jakiś czas pokażą MAZa / GLASPO z EURO6. W Jastrzębiu nie wymagają nówek, więc wystarczy 50% Euro6 (dotyczy wszystkiego poza MEGA, obowiązuje od 2016 roku)

  • AleDom – 28.01.2015

    O MAZie i ZAZie z EURO6 nic nie wiadomo, ale ISUZU Cityport oferowany jest z silnikiem Cummins ISB6.7E6.

  • Jacuś9 – 28.01.2015

    Wbrew pozorom ISUZU to nie to samo co MAZ czy ZAZ....

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....