TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wałcz dopuszcza autobusy LE, ale woli 100% LF
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.11.2018 13:00:42
fot. marcin132, forum.infobus.pl

Wałcz już trzeci raz szuka dostawcy 5 nowych autobusów dla swojego Zakład Komunikacji Miejskiej. Poprzednie przetargi kończyły się niepowodzeniem. Sprawdzamy więc czy w trzeciej próbie będą większe szanse na zdobycie jakiejkolwiek oferty.

Warunki formalne ogłoszonego w połowie października postępowania opisaliśmy tutaj. Cała, niekoniecznie w pełni niskopodłogowa piątka- 3 MIDI i 2 MAXI- ma trafić do Wałcza w ciągu 300 dni od podpisania umowy. To daje szansę, że wreszcie pojawi się upragniona przez urzędników przynajmniej jedna oferta. Podejrzewamy, że wałecki budżet na autobusowe zakupy raczej nie ulegnie zbytnie zmianie. Do tej pory było to 5 385 000 PLN brutto. Oznacza to, że średni koszt pozyskania jednego pojazdu urzędnicy przyjmowali na poziomie niespełna 875 610 PLN netto. Dużo, mało? Zależy co z czym porównywać.

Wybór najlepszej oferty

Oferty, które otrzyma Wałcz zostaną ocenione w bardzo prosty sposób. Posłużą temu trzy kryteria. Prym wiedzie cena mając 60% wagi. Do 30% można uzyskać w ocenie technicznej. Wałeccy urzędnicy najchętniej by chcieli autobusów:

  • klasy MIDI palących w warunkach testu SORT2 poniżej 30 l na 100 km - 5 pkt
  • klasy MIDI z min. 6 fotelami dostępnymi z niskiej podłogi - 1 pkt
  • klasy MAXI palących w warunkach testu SORT2 poniżej 30 l na 100 km - 5 pkt
  • klasy MAXI z min. 9 fotelami dostępnymi z niskiej podłogi - 1 pkt
  • z nadwoziami ze stali nierdzewnej - 5 pkt
  • z osią przednią zależną - 5 pkt
  • z trzyczęściową szybą przednią - 4 pkt
  • z drzwiami o szerokości efektywnej powyżej 1250 mm - 2 pkt
  • z poszyciami zewnętrznymi wykonanymi ze stali nierdzewnej i/lub aluminium i/lub tworzyw sztucznych - 2 pkt

Pozostałe 10% to ocena warunków gwarancji. Premię mamy za:

  • min. 4 lata gwarancji całopojazdowej - 6 pkt
  • min. 6 lat gwarancji na powłoki lakiernicze - 2 pkt
  • min. 12 lat gwarancji na odporność antykorozyjną i trwałości przed pęknięciami nadwozia - 2 pkt

Jakie MAXI?

Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12 m (+3%), szerokości 2,5 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy umożliwi podróż min. 89 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących. Przynajmniej 6 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-0.

Jakie MIDI?

Trzy mniejsze autobusy mają być konstrukcjami z nadwoziami o długości 9,5 – 10,5 (+3%) m, szerokości 2,5 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy umożliwi podróż min. 69 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Przynajmniej 4 fotele mają być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-0.

Napęd i wyposażenie

W dalszej części wymagania są w większości wspólne. Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 6 - 8 l. W większych autobusach muszą mieć one moc 200 - 230 kW, natomiast w przypadku MIDI dopuszczalny zakres to 180 - 210 kW. Silniki zostaną one zblokowane z automatycznymi, min. czterobiegowymi skrzyniami. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą być klimatyzowane. W solówkach mają być to agregaty o mocy min. 28 kW, zaś w przypadku MIDI to min. 22 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez uchylne okna boczne- min. 7 dla MAXI i min. 5 dla MIDI.

Czas na SIP. Wałcz wymaga zamontowania trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o standardowej rozdzielczości. W środku znajdzie się monitor LCD o przekątnej min. 21". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS. Nie zabraknie także systemu zliczania potoków pasażerskich.

Typujemy...

Wałcz dopuszcza producentów autobusów niskowejściowym. Jednak kryteria oceny ofert oraz kształt poszczególnych wymagań wyraźnie preferują oferentów, którzy mogą zaproponować autobusy w pełni niskopodłogowe. Pozostaje więc kwestia na ile szacunki urzędników wałeckich są realne. Termin dostawy powinien pozwolić pozyskać choć jedną ofertę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Wałcz
UM
ZKM Wałcz
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...