TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Zakopanem rozpoczęły się testy e-autobusu
PAP - Opublikowano: 11.09.2013 21:55:18 5 komentarzy
W Zakopanem rozpoczęły się testy e-autobusu

W Zakopanem we wtorek rozpoczął się tygodniowy test elektrycznego autobusu komunikacji miejskiej. Pojazd wypożyczony przez firmę Solaris do poniedziałku będzie kursował z centrum miasta do Kuźnic;na tej trasie odbywa się największy ruch turystyczny w Zakopanem. 'Transport elektryczny to przyszłość dla Zakopanego. Zdajemy sobie sprawę, że ekologia nie jest tania, ale na pewno to się miastu opłaci' - powiedział burmistrz Zakopanego Janusz Majcher. Dodał, że miasto - zwłaszcza zimą, kiedy występuje zjawisko inwersji - ma problem ze smogiem.

Dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego Paweł Skawiński uważa, że publiczny transport elektryczny w Zakopanem, a zwłaszcza na drodze do Kuźnic, jest konieczny.

'Silnik autobusu jest całkowicie elektryczny, dzięki czemu nie emituje spalin i nie wydaje hałasu' - zauważył. Kuźnice to część miasta położona w parku narodowym. 'Do Kuźnic w sezonie turystycznym przemieszczają się codziennie tysiące turystów. By ten transport nie był uciążliwy dla przyrody i samych turystów, konieczne jest rozwiązanie ekologiczne. Autobus elektryczny spełnia te warunki' - powiedział Skawiński.

Autobus elektryczny był również testowany na drodze do Morskiego Oka w Tatarach, gdzie pokonał wszystkie strome podjazdy. Skawiński zwrócił jednak uwagę, że na tej trasie istnieje transport konny i decyzja o wprowadzeniu tam autobusów elektrycznych 'to rozważanie między tradycją hodowli i użytkowania koni a nowoczesnością'.

'Problemem na pewno byłoby to, że autobus nie wydaje dźwięków i turyści idący drogą nie reagują na nadjeżdżający pojazd' - zauważył Skawiński. Zdaniem dyrektora TPN ważne byłoby stworzenie na tej popularnej trasie transportu dla niepełnosprawnych, którzy obecnie nie mają możliwości wjazdu do Morskiego Oka. Fiakrzy nie zabierają osób na wózkach inwalidzkich na wozy konne, a takie możliwości dawałby autobus elektryczny.

Mateusz Figaszewski z firmy Solaris powiedział, że przejechanie takim autobusem 100 km to koszt około 50-60 zł. W porównaniu z tradycyjnym dieslem to koszt trzykrotnie mniejszy. Zakup takiego autobusu, który może zabrać 60 pasażerów, to koszt około 2 mln zł. Autobus z tradycyjnym silnikiem o podobnych gabarytach jest o połowę tańszy - podkreślił.

Pierwszy autobus elektryczny Solaris został zaprezentowany w 2011 r. Te pojazdy były już testowane w kilkudziesięciu miastach w Europie, również zimą w miastach alpejskich. Autobusy kupiły już władze Klagenfurtu w Austrii. Kolejne pojazdy będą jeździły po Brunszwiku w Niemczech oraz w Dusseldorfie. Energia do napędzania silnika gromadzona jest w dwóch bateriach o wadze 700 kg każda. Przy zakupie autobusów firma dostarcza także stacje do ładowania pojazdów. Urząd miasta Zakopane, wspólnie z Polskimi Kolejami Górskimi i Tatrzańskim Parkiem Narodowym, chce na zakup autobusów pozyskać fundusze unijne.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Zakopane
autobus elektryczny
  • miłośnik – 12.09.2013

    czytając ten artykuł zastanawiam sie, czy pisze to prasa codzienna czy profesjonalny portal branżowy, najbardziej poczytny w Polsce!!!! ani jaki typ pojazdu (po zdjęciach można się domyślać), ani ile km przejechał bez ładowania baterii w tym trudnym górskim terenie, nie wspominając o danych technicznych... Szanowna Redakcjo - ekologiczne aspekty zastosowania autobusów o napędzie elektrycznym są oczywiste dla ucznia gimnazjum. Pora się zastanowić czy jesteście fachowacami i piszecie dla fachowców, czy kopiujecie tabloidy!!! ale jak widzę, nikt z redakcji nie czyta komentarzy

  • rodefi – 13.09.2013

    Czyli do Morskiego Oka mogą jeździć autobusy, ale rowerzyści już nie? :(

  • Author – 13.09.2013

    Kto wymyślił pojęcie "e-autobisu"? Czy ten pojazd jest wirtualny? Może funkcjonuje wyłącznie w sieci Internet? Szanowna Redakcjo, jeśli już tak brniecie w wszelkie skróty, poprawnym byłby chyba "electro-autobus", hmm?

  • K – 13.09.2013

    Może ten kto wymyślił e-sąd albo e-papierosa?

  • Piotr – 15.09.2013

    Nie podniecajcie się tak tym autobusikiem.Wozić i tak nie będzie w Zakopanym bo Górol nie pozwoli.Już Melexy chcieli wprowadzić.Baca ciupagą pogroził i dalej konia męczy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....