TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Tychach ruszyła nowa trolejbusowa linia G
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.09.2019 12:00:14
W Tychach ruszyła nowa trolejbusowa linia; fot. TLTTychy / FB

23 września oficjalnie rozpoczęła kursowanie tyska linia trolejbusowa G. Z nowego połączenia TLT Tychy w sieci ZTM skorzystali już pierwsi pasażerowie.

Warto podkreślić, że tylko na fragmencie trasy G rozwieszono nową sieć trakcyjną, pozostałą część trolejbusy przejeżdżają na bateriach.

Liniowa nowość

-"Aby ułatwić pasażerom orientację w kierunku jazdy linii G, na wyświetlaczach prezentowane są dwa kierunki: +Hotelowiec+ w pierwszej części trasy oraz +Sikorskiego Wiadukt+ w drugiej, podobnie jak ma to miejsce od kilku lat na okrężnej linii F" - wyjaśnił prezes Tyskich Linii Trolejbusowych Marcin Rogala. Jak dodał, pojazdy linii E mają na wyświetlaczach kierunek: "Begonii" w pierwszej części trasy, a później: "Sikorskiego Wiadukt".

Uruchomienie nowej linii G i zmiana trasy linii E pozwoliło na objęcie komunikacją trolejbusową tyskich osiedli Z1, Z, W, U, L, które wcześniej nie miały do niej bezpośredniego dostępu.

Z początkowego przystanku trolejbusy linii E i G rozpoczynają kursy naprzemiennie, co pół godziny. Obie linie kursują przez siedem dni w tygodniu.

Nowe trolejbusy - nowa trasa

Na nowej linii spotkamy nowe trolejbusy - Solaris Trollino 12, które korzystają z nowej sieci trakcyjnej rozwieszonej na ponadkilometrowym odcinku Rondo Zesłańców Sybiru - Sikorskiego Wiadukt. Zdecydowano się ją zbudować ze względu na wzniesienie drogi.

Pozostałą część nowego odcinka sieci trolejbusy obsługują, korzystając z akumulatorów.

Rozbudowa tyskiej sieci trakcji trolejbusowej trwała etapami przez ostatni rok, łącząc dwie ekologiczne inwestycje – związane z elektromobilnością i energooszczędnością. Montaż blisko 60 nowych słupów trakcji trolejbusowej zakończył się w grudniu ub. roku.

Następnie wiosną br. Tyskie Linie Trolejbusowe podpisały umowę na modernizację oświetlenia ulicznego – zdemontowano stare, betonowe słupy oświetleniowe i zamontowano 113 nowych opraw ledowych na słupach trakcji trolejbusowej.

-"Na tym odcinku zastosowano sieć montowaną na wysięgnikach ze szkłolaminatu, co pozwoliło na zmniejszenie ilości zastosowanych słupów trakcyjnych. Drut jezdny trzymają elastyczne zawiesia typu delta, które wcześniej nie były w Tychach stosowane na taką skalę" - wyjaśnił Rogala. Jednym z elementów budowy sieci trakcyjnej była również nowa podstacja zasilająca, przy ul. Sikorskiego.

Bez sieci

Na nowym odcinku sieci, od osiedla W do osiedla R i z powrotem, trolejbusy jadą na akumulatorach. W tym celi TLT zakupiło trzy bateryjne trolejbusy Solaris Trollno wyposażone w baterie  trakcyjne, które pozwalają na przejechanie blisko 30 km bez podłączenia do sieci, z pełnym zakresem mocy, działającą klimatyzacją lub ogrzewaniem. Zarówno odłączanie od sieci, jak i podłączanie, jest w pełni zautomatyzowane i nie wymaga od kierowcy wychodzenia z kabiny

Nowe trolejbusy te kursują po Tychach już od kilku miesięcy, a teraz dwa z nich zostały na stałe przypisane do obsługi linii E i G.

Inwestycję związaną z uruchomieniem linii E i G (budowę nowej sieci trakcyjnej z podstacją, modernizację fragmentu istniejącej sieci, wymianę oświetlenia ulicznego i zakup dwóch elektrobusów oraz trzech trolejbusów bateryjnych) współfinansują w 75 proc. unijne fundusze z programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt to blisko 23 mln zł. Jest to część wartego ponad 164 mln zł projektu POIiŚ, zakładającego także m.in. gruntowną przebudowę zaplecza technicznego zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Tychach oraz zakup przez tego przewoźnika ponad pięćdziesięciu nowoczesnych autobusów zasilanych sprężonym gazem (CNG), mikrobusów, elektrobusów, pojazdów serwisowych i pogotowia technicznego.

Co dalej?

Tyskie Linie Trolejbusowe planują przedłużenie linii B, obecnie kończącej trasę na pętli paprocańskiej, do przystanku Sikorskiego Wiadukt. Będzie to jednak możliwe po wygospodarowaniu na tym końcowym przystanku dodatkowego miejsca postojowego

I na koniec dodajmy, że trolejbusy w Tychach kursują nieprzerwanie od ponad 35 lat. W mieście funkcjonuje obecnie 6 linii oznaczonych literami od A do F. Całkowita długość trakcji trolejbusowej to prawie 36 km. Trolejbusy kursują w śródmieściu Tychów, rocznie wykonując ponad 1,3 mln tzw. wozokilometrów. Obecnie po tyskich ulicach jeżdżą 24 trolejbusy.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
trolejbus
TLT Tychy
ZTM
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....