TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Szczecinie liniowy klasyk. Oferta od PKS
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.01.2020 15:00:27
W Szczecinie liniowy klasyk. Oferta od PKS

Szczeciński klasyk liniowy. Bo tak można nazwać coroczną praktykę Zarządu Dróg i Transportu Miejskiej na ogłaszanie przetargów na roczną obsługę wybranych zadań przewozowych. Mamy więc powtórkę z ubiegłego roku. Znów jedna oferta, znów powyżej budżetu i znów na okres krótszy niż wcześniej planowano.

Przewozy na nowym kontrakcie miały być początkowo realizowane przez rok od podpisania umowy, jedna nie wcześniej niż od 1 stycznia 2020 r. Kontrakt może jednak ulec wydłużeniu. ZDiTM zapewnił sobie możliwość skorzystania z zamówienia uzupełniającego, ale nie więcej niż do 50% wartości podstawowego. To więc w praktyce oznacza nawet pół roku dodatkowego jeżdżenia, czyli zarabiania. 

Niezmiennie umowa zakłada świadczenie dwóch usług. Pierwszą jest obsługa dziennych linii autobusowych 52, 70, 81, 83, 88, 105, 108, 121, 122, 123, 124 oraz nocnych 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536. W ramach tej części zamówienia operator miał wykonać pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 2 500 587 wzkm. Drugim elementem umowy jest usługa transportu na żądanie, czyli tele-busa. W ciągu obowiązywania umowy określono dyspozycyjność przewoźnika na 16 155 wozogodzin. 

Te wielkości są już jednak nieaktualne. Po standardowym pytaniu Arrivy ZDiTM dokonał korekty SIWZ. I tak start przewozów przesunięto na 1 maja. Zmniejszeniu uległ także siłą rzeczy zakres zadań przewozowych. W przypadku autobusów to 1 682 009,5 wzkm, a jeśli chodzi o tele-busa to ten skurczył się do 12 158 wozogodzin. Przesunięto także termin składania ofert z połowy grudnia 2019 r. na początek stycznia 2020 r.

Znów tylko PKS
Co to dało? De facto powtórkę z ubiegłego roku. Stało się to jasne 7 stycznia. Na opłacenie przewozów w ramach nowej umowy ZDiTM przygotował 11 979 472 zł brutto. I tak jak w ubiegłym roku jedyna oferta znów znacznie przewyższa te szacunki.

Oczywiście przedstawił ją PKS Szczecin. Spółka całość obsługi obu przetargowych zadań skalkulowała na 14 030 865,77 zł brutto. Stawka za wzkm w części autobusowej to 6,92 zł netto. W przypadku komunikacji zastępczej to 8,33 zł/wzkm netto. Jeżeli chodzi o tele-busa to tutaj mamy dwie stawki. Wozogodzina to 111,67 zł netto, a godzina dyżuru rezerwy to 110,19 zł netto.

Powtórka z ubiegłego roku praktycznie jeden do jednego. Co dalej zrobi ZDiTM? Opcje są dwie, pytanie tylko, która się bardziej opłaci urzędnikom. Bo tak czy owak dołożyć trzeba. Obojętnie czy do zwycięzcy nowego przetargu czy też umowy na okres przejściowy. A praktyka pokazuje, że dopłaca się podwójnie. Z zasady.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZDiTM Szczecin
PKS Szczecin
Arriva
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....