TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Rydze ruszyły wodorowe trolejbusy Solarisa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.04.2020 17:00:28 1 komentarz
fot. Jakub Stefaniak, poznanskie-autobusy.pl

W Rydze na Łotwie w końcu wprowadzono do ruchu 10 trolejbusów Solaris Trollino 18,75 z wodorowym ogniwem paliwowy. Od 24 marca skierowano je do obsługi linii 4. Trolejbusy stały bezczynnie ponad dwa lata z powodu... braku stacji tankowania wodorem.

Trolejbusy z extenderem wodorowym są rozwiązaniem wyjątkowym rozwiązaniem w sferze elektromobilności. Zasada jest bardzo prosta- trolejbus może dzięki temu częściowo poruszać się pod siecią trakcyjną, a częściowo na dodatkowym napędzie. W Rydze długo zastanawiano się na jaki rodzaj dodatkowego napędu postawić. Zdecydowano o wodorze. To zapewnia, że ​​akumulatory są ładowane dopiero po rozładowaniu. Trolejbus może bowiem przejechać do 150 km w kombinacji akumulator + wodór. Oczywiście akumulator można również ładować podczas jazdy w trybie IMC.

Ryski projekt wzbudził pewne kontrowersje. Solarisowi udało się dostarczyć trolejbusy na czas, tj. w 2017 r. Pojazdy jednak długo stały bezczynnie. Nie było stacji paliw. Przez ten czas wyjątkowe Trollino 18,75 zaliczyły tylko kilka jazd testowych. Dopiero ukończenie budowy stacji wodorowej - nawiasem mówiąc, pierwszej nad Bałtykiem - umożliwiło rozpoczęcie testów od początku marca, najpierw bez pasażerów, a od 24 marca z pasażerami.

Trolejbusy wodorowe i budowa stacji paliw są częścią projektu H2Nodes, na który Ryga pozyskała z Unii Europejskiej 50% dofinansowanie. Całkowite koszty szacuje się na 16,1 mln EUR. Projekt obejmował również opracowanie ekspertyz dla realizacji projektu.

Cała linia nr 4, gdzie codziennie rozmieszczane są 22 trolejbusy (10 w weekendy), ma około 20 km długości, ale tylko 5,2 km przebiega pod siecią trakcyjną. To dwa odcinki są- jeden o długości 1,6, a drugi o długości 3,6 km. Zapewnia to, że akumulatory trolejbusów są ładowane, zanim napęd wodorowy wysunie się na pierwszy plan.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
trolejbus
wodór
Solaris
Łotwa
Ryga

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....