TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Płocku Mercedes vs Solaris. Ponad słabym budżetem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.08.2019 16:00:26
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Dwie oferty otrzymał Urząd Miasta w Płocku w przetargu na dostawę czterech nowych autobusów z silnikami diesla Euro 6. O zamówienie walczą EvoBus Polska i Solaris. Jest tylko jeden problem. Miasto- delikatnie rzecz ujmując- przygotowało niewiarygodnie niski budżet.

Z płockich planów zakupowych na ten rok na razie udało się zrealizować jeden i to dopiero za drugim razem. 29 lipca miasto zamówiło u Solarisa cztery spalinowo-elektryczne Nowe Urbino 12 za niespełna 8,3 mln PLN brutto. Pisaliśmy o tym tutaj.

Reset na dieslu
Natomiast pod koniec czerwca wystartował nowy przetarg na dostawę czterech autobusów z napędem konwencjonalnym. Na celowniku magistratu dalej były całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy MAXI i MEGA. W przypadku krótszych mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 86 pasażerom. Nie mniej niż 24 osoby ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Przegubowce z kolei mają posiadać nadwozia o długości 17,5 – 18,75 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 140 pasażerom. Nie mniej niż 40 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2, każde również o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Solówki mają być napędzane silnikami o pojemności min. 7 l. Jednostka ma być nie słabsza niż 210 kW i osiągać przynajmniej 1100 Nm. W warunkach testu SORT2 ma on zapewniać spalanie nie wyższe niż 42 l na 100 km. W przegubowcu musi się znaleźć większa jednostka, bo przynajmniej dziewięciolitrowa. Musi ona być nie słabsza niż 260 kW i osiągać przynajmniej 1450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spalanie w warunkach SORT2 nie może przekroczyć 55 l / 100 km. Wszystkie autobusy muszą posiadać czterobiegowe automatyczne skrzynie biegów.

Szczegółowe wymagania się nie zmieniły w porównaniu z poprzednim przetargiem. Miasto dalej celuje w dosyć przyzwoicie wyposażone autobusy.

Wszystkie autobusy będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, pięcioletnią na trwałość powłok lakierniczych oraz przynajmniej przez 10 lat na trwałość elementów konstrukcyjnych nadwozia. Miasto dalej utrzymało długi termin dostawy. To maksymalnie 380 dni od podpisania umowy.

Dwie oferty na malutkim stole
Dziś, 13 sierpnia minął termin składania ofert. Miasto na zakupy przygotowało... jedynie 4 006 356 PLN brutto. To daje średnią wycenę za autobus w wysokości 814 300 PLN netto. Można więc otwarcie powiedzieć, że taki budżet to jakieś nieporozumienie, zważywszy na wysokie wymagania i kary umowne. Nic więc dziwnego, że dwie otwarte dziś oferty przewyższają te szacunki.

Tańszy jest Solaris, który oferuje Nowe Urbino 12 i 18. Łącznie oferta opiewa na 6 335 484 PLN brutto. Ceny jednostkowe autobusów to 1 095 700 PLN netto za "dwunastkę" i 1 479 700 za przegubowca. Producent z Bolechowa zaoferował najwyżej punktowaną pięcioletnią gwarancję całopojazdową.

Minimalnie droższy jest EvoBus Polska. Za cztery diesle chciałby on zarobić 6 553 440 PLN brutto. Cena za jeden autobus klasy MAXI to 1 140 000 PLN netto, natomiast za dłuższego to 1 524 000 PLN netto. Dystrybutor "gwiazd" zdecydował się na niżej punktowaną, bo czteroletnią gwarancję całopojazdową. W tej sytuacji ceny teoretycznie mogą wskazywać, że dla Płocka zaoferowano Citaro C2. To jednak nie do końca pewne. Bardziej prawdopodobne jest Conecto. Choćby z racji ryzyka biznesowego.

W tej sytuacji czekamy na ruch miasta. Nie da się ukryć, że ktoś- delikatnie mówiąc- słabo się zorientował w obecnych cenach autobusów miejskich, a te dla Płocka dodatkowo w sposób sztuczny zawyżył restrykcyjnym katalogiem kar.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Płock
UM
KM Płock
EvoBus
Mercedes
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....