TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Opolu klasyk ponad budżetem. MAN vs Solaris
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.07.2019 15:00:17 1 komentarz
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Ciekawie wyszło otwarcie ofert w przetargu na dostawę 10 nowych autobusów klasy MAXI dla Opola. O kontrakt walczą MAN i Solaris. Propozycje obydwu producentów nieznacznie przewyższają opolski kosztorys. Ale nie to jest w tej historii najistotniejsze.

Opole w kilku lat regularnie dokonuje zakupów nowych autobusów. Na wiosnę miasto odebrało 23 nowe MAN-y- 20 autobusów typu A37 oraz trzy Lion'sy City M. Pisaliśmy o tym tutaj. W pierwszej połowie maja magistrat ogłosił kolejny przetarg na nowe pojazdy.

Dziesięć nowych "dwunastek" z silnikami diesla Euro 6 ma zostać przekazanych miastu w ciągu maksymalnie 300 dni od podpisania umowy. Jak więc widać to duży ukłon w kierunku producentów. Każdy z autobusów będzie objęty przynajmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową. Jednak dodatkowe punkty będzie można zdobyć za wydłużenie tego okresu przynajmniej dwukrotnie.

Urzędnicy celują w pojazdy klasy MAXI. Wszystkie muszą posiadać nadwozia o długości 11,8 – 12,15 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,2 m. Umożliwią podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Co najmniej osiem foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład również ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Autobusy muszą być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Ostatecznie dopuszczono dosyć duży wachlarz jednostek napędowych. Mają to być silnik o pojemności 6,5 - 10,6 l. Mają mieć one 200 – 220 kW mocy i min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silniki będą zblokowane z automatycznymi, najlepiej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Kompletacja napędu ma zapewniać osiągnięcie średniego spalania w warunkach testu SORT2 na poziomie nie większym niż 37,5 l na 100 km.

Wszystkie będą monitorowane i klimatyzowane. Naturalną wentylację zapewnią uchylne okna boczne oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. System informacji pasażerskiej ma być oparty na zewnętrznych tablicach diodowych, wewnętrznym wyświetlaczu LCD o przekątnej min. 21,5" i głosowych zapowiedziach przystanków. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazda USB. Ponadto autobusy będą przystosowane do montażu automatów do sprzedaży biletów.

Otwieramy: MAN vs Solaris
Dziś, 4 lipca minął termin składania ofert. Na dziesięć spalinowych "dwunastek" Opole przygotowało 11 986 992,33 PLN brutto. To oznacza, że koszt zakupu jednego autobusy przyjęto na poziomie nieco ponad 974 500 PLN netto. To co prawda nie najgorsza wycena, ale mimo to obie otwarte dziś oferty przewyższają ją. Choć nieznacznie.

Pierwszą i jednocześnie tańszą ofertę przedstawił Solaris, którego obecność w przetargu można uznać za pewną niespodziankę. Jego propozycja opiewa na 12 004 800 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową 976 000 PLN netto za Nowego Urbino 12, zapewne na komplecie Cummins ISB6.7E6C plus skrzynia Voith. Producent z Bolechowa zaoferował także najwyżej punktowaną, czyli czteroletnią gwarancję całopojazdową.

Droższą ofertę przedstawił MAN, który od lat ma w Opolu silną pozycję. Producent "lwów" zaproponował za całe zamówienie kwotę 12 408 412,20 PLN brutto. A to daje cenę za jeden autobus w wysokości 1 008 814 PLN netto. A jakie pojazdy? To na razie zagadka. Wiadomo natomiast, że autobusy byłyby objęte trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Jaki będzie finał tego przetargu jeśli miasto zdecyduje się podwyższyć budżet? Solaris dzięki cenie (60%) oraz warunkom gwarancji (5%) zyskuje niecałe 4 pkt przewagi nad MAN-em. Zostaje jeszcze ocena techniczna (35%), w której wszystko może się zdarzyć. A w niej najwięcej będzie zależało od tego jaki model autobusów zaoferował MAN. A tutaj możliwe są warianty z trzema różnymi "lwami".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Opole
UM
MZK Opole
MAN
Solaris
  • czeslaw2 – 04.07.2019

    Może tym razem SB&C :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....