TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Lublinie budują trolejbusy
Karol Wach - Opublikowano: 19.08.2009 15:01:55 37 komentarzy
W Lublinie budują trolejbusy

MPK Lublin rozpoczęło montaż trolejbusu na nadwoziu MAZ-a. To pierwszy krok do odnowy parku taborowego przedsiębiorstwa. W grudniu 2008 roku MPK testowało białoruski autobus i tak zaczęła się ta przygoda. Nadwozie białoruskiego MAZ-a 203, trafiło do Lublina 8 sierpnia –mówi Weronika Opasiak, rzecznik MPK Lublin. Tydzień temu rozpoczął się montaż pierwszego trolejbusu na tymże nadwoziu. Teraz czekamy na napęd, który ma nam dostarczyć, jeszcze w tym tygodniu, firma MEDCOM. Będzie on identyczny jak te stosowane w pojazdach marki Solaris. Nadwozie uzbrojone zostanie w sprawdzone polskie podzespoły. Wnętrze również ma być wyposażane w polskie siedzenia i inne detale. Co ciekawe MAZ ma być pierwszym lubelskim trolejbusem, który będzie mógł jeździć także na odcinkach pozbawionych trakcji. Trolejbus będzie mieć nowinkę, której nie ma jeszcze żaden z kursujących po Lublinie –mówi Weronika Opasiak. Będzie zdolny do jazdy po ulicach, nad którymi nie ma zawieszonej trakcji. Możliwe to będzie dzięki akumulatorom wystarczającym nawet na 3 km jazdy. Dzięki takiemu rozwiązaniu przed MPK rysuje się większe pole manewru przy uruchomieniu nowych linii. Skoro przedsiębiorstwo myśli o nowym taborze, można mieć nadzieję, że wkrótce rozrośnie się także sieć połączeń komunikacji trolejbusowej w mieście. Tym bardziej warto kibicować Lublinowi, ponieważ dziś jest on jednym z trzech polskich miast, w których kursują trolejbusy. Gdynia i Tychy to dwa pozostałe rodzynki, w których uchował się jeszcze ten ekologiczny środek transportu.

Pierwszy trolejbus na nadwoziu MAZ-a powinien być gotowy na przełomie września i października. Potem oczywiście będzie musiał jeszcze przejść szereg specjalistycznych testów i uzyskać homologację –informuje rzeczniczka MPK. Dopiero wtedy będzie mógł zabrać pasażerów. Spodziewamy się, że stanie się to w listopadzie –dodaje Weronika Opasiak. Przypomnijmy, iż trolejbus podobny do budowanego w Lublinie gościł niedawno na targach Silesia Komunikacja 2009 w Sosnowcu. Ten prototypowy egzemplarz wzbudził całkiem pozytywne emocje i całkiem nieźle został odebrany przez obserwatorów. Nie bez znaczenia jest także cena takiego pojazdu. Szacujemy, że koszt trolejbusu zmontowanego w Lublinie będzie wynosił ok. 700 tys. zł –mówi Weronika Opasiak. Dla porównania nowy Solaris Trollino to koszt rzędu od 1,2 do 1,4 mln zł. Także z tego powodu w przyszłości MPK chce montować trolejbusy dla innych przewoźników. Uruchomienie własnej montowni pozwoli nam na odnowienie taboru trolejbusowego –dodaje rzeczniczka MPK. Przedsiębiorstwo ma obecnie 60 trolejbusów. Są jednak bardzo wysłużone, w tej chwili średni wiek trolejbusów to 17 lat, dlatego ich wymiana jest konieczna. Oczywiście w przyszłości chcemy sprzedawać trolejbusy także innym przewoźnikom. No i przy montażu wykorzystamy swoich pracowników. Co więcej, o uruchomieniu montowni rozmawiamy też z inną białoruską firmą z Mińska –Biełkommunmaszem –mówi Weronika Opasiak.

Jak wspominaliśmy wyżej obecnie podstawę taboru trolejbusowego w Lublinie stanowią wysłużone pojazdy marki Jelcz. Oprócz tego przewoźnik eksploatuje cztery Solarisy Trollino, zakupione w latach 2007-2009.

Na inną drogę odnowy, o ile w ogóle można o takim zjawisku mówić, zdecydowały się dwa pozostałe polskie przedsiębiorstwa trolejbusowe. TLT z Tych kupuje nowe pojazdy, ostatnio marki Solaris. PKT z Gdyni, oprócz zakupów nowych Solarisów, zdecydowało się, podobnie jak Lublin, na montaż trolejbusów, z tą różnicą, że wykorzystywane są do tego stare nadwozia autobusowe, sprowadzane z Europy Zachodniej. W przypadku PKT chodzi o Mercedesy O405. MPK Lublin jest zatem pierwszym polskim przewoźnikiem trolejbusowym, który, po pierwsze zdecydował się na współpracę z firmami z Europy Wschodniej, a po drugie przy montażu wozów będzie wykorzystywał fabrycznie nowe nadwozia.            

Sprawdź też:
trolejbus
MAZ
MPK
Lublin
  • ceto – 20.08.2009

    O Zgrozo!

  • trasamd – 20.08.2009

    Czy MPK zrezygnowało z montażu trolejbusów na bazie 13 niedokończonych nadwozi (szkielet z oblachowaniem) Jelczy Mastero?

  • – 20.08.2009

    Tak, z 3 już sprowadzonych nadwozi zmontowane zostaną autobusy.

  • poznaniak – 21.08.2009

    Nic dziwnego, Lublin nalezy do Polski B, a ci zamiast trzymac sie i wspopraacowac z Unia Eur., czy Polska A, wola kraje poradziecie, zatem nie ma sie co dziwic, ze tam na sciane wschodniej zawsze bylo, jest, i bedzie gorzej, tzn. biedniej niz w zachodniej czesci Polski. Lubelszczyzna widac wybrala Bialorus za partnera w interesach, jak nawiazywac wspopracde lub szukac innych partnerow do produkcji z Unii. Wystarczy sie nauczyc angielskiego, zamisat mowic po rosyjsku....

  • Arthorious – 21.08.2009

    Poznaniak taki sztuczny podział na Polskę A i B to tworzą ludzie tacy jak Ty, to po pierwsze ;) Pod drugie skoro da się zrobić trolejbus niskopodłogowy taniej, o podobnych parametrach co ST12M to czegoż by nie? Do wymiany jest ponad 40 PR110E to sobie policz ile by kosztowała wymiana jak by miały to być Solarisy za grubo ponad 1mln zł. Poza tym Solaris chciał współpracować z MPK tylko wtedy kiedy by sam nie wyrabiał a widzisz ten gigantyczny popyt na trolejbusy? Chyba lepiej dawać pewną pracę swoim niż czekać aż ktoś zamówi tyle trolejbusów z którymi Solaris sobie nie poradzi? Uprzedzając czyjąś wypowiedź o kasie z UE to owszem kasa jest ale tylko na 70 trolejbusów w związku z budową nowych odcinków sieci a obecny tabor też trzeba wymienić. Poza tym jak mówiłem ten pojazd który przyszedł do Lublina jest DUŻO lepiej wykonany niż testowy spalinowy 203. Niektórzy narzekają tylko dlatego że to coś jest ze Wschodu. Może poczekajmy aż wyjedzie i poznamy opinię kierowców, mechaników i samych zainteresowanych-pasażerów?

  • poznaniak – 21.08.2009

    @ Arthorious Przeczytaj ten atykul: http://infobus.pl/text.php?id=25354&from=tag z tego wynika, ze mozna uzyskac wsparcie finansowe na remonty i nowe pojazdy, jednak warunek, ze pieniadze zostana w Unii za zakupione pojazdy, a nie bede zamowienia z poza Unia tzn. w Bialorusi. Unia Europejska moze udzielic wsparcia finansowego na dany projekt, jednak warunek min. jest taki, ze zamowienie musi byc wewnatrz Unii dokonane. Po drugie, juz widze turystow odwiedzajacych Lublin, patrzac na marke MAZ, to kazdy mysli sobie, no tak tu jest Polska B, wiec mysli sie inaczej, nie stawia sie na jakosc , lecz na ilosc, a to oznacza, lepiej kupic taniej, nie wazne ze wygoda dla pasazera, techniczne wymagania, czy wymogi ochrony srodowiska i bezpieczestwa beda zachowane, wazne jest ze tanio kupi sie np. 40, zamiast 15 pojazdow. ....i tym rozni sie Polska "B" od Polski "A" w mysleniu, gdyz chodzi rowniez o prestiz, bo jest to wyobrazalne, aby autobusy MPK w Poznaniu, Gdansku czy Wroclawiu byly marki MAZ........

  • Koronacki – 21.08.2009

    Brawo poznaniaku! Dodałbym jeszcze zastraszający przykład Niemiec "B" (np zacofanego Berlina), które zamiast kupić wspaniałe i sprawdzone zachodnie pojazdy kupiły wschodniego i beznadziejnego Solarisa... A tak na poważnie pomysł jest ciekawy, choć moim zdaniem ryzykowny. Uważam że przedsiębiorstwa przewozowe nie powinny same składać pojazdów, a zająć się przewożeniem ludzi. Ciekaw jestem czy w tych 700tys. złotych uwzględnili koszt utrzymania w innym wypadku niepotrzebnych pracowników czy hal...

  • Arthorious – 21.08.2009

    Poznanian ty nie rozumiesz jednej rzeczy. Mianowicie że nas nie ratuje mniej ale droższych bo na gwałt trzeba nam wymienić 40 PR110E/T. Co do kasy z UE to mamy zagwarantowane coś chyba ponad 300mln na komunikację ale projekt uwzględnia tylko pojazdy do obsługo nowych tras również wybudowanych za tą kasę. Co do turystów to chyba jakiś żart z twojej strony? Myślisz że turyści patrzą jakiej marki jest trolejbus czy autobus? Oni chcą jedynie przejechać się czymś czym nigdy nie jechali w tym wypadku trolejbusem. Co do jakości to już ci powiedziałem nadwozie jest lepsze niż w spalinowym testowcu, o kratownicy też ponoć monterzy MPK się wypowiadają pochlebnie Ja rozumiem że wy tam na zachodzie macie w głowach że wszystko co na wschód od Wisły to Polska B ale to tylko wymysł waszego myślenia do tego zaściankowego(coś jak Amerykanów o Polsce np. czy u was są komputery, internet itd.). Tak że wybacz ale jeśli MPK może na tym skorzystać i produkt będzie dobry to nie widzę sensu żeby przepłacać prazie 0,5 mln na każdej sztuce trolejbusu tylko dlatego żeby mieć znaczek Solarisa ;) A tak poza tym to i tak lepsze trolejbusy robi VanHoll i HESS zostawiając te "wspaniałości" z Polski "A" daleko w tyle ;)

  • x – 21.08.2009

    No poruszony tu został ważny problem: konieczna wymiana taboru, ale stać tylko na te tańsze. I ja uważam za słuszne takie działanie - skoro trzeba wymienić tabor, to na taki na jaki stać przewoźnika. Przypominam MPK Łódź i MB Connecto G. Bo w Polsce jest widzę taka choroba - skrajności - kupimy "wypasione" wozy, a jednocześnie jeździmy M11 i Ikarusami 260/280. Problem jest również w kupowaniu autobusów LE - przy większej ilości można mieć jeden pojazd więcej w stosunku do 100% niskiej podłogi. A pojazd LE doskonale się sprawdza jako przystosowany do przewozy wszystkich pasażerów i dobrze się sprawdza na polskich drogach. Wracając do artykułu - owszem - może ktoś powiedzieć, że trwałość. Jaka trwałość? Jak wyglądają Solarisy po kilku latach eksploatacji? Ktoś powie - no mniej się psuje pewnie ten "zachodni" wóz niż Maz. Nawet jakby się psuł częściej to części są tańsze, a przestoje spowodowane naprawą i tak są krótsze, bo tak jak w przypadku Jelcza - młotek i klucz metaforycznie mówiąc wystarczą do naprawy.A przypominam - warunki, w jakich są eksploatowane pojazdy komunikacji miejskiej, to nie pole do stosowania skomplikowanej elektroniki. Dajmy szansę MAZowi.

  • mały – 21.08.2009

    Nie chce mi się wierzyć, że trolejbus na MAZie będzie tak tani. Autobus MAZ jest ok. 100-150 tys. tańszy od Solarisa, więc logika wskazywałaby, że trolejbus też będzie o tyle tańszy. Pani rzecznik chyba podeszła do tego zbyt optymistycznie. Za 700 tys. będzie trudno kupić podzespoły do tego, a co z innymi kosztami (wspomniane koszty robocizny, hal, poza tym gwarancji, finansowania produkcji, homologacji i innych). Ni zdziwię się jak w końcowym rachunku wyjdzie za taki trolejbus równy milion.

  • kynek – 22.08.2009

    To będzie wielka lipa. już kupili tureckie mercedesy. Tam są ludzie którzy zapominają gdzie mieszkają i komu dają pieniądze. W Polsce też są fabryki. Poznaniak ma trochę racji.

  • Arthorious – 22.08.2009

    A jeśli polska fabryka(wiemy którą miał na myśli Poznaniak i Ty kynek) przysyła delikatnie mówiąc autobusy nie najlepszej jakości za 1mln zł/szt. z czego w 4 wymieniano już silniki, a w kilku już w dniu ich przekazania ciekło z okolic szyberdachów(pisze o tym specjalnie żebyście nie wmawiali tu winy MPK), a w okresie zimowym pojazdy te musiały być chowane po halach żeby mogły rano odpalić i wyjechać na miasto, to czy rozsądne jest ponowne ryzykowanie że dostanie się coś o podobnym "świetnym" standardzie? Ja sądzę że jak ktoś się na czymś sparzy to więcej tego nie dotyka, a owa polska fabryka właśnie sparzyła MPK. Poza tym to co piszecie to już podchodzi lekko pod nacjonalizm. Z drugiej strony porównując analogiczne autobusy tego samego producenta dla Warszawy i Lublina można wywnioskować że Warszawa dostaje lepsze wozy, podobnie jak Kraków czy Poznań. To nie świadczy dobrze o fabryce bo mają tylko jeden model miejski bez tańszego wariantu jak Mercedes z Conecto. Tak że Kynek My nie zapominamy gdzie mieszkamy i komu płacimy tylko robimy to racjonalnie na podstawie doświadczeń(oglądając dokładnie każdą złotówkę bo za bogaci też nie jesteśmy) a nie dlatego że jak coś jest polskie to trzeba to wspierać(niby po co skoro mamy wolny rynek?). Co do innych fabryk to Autosan nie ma jeszcze 12m niskopodłogowej solówki, a Solbus widocznie nie był sprawdzoną na tyle konstrukcją żeby się w niego pchać(chociaż od początku wolałem żeby z nimi współpracowali). Poza tym Solbus mógł sam się o współpracę postarać, ale jak widać na razie słabo promują swój autobus to i widocznie nie chcieli. Tak że to co z waszej perspektywy może być dobre, u nas nie koniecznie musi. Poza tym jak można oszczędzić to dlaczego mamy przepłacać? I jeszcze wracając do polskich fabryk to tylko nadwozie jest z MAZ-a reszta jak fotele, silnik, napęd czy akumulatory/superkondensatory będą polskie/zachodnie. No i jak już wspominano poczekajmy aż wyjedzie wtedy będzie o czym dyskutować.

  • kryzys – 22.08.2009

    Ludzie, opamientajcie się... Jest kryzys, ulubione słowo polityków i nieulubione zwykłych ludzi. Kiedy jest źle, to inwestuje się w swoje, a nie zagraniczne. Przykład? Czechy, Praga zamówiła tak dużą liczbę SORów, że zakłąd spokojnie się utrzyma. Dlaczego do cholery w Polsce musi być inaczej?

  • dobry – 22.08.2009

    Faktycznie polskie miasta mogłyby kupować solbusy, ale nie wiadomo, czy solbus staje w ogóle do przetargów...

  • PL – 23.08.2009

    Poznaniak EU to kupa, twoje kompleksy (tekst o turystach widzących znaczek MAZ) i podział na Polskę A i B to jakaś żenada. Jednak racja należało kupić sprzęt polski a nie białoruski, zwłaszcza białoruski(!), kiedy mamy taką sytuację polityczną. Trzeba mieć trochę honoru! Nie można do diabła wszystkiego przeliczać na kasę!

  • x – 23.08.2009

    No akurat w przedsiębiorstwach trzeba przeliczać na kasę. Zależnie od statutu przedsiębiorstwa - albo podlega ustawie o finansach publicznych i tam dokładnie jest napisane jak pieniądze powinny być wydawane, albo kieruje się taką polityką, aby osiągać zysk. Chce ktoś się kierować honorem to niech założy własną firmę i się nim kieruje.

  • red – 23.08.2009

    Typowe dla ludzi z tej "polski A" najpierw zabieracie nam pieniądze na wyrównanie szans a potem się dziwicie że się nic nie zmienia jeśli nie wierzysz to sprawdź sobie budżet na drogi dla lubelskiego i dla poznania Co do tego super produktu z poznania gdy lublin zakupił 20szt u12 natychmiast jak tylko dojechały większość czasu spędzały w serwisie i tak jest do dziś jakość tego super produktu jest taka sama jak tego Maza chociaż ten Maz pod wieloma względami przewyższa super produkt z polski A Myślcie tak dalej jak do tej pory to nadal na mapach będą polski A B C D E F i tak dalej

  • Kynek – 23.08.2009

    Arthorious gadasz bzdury że Solaris zrobił lepsze autobusy dla Krakowa i Warszawy, robi je też do Żywca, Świerklańca, Bielska ,Zamoscia i ostatnio do Kielc. Może to ludzie w lublinie potrzebują się doszkolić w obsłudze, może to dla nich zbyt skomplikowane. A mercedes to serdeczny przyjaciel obecnego prezesa który kochał się z nim również w Łodzi. Dobry przykład podaje kolega kryzys wymieniając czechów. I nie wyjeżdżaj tu z nacjonalizmem tylko z potrzebą pracy dla Polaków.

  • SpeX – 24.08.2009

    @dobry; Solbus startował w przetargu dla MPK Kraków (nie mylić z pewniakami dla PTS Kraków)

  • Arthorious – 24.08.2009

    Kolego Kynek czy ty uważasz że autobusy które zaraz po przyjściu na zajezdnię miały przeciekające okolice szyberdachu to jest wina obsługi MPK która widziała je może parę godzin? Czy uważasz że wymiana 4 nowych silników to wina MPK? Zaznaczam że jeden z tych z wymienianym stał prawie od samego początku. Czy uważasz że odstającą szybę przez którą padał do środka śnieg(w zimie ofc) to w MPK zamontowali? Czy to że autobusy muszą być zimą chowane po halach bo nie chcą odpalać to wina MPK? Zastanów się chwilę bo nie znasz sprawy. Ba czy to że ST12AC z DPO skrzypi od samego początku gorzej niż jelcz sprawiając wrażenie źle zmontowanego a co za tym idzie prawie rozlatującego się to wina MPK? I ty się dziwisz że MPK nie chce współpracować z Solarisem? Poza tym co to za moda by nie krytykować Solarisa skoro przysłał to co przysłał? To jakaś święta jest ta firma i jedyna najlepsza? A co do Mercedesa to już od czasów O305 w MPK uważają że to najlepsza marka to tag gwoli ścisłości i twojej niewiedzy. A co do twojej potrzeby pracy dla polaków to niestety czasy komunizmu się skończyły i KAŻDY może kupić co zechce i co będzie uważać za lepsze. Nie widzę żadnego sensu przepłacać ryzykując że znowu będzie to wątpliwej jakości tylko dlatego że jest to polskie. Oczywiście ty byś kupił samochód który większość czasu byś musiał naprawiać byle by był polski?

  • dobry – 24.08.2009

    Jeśli to, co pisze Authorius o solarisie jest prawdą, to trzeba mieć nadzieję, że solbus i autosan wywołają większą konkurencję na krajowym rynku autobusów miejskich i post-neoplanowski producent skupi się trochę na jakości. Ja tez mam wrażenie, że warszawskie solarisy z 2005 roku są lepszej jakości niż te z ostatniej dostawy

  • inżynier – 24.08.2009

    W artykule wielokrotnie używane jest sformuowanie "nadwozie MAZ". Wydaje mi się, że mamy do czynienia z podwoziem i nadwoziem typowego autobusu tej firmy z tym, że pozbawionego silnika spalinowego. Podwozie pojazdu mechanicznego (mosty, kratownica, hamulce, układ kierowniczy) to podstawa - na nim można montować dość dowolne nadwozia.

  • Kynek – 25.08.2009

    Arthorious najwyrażniej jesteś pracownikiem MPK Lublin skoro masz taką wiedzę, a twój żal o podział na Polskę A i B jest teraz potwierdzony a czasy komunizmu dla Ciebie trwają jak kiedyś od ruskich wszystko było co najlepsze w propagandzie to w twojej głowie taka mentalność nadal siedzi i jesteś spełniony że znowu z kimś takim robisz pseudo interesy. Życzę Ci sukcesów w rozwoju MPK Lublin z MAZEM. Pozdrawiam

  • Arthorious – 25.08.2009

    Ty masz jakiś kompleks. Zrobili ci coś tu w Polsce wschodniej czy co? A żal o podział mam bo jest on nie fair i jest niczym nie usprawiedliwiony(wszystko pchają w zachód kraju, autostrady, kolej drogi-to nie jest sprawiedliwe). Poza tym jest gadanie że u Was jest Polska A a u Nas Polska B jest po prostu chamskie i prostackie. Jednak to nie temat o tym. Co do MPK nie pracuje tam, ani nie pałam jakąś miłością do MAZ-a. Jak już wspomniałem od początku wolał bym współpracę z Solbusem chociażby. Z tym że ja nie oceniam tego pojazdu po samym fakcie że jest z Białorusi czy innej Ukrainy tylko po tym co wypływa z zajezdni od tych co go składają, oraz będę się opierać na opinii mechaników i kierowców jak już wyjedzie. Ty natomiast usilnie twierdzisz że istnieje jedyna słuszna marka z którą należy współpracować bez względu na to jakiej jakości wozy do Lublina przysyła. Nie wiem ale może jesteś pracownikiem tej fabryki? Powiedz czego żal ci tego że MPK współpracuje z kim chce? Tylko chce merytorycznej odpowiedzi a nie propagandowej że MAZ z Białorusi, że MAZ jest be bo jest be i że można było współpracować z Solarisem(już ci to wyjaśniłem). Tak że jak masz zamiar dalej pisać bzdury w stylu bo to ze wschodu to lepiej nic nie mów bo to świadczy o twoim poziomie. Z mojej strony bez odbioru na twoje niemerytoryczne posty.

  • Kynek – 26.08.2009

    Masz jakiś problem ale to twój problem, ja tylko zmierzam do tego że jest w Polsce kilka fabryk z którymi można robić interesy a Lublin wybiera warianty jakie wybiera ale to ich sprawa. Nie po to Prezydent Wałęsa skakał przez płot żebyśmy dziś nie mogli decydować o swoim losie. Tak więc nie obrażaj się i niech każdy robi co uważa za dobre dla siebie a czas da odpowiedź czy miał rację. Marki Solarisa wielu nie lubi bo to Polska fabryka która sobie radzi, popatrz jak zniszczono jelcza. Solbus raczkuje ale wychodzi z głową coraz wyżej i Lublin powinien się trzymać Polskich marek.

  • z Trójmiasta – 26.08.2009

    Arthorious,to może zróbcie inaczej:te 40 PR-ek faktycznie może wymienić na adekwatną liczbę MAZ-ów,ale z kolei te 70 nówek (z dofinansowaniem UE) to może niech będą jakieś porządniejsze wozy (czyli Solarisy)?Tym bardziej,że lwią część i tak dopłaca Unia,a poza tym umiarkowane zróżnicowanie taboru też ma swoje dobre strony...

  • Kynek – 26.08.2009

    Arthorious możesz podać z dastawy którego roku wymieniano silniki, bo sprawdziłem w MPK Lublin i nie potwierdzają takich wymian. DAF koło Kraśnika też tego nie potwierdza. Może chodzi ci o kasety EAS adblu a nie silnik

  • masło – 26.08.2009

    Arthorious: Dziwny klient ten MPK. Kupił nówki autobusy z gwarancją i nie rości sobie praw z tytułu gwarancji, tylko chowa autobusy po kątach. Jeśli stwierdzono tego typu usterki, o których piszesz to serwis Solarisa powinien je usunąć. Po drugie jeśli ich nie usunie to zgodnie z umową można towar zwrócić i domagać się rekompensaty. MPK woli jednak psioczyć na solarisa i wychwalać EVO. Dziwna zmiana podejścia po przyjściu nowego Prezesa.

  • Combino – 26.08.2009

    Masło,nie taka dziwna ta zmiana:w Łodzi jest sporo Merców,a Solarisów się pozbyli (tylko nie pamietam,czy jeszcze za tego prezesa,czy juz po nim ;)

  • Arthorious – 26.08.2009

    Serwis DAF-a to jest niedaleko Świdnika(Kalinówka?). Co do tego czy MPK mogło zwrócić autobusy. Nie sądzę przy takim stanie taboru aby było to możliwe. Co do tego AdBlue na pewno jeden silnik ale rzekomo 4(na 90%). Co do zakupów z UE o to można być spokojnym będą to na pewno nie wschodnie wozy. Co do tego że Lublin powinien trzymać się Polskich marek to pisałem że już że wolał bym współpracę z Solbusem ale widocznie pojazd jest niesprawdzony, Autosan nie ma jeszcze 12m miejskiego LF, a na Solarisa MPK się trochę obraziło. Zresztą dyskusja jest zbędna bo i tak zaczęli już współpracę z MAZem.

  • Kynek – 27.08.2009

    Arthorious kaseta eas to nie wymiana silnika więc nie gadaj bzdur, ponadto chyba tak źle nie jest skoro Solarisy kupili któryś raz. Co do kolegi Masło to masz rację Prezes Rydecki z MPK Łódź kocha tylko mercedesa. Tak lubi tak ma tylko szkoda że turka

  • x – 27.08.2009

    Się tu co niektórzy czepiają, że niektóre przedsiębiorstwa wolą MB. A z tych komentarzy wynika też jednoznacznie, że chcieliby Solarisa. To może nie czepiajmy się, że przedsiębiorstwa wolą inny autobus niż Solaris, bo tu większość komentujących działa na zasadzie: "bo ja wole". I proszę już nie bronić wyrobów z Bolechowa - na własne oczy widziałem i widuję nadal pękające wykładziny, odpadający lakier, odpadającą podsufitkę i źle działającą elektronikę w tych pojazdach (z produkcji z tego roku).

  • kryzys – 29.08.2009

    Nie userze x, my chcemy polskich produktów, aby utrzymać się i naszych rodaków. Po jaką cholerę utrzymujemy ludzi w Białorusi? Zawsze Polacy byli dobroczynni, ale żeby aż tak? :/ Dzisiaj się takich rzeczy nie robi, a widzę tutaj, że idzie się po najmniejszej ścianie oporu - czyli cenie. :/

  • bartek – 29.08.2009

    Ta jasne.powiedz to samo Niemcom bo kupują Polskie Solarisy.niech zaczną kupować Mercedesy i Many.Powiedz to Szwedom,Brytyjczykom i Węgrom bo kupują Polskie Autosany-niech kupują swoje autobusy.Jakiś mądry pisał tutaj o Wałęsie i wolności.No właśnie jak mamy wolność to każdy kupuje co mu się podoba.Rozumiem że wy wszyscy obrońcy polskiego przemysłu zawsze kupujecie w sklepie produktu z napisem Made in Poland/Product of Poland,na zakupy chodzicie do osiedlowych sklepów a samochód to dalej macie Poloneza bo polski?czy może też kupujecie to co wam odpowiada nie patrząc na kraj pochodzenia?Pieprzycie coś od rzeczy nie mając w ogóle pojęcia o tym o czym piszecie...

  • bartek – 29.08.2009

    Taki Solaris przez to że nie zrobi tych 40 trolejbus nie zbiedniej.On i tak się głownie utrzymuje z eksportu.Na krajowym rynku żaden producent się nie utrzyma.Dlatego Autosan szuka rynków zbytu za granica.Bo gdyby nie eksport to już by ogłaszał upadłość ponieważ w pierwszym półroczu na krajowym rynku nie sprzedał nic.i co powiesz na to jak inne kraje powiedzą my chcemy swoje a nie wasze a w Polsce przez pół roku nikt nie kupi nowego autobusu?Czy może to że Polskie fabryki eksportują to ci nie przeszkadza ale że ktoś inny w Polsce sprzedaje to Ci przeszkadza?A może gdyby tytuł brzmiał MPK Lublin buduje trolejbusy na bazie Mercedesa to bysie nie krzyczeli.Ale przeszkadza wam to że ten pojazd jest z Białorusi.a jak dla mnie może być nawet z Bangladeszu jeśli okaże się że sprawdza się w normalnym ruchu liniowym.

  • bartek_kryzys – 30.08.2009

    Ale człowieku, tutaj nie idzie się na jakość, tylko po CENIE!

  • Kierowca – 07.02.2010

    Szanowni rozmowcy pracuje jako kierowca trolejbusu w lubelskim MPK i mam do czynienia codzinnie z nimi i powiem jedno ze solaris to niedopracowane wozy fakt plynnie sie jezdzi ale po kilku latach eksploatacji wychodza wszystkie minusy a podstawowym minusem jest ze te wozy nie nadaja sie na zime calkowicie na zachodzie Polski moze i zdaja relacje ale u nas w Lublinie przy minus 20 nie da sie tym jezdzic w srodku jak w psiarni kolo zera wina to marnego ogrzewania b marnego po mimo przerobek producent zapewnial ze bedzie dobrze ale nie jest i po drugie niech cos wyskoczy na droge nie ma hamowania lecu jak rakieta do przodu (mozna powiedziec ze tanczy na wszystkie strony na jezdni) a w zimie jezdzic w czapce i kurtce to troche przesada to nie lata 50te zaraz po traginczej wojnie

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...