TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Lidzbarku Karsan vs Solaris. Debiut Ataka electric?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.03.2020 15:00:52
W Lidzbarku Karsan vs Solaris

Dwie oferty otrzymał Lidzbark Warmiński w przetargu na dostawę dwóch elektrobusów i ładowarek. Tańszy jest Solaris, a droższą ofertę przedstawiło MMI ze Zbyszewa oferując pierwszy raz w Polsce Karsana Ataka electric. Kto będzie górą?

Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do Gminy miejskiej Lidzbark Warmiński. Zadanie odbywa się w ramach realizacji projektu pn "Rozwój mobilności i transportu publicznego Gminy miejskiej Lidzbark Warmiński".

Przedmiot zamówienia obejmuje:

  • dostawę 2 szt. fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych
  • dostawę i montaż infrastruktury ładującej (2 szt. ładowarek typu półszybkiego i 2 szt. ładowarek typu wolnego)
  • dostawę aplikacji informacji pasażerskiej

Słów kilka o samych elektrobusach. Ma to być jednoczłonowa konstrukcja klasy MIDI przeznaczona do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej. Pojazdy muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Każdy z nich musi umożliwiać podróż przynajmniej 50 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących. Min. dwa fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0.

Napęd ma być oparty na jednym lub dwóch silnikach trakcyjnych o łącznej mocy 120 kW. Pojazdy mają być wyposażone w baterie trakcyjne o pojemności min. 150 kWh. Ich pełne naładowanie ma zająć nie więcej niż sześć godzin. Proces ładowania baterii będzie się odbywał przez złącze plug-in.

Całe zamówienie ma zostać zrealizowane do marca 2021 r. To znacznie więcej w porównaniu z pierwszym podejściem. Miasto wymagało ponownie co najmniej pięcioletniej gwarancji całopojazdowej i na baterie. Choć znów premiowano wydłużenie tych okresów do siedmiu lat.

Miasto na zakupy przygotowało 4 575 600 PLN brutto. To daje średnią cenę za elektrobusa z ładowarką w wysokości 1 860 000 PLN netto. Wczoraj, 2 marca minął termin składania ofert. Jedna propozycja mieści się w tych szacunkach.

Przedstawił ją Solaris, który zaoferował Urbino 8,9LE electric. Propozycja opiewa na 4 059 123 PLN brutto. To daje za elektrobus i ładowarkę 1 650 050 PLN netto. W pakiecie są jednak najniżej punktowane gwarancje pięcioletnie.

Drugi oferent jest bardzo ciekawy. MMI, które handluje autobusami marki Karsan. Firma pierwszy raz w Polsce zaoferowała Ataki electric. Łączna cena to 4 836 360 PLN brutto. Średnio wychodzi więc za "elektryka" z ładowarką 1 966 000 PLN netto. Do tego są siedmioletnie gwarancje.

Gwarancja przemawia za MMI. Ale niekoniecznie może mieć ona ostateczne znaczenie. Poczekajmy na ruch miasta.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Lidzbark Warmiński
Solaris
MMI
Karsan
elektrobus
ładowarka

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....