TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Kutnie Solaris vs Volvo, a ładowarki od Ekoenergetyki?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.04.2019 16:00:03
fot. UM Kutno

Kutno otrzymało trzy oferty w przetargu na dostawę sześciu elektrobusów oraz ładowarek do nich. O koronne zadanie walczą Solaris i Volvo. Oferty obu producentów mieszą się w budżecie przyjętym przez miasto. Na ładowarki Ekoenergetyki również nie powinno zabraknąć.

O kutnowskim "e-przetargu" pisaliśmy tutaj. W jednej z części miasto chce wyłonić dostawcę dwóch szybkich ładowarek pantografowych o mocy 400 kW i sześciu wolnych plug-in o mocy 40 kW. Urządzenia mają zostać dostarczone i uruchomione w ciągu maksymalnie dziewięciu miesięcy od podpisania umowy.

Elektrobusy
W drugiej części natomiast miasto szukało dostawców sześciu elektrobusów klasy MAXI. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości całkowitej 11,5 - 12,5 m, szerokie na 2,4 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,35 m. Każdy musi umożliwiać podróż min. 70 pasażerom, w tym przynajmniej 28 na miejscach siedzących, najlepiej na fotelach Ster MX. Przynajmniej 10 siedzeń ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia układzie 2-2-2.

"Elektryki" muszą być napędzane centralnie zabudowanym silnikiem trakcyjnym. Musi to być jednostka o mocy min. 155 kW. Pojazdy mają posiadać baterie o pojemności min. 115 kWh. Zasięg bez konieczności doładowywania w warunkach testu SORT2 powinien być nie mniejszy niż 50 km. Zasobniki będą objęte siedmioletnią gwarancją lub do osiągnięcia przebiegu 490 000 km. Po tym okresie baterie mają zapewniać pokonanie dystansu min. 50 km na jednym ładowaniu przy jednoczesnym założeniu, że spadek ich pojemności będzie nie większy niż 20%. Szczegółowo wymagania miasta opisaliśmy tutaj.

Elektrobusy będą przekazane miastu dwuetapowo. Pierwsza trójka ma zostać dostarczona w ciągu maksymalnie 11 miesięcy od podpisania umowy. Pozostałe mają przyjechać później, w ciągu 16 miesięcy od zawarcia kontraktu. Dodatkowe punkty można jednak zdobyć dzięki skróceniu każdego z tych terminów o dwa miesiące.

Czas na oferty
Na "e-zakupy" Kutno dysponuje budżetem w wysokości 17 317 785 PLN brutto. Jego lwia część to oczywiście zakup elektrobusów. To zadanie według szacunków miasta ma pochłonąć maksymalnie 15 867 000 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednej elektrycznej "dwunastki" bez SIP przyjęto na poziomie 2 150 000 PLN netto. Miasto ma w tym zakresie powody do zadowolenia. 

Tańszy jest Solaris. Producent z Bolechowa przygotował ofertę opiewającą na 13 951 890 PLN brutto. Daje to więc cenę jednostkową 1 890 500 PLN netto za elektrycznego Nowego Urbino 12 bez SIP. Drugim oferentem jest Volvo. Ta propozycja to 15 424 200 PLN brutto. A to daje 2 090 000 PLN netto za jednego 7900 electric w wersji bez wyposażenia. Obaj oferenci zaproponowali przyspieszenie dostaw o premiowane przez Kutno dwa miesiące.

Teoretycznie brakuje trochę do ładowarek. Szacunki miasta w tym zakresie wyniosły 1 450 785 PLN brutto, a więc średnio 147 437,50 PLN netto za jedno urządzenie. Jako jedyna wystartowała w tym zadaniu zielonogórska Ekoenergetyka. Jej propozycja to 2 011 050 PLN brutto i jednoczesne przyspieszenie uruchomienia ładowarek w ciągu siedmiu miesięcy. To oznacza średnią cenę ładowarki w wysokości 204 375 PLN netto.

Wygląda na to, że miasto może być spokojne i nie będzie zmuszone szukać dodatkowych pieniędzy. Wobec takiego rozwoju wypadków szykujemy się na elektryczne "jamniki", które będą ładowane za pomocą urządzeń z Zielonej Góry.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Kutno
MZK Kutno
Solaris
Volvo
Ekoenergetyka
elektrobus
ładowarka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....