TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Koninie akcja-akceptacja. 6 elektrobusów od Solarisa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.08.2019 18:00:54
W Koninie akcja-akceptacja. 6 elektrobusów od Solarisa

Mamy rozstrzygnięty drugi z ogłoszonych ostatnio w Koninie przetargów taborowych. Miejski Zakład Komunikacji przystał na ofertę Solarisa na sprzedaż sześciu elektrobusów klasy MAXI oraz wolnych ładowarek do nich.

Zacznijmy od przypomnienia początku tej historii. W drugiej połowie czerwca konińskie MZK rozpoczęło pierwszy w swojej historii przetarg na dostawę autobusów elektrycznych. Chodziło o dostawę sześciu fabrycznie nowych, wyprodukowanych w 2020 roku niskopodłogowych autobusów miejskich o długości 11 - 12 m z napędem elektrycznym. Pojazdy muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Każdy z nich musi umożliwiać podróż przynajmniej 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących. Min. siedem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi.

 Napęd ma być oparty na jednym lub dwóch silnikach trakcyjnych o łącznej mocy 150 kW. Pojazdy mają być wyposażone w baterie trakcyjne o pojemności min. 200 kWh. Ich pełne naładowanie ma zająć nie więcej niż sześć godzin.

Dodatkowo przedmiot zamówienia obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie trzech wolnostojących, dwustanowiskowych ładowarek o minimalnej mocy 2x60 kW, podłączanej za pomocą złącza plug-in do autobusów.

"Elektryki" będą objęte co najmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową, a baterie min. sześcioletnią. Dodatkowo ich dostawca ma zapewnić konińskiemu przewoźnikowi dostęp do części zamiennych przez okres min. 15 lat. Całe zamówienie ma być wykonane do końca maja 2020 r.

30 lipca minął termin składania ofert. MZK na zakupy przygotowało 16 383 600 PLN brutto. Oznacza to, że nieznacznie zawyżyliśmy budżet przeliczając go z euro. A to dało średnią wycenę za "elektryka" i "pół-ładowarki" w wysokości 2 220 000 PLN. Nic więc dziwnego, że przy tak przyjaznych wymaganiach jedyna otwarta wtedy oferta zmieściła się w tych szacunkach.

Przedstawił ją Solaris. Łącznie opiewała ona na 16 199 100 PLN brutto. Dało to cenę 2 090 000 PLN netto za Nowego Urbino 12 electric w pakiecie z bateriami High Energy. Z kolei jedną ładowarkę plug-in 2 x 60 kW producent "jamników" zaproponował w cenie jednostkowej 210 000 PLN netto. A to dało średnią cenę za elektrobus i "pół-ładowarki" w wysokości 2 195 000 PLN. Dodatkowo Solaris zaoferował trzyletnią gwarancję całopojazdową oraz sześcioletnią na ładowarki.

Akcja-akceptacja
Miesiąc czekaliśmy na rozstrzygnięcie, które od początku było formalnością. Dziś, 28 sierpnia konińskie MZK oficjalnie zaakceptowało ofertę producenta "jamników". W tej sytuacji czekamy już tylko na podpisanie umowy i odliczanie czasu do dostawy.

To jednak nie jedyny zastrzyk taborowy, który w najbliższy czasie czeka MZK. Niedługo przewoźnik rozpocznie dwuletni wynajem sześciu ex genewskich MAN-ów A21 Lion's City od mLeasing. Trwa także przetarg na zakup sześciu autobusów hybrydowych- czterech "dwunastek" i dwóch przegubowców. O jego szczegółach piszemy tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Konin
Solaris
elektrobus
ładowarka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....