TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W jakie autobusy celuje MPK Częstochowa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.02.2018 14:25:10 1 komentarz
W jakie autobusy celuje MPK Częstochowa?

4 lutego Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie ogłosiło przetarg na dostawę 12 autobusów klasy MAXI. Wstępna analiza SIWZ wskazuje na to, że przewoźnik dalej lubuje się w downsinz'owych kompletach. Martwi jednak sztywne określenie terminu dostawy.

Warunki formalne tego postępowania opisaliśmy tutaj. MPK nie zdradza na razie ile chce wyłożyć na nowe autobusy. Przewoźnik chce aby pojazdy zostały mu dostarczone do 15 października. Termin składania ofert nie uległ na razie zmianie i cały czas to 20 marca. Oznacza to, że jeśli zostałby on dotrzymany a zwycięzca bardzo szybko wyłoniony to miałby on niespełna 7 miesięcy na zrealizowanie dostawy. A więc trochę za mało… Z drugiej jednak strony częstochowska spółka ma swoje powody by wymagać szybkiej realizacji zamówienia.

Wybór najlepszej oferty
MPK otrzymane propozycje oceni przy pomocy trzech kryteriów. Najważniejsza jest cena, gdyż ma 60% wagi. Maksymalnie 35% można wywalczyć w ocenie technicznej. Przewoźnik premiuje następujące rozwiązania:

  • Ten sam producent autobusu i silnika – 1,75 pkt (MAN, Mercedes, Scania, Iveco)
  • Zużycie paliwa nie większe niż 35,49 l / 100 km w warunkach testu SORT2 – 10,5 pkt
  • Szkielet nadwozia wykonany ze stali nierdzewnej zabezpieczonej antykorozyjnie metoda KTL – 8,75 pkt (MAN, Mercedes, Iveco)
  • Szyba przednia trzyczęściowa – 3,5 pkt (MAN, Solaris, Autosan)
  • Oś przednia zależna – 3,5 pkt (MAN, Solaris, Autosan)
  • Wytrzymałość konstrukcji nośnej zgodna z Regulaminem 66-01 EKG ONZ – 7 pkt (Solaris, MAN, Mercedes)

Pozostałem 5% można zdobyć za wydłużenie okresu pomiędzy wymianami oleju silnikowe do co najmniej 50000 km oraz za dysponowanie całodobowym sklepem internetowym z częściami zamiennymi z czasem dostawy w ciągu 3 dni od złożenia zamówienia.

Wymagania wobec autobusów
Pojazdy musza posiadać nadwozia o długości 11,8 – 12,15 m, szerokości 2,5 - 2,55 i wysokości do 3,35 m. Umożliwią podróż przynajmniej 86 pasażerom, w tym nie mniej niż 22 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Autobusy będą napędzane silnikiem diesla spełniającym normę Euro 6. Musi to być jednostka o mocy min. 200 kW i pojemności 6,7 – 8 l. Zostanie ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów. Musi mieć ona co najmniej cztery biegi Przekładnia musi posiadać oprogramowanie, które umożliwi obniżenie zużycia paliwa. W komorze silnika zostanie zainstalowany system detekcji i gaszenia pożaru.

Autobusy będą klimatyzowane i monitorowane. System informacji pasażerskiej ma być oparty na zewnętrznych wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznych tablicach LCD o przekątnych 22 - 23" i 38" (tzw. "e-koraliki") oraz głosowym zapowiadaniu przystanków. Pasażerowie będą mogli liczyć na takie udogodnienia jak gniazda USB i automat do sprzedaży biletów.

Typujemy…
MPK Częstochowa kolejny raz stawia na autobusy ekonomiczne, a więc z małymi silnikami i osiągające jak najniższe zużycie paliwa. Ocena techniczna najbardziej premiuje MAN-a, nieco mniej Mercedesa (-3,5 pkt straty za inną konstrukcję szyby przedniej). W gorszej sytuacji są Solaris (- 10,5 pkt w ocenie technicznej) i Autosan (- 17,5 pkt). Krótki termin dostawy, który w najlepszym wypadku będzie wynosił niespełna 7 miesięcy może jednak skutecznie zniechęcić do startu producentów "lwów", "gwiazd" i "jamników". Autosan mógłby jednak temu podołać. Czekamy więc na otwarcie ofert.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Częstochowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....