TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Bydgoszczy Solaris vs Mercedes. Ponad budżetem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.01.2020 16:00:52
W Bydgoszczy Solaris vs Mercedes. Ponad budżetem

W Bydgoszczy klasyk. Dziś, 22 stycznia Miejskie Zakłady Komunikacyjne otworzyły dwie oferty w przetargu na dostawę ośmiu lub 12 nowych autobusów z silnikami diesla Euro 6. Przedstawili je EvoBus Polska oraz Solaris. Obie są powyżej szacunków bydgoskiego przewoźnika.

Przetarg w pigułce
Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia są dostawy autobusów fabrycznie nowych w wersji miejskiej, zasilanych olejem napędowym, spełniających normę Euro 6 rok, produkcji min. 2020. Jego warunki formalne omówiliśmy tutaj. Zamówienie składa się z:

  • podstawowego – 8 szt. autobusów (w tym: 5 szt. przegubowych i 3 szt. jednoczłonowych) 
  • opcjonalnego – do 4 szt. autobusów (w tym: do 3 szt. przegubowych i do 1 szt. jednoczłonowy)

Przegubowce i "dwunastki" z zamówienia podstawowego dotrą do Bydgoszczy w ciągu maksymalnie 205 dni od popisania umowy. Przy czym pierwsze przyjadą te drugie, bo najpóźniej w 190 dniu od zawarcia umowy.

Dochodzi jeszcze kwestia zamówienia dodatkowego. Na skorzystanie z opcji MZK ma 90 dni od zawarcia kontraktu. Należy domniemywać, że przypadku skorzystania z tego prawa termin realizacji to również 10 miesięcy. Wszystkie autobusy będą objęte dwuletnią gwarancją całopojazdową. Szczegółowo o wymaganiach wobec nowych nabytków pisaliśmy tutaj.

Dwie oferty
Dziś minął termin składania ofert. Na sfinansowanie zamówienia podstawowego oraz opcji MZK przygotowało 16 651 280,88 PLN brutto. Uśredniając wychodzi 1 128 135 PLN netto za autobus. Po uwzględnieniu jednego szczegółu- o którym na końcu- to niezbyt dużo. Nic więc dziwnego, że obie otwarte dziś oferty przewyższają bydgoski budżet.

Pierwszą i droższą przedstawił EvoBus Polska, a więc generalny przedstawiciel marek Mercedes i Setra w naszym kraju. Jego propozycja to 19 142 616,51 PLN brutto. MZK zaoferowano Mercedesy Conecto. Średnia cena za jeden autobus to 1 296 925 PLN netto.

Tańszą ofertę przedstawił Solaris. Ta opiewa na 17 791 125,80 PLN brutto. Po uśrednieniu daje to cenę za autobus w wysokości 1 205 360 PLN netto.

Czemu takie a nie inne ceny? MZK nie wymagało szerokiego zakresu wyposażenia dodatkowego. Szkopuł tkwi w sposobie zapłaty za autobusy. Przewoźnik bowiem zażyczył sobie rozłożenia płatności za nowe nabytki na 84 raty płatne co miesiąc. Czyli de facto mamy do czynienia z koniecznością zaangażowania sektora finansowego, choć nie wprost. A to zawsze powoduje podwyższenie ceny, choć nie tak jak w przypadku leasingu czy dzierżawy.

Co więc w tej sytuacji zrobi MZK? Jeśli przewoźnik zdecyduje się zwiększyć budżet to nastąpi przełamanie trzyletniej dobrej passy Mercedesa w Bydgoszczy. Przewaga w cenie, zdaje się dawać największe szanse Solarisowi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Bydgoszcz
Mercedes
EvoBus
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....