Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Volvo wraca do gry. Inowrocław i Kraków

infobus
07.03.2018 14:31
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Volvo coraz mocniej wraca do miejskiej gry w Polsce. 2 tygodnie temu producent wygrał przetarg na dostawę łącznie 16 pojazdów do Inowrocławia. Natomiast jutro podpisze umowę z MPK Kraków na dostawę 12 przegubowych hybryd. style=”text-align: justify;”>Inowrocław i dwie nowości style=”text-align: justify;”>O inowrocławskim sukcesie Volvo pisaliśmy tutaj. Producent wygrał dwuczęściowy przetarg na dostawę łącznie 16 autobusów i zaliczy tym samym podwójny debiut w Polsce swoich dwóch produktów. Inowrocław odbierze pierwsze naszym kraju hybrydy plug-in. Będzie ich osiem. Dostawę „domknie” również osiem elektrycznych pojazdów typu 7900. Dodatkowo szwedzki producent dostarczy ładowarki. Volvo za realizację obu zleceń zainkasuje 31,88 mln PLN netto. style=”text-align: justify;”>Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli dostarczyć do Inowrocławia pierwsze w Polsce autobusy o innowacyjnym napędzie elektryczno-hybrydowym, a także pojazdy całkowicie elektryczne. Jesteśmy też dumni z faktu, że dzięki dostawom naszych autobusów Inowrocław stanie się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdów zelektryfikowanych. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce. Mam nadzieję, ze wkrótce będziemy mogli dostarczać kolejne zelektryfikowane autobusy do polskich miast, mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie. style=”text-align: justify;”>Autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in) tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich porusza się autobus), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w przypadku Inowrocławia. style=”text-align: justify;”>Krakowski debiut style=”text-align: justify;”>Z kolei jutro Volvo podpisze umowę z krakowskim Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym na dostawę 12 autobusów hybrydowych typu 7900LAH. Transakcja opiewa na niespełna 24,95 mln PLN netto. Debiutujące w Krakowie Volvo będzie miało 7 miesięcy na przekazanie autobusów. Historyczna stolica Polski będzie ponadto drugim krajowym użytkownikiem hybrydowych przegubowców szwedzkiego producenta. style=”text-align: justify;”>Czas na podsumowanie style=”text-align: justify;”>W tej chwili zakontraktowanych lub czekających na zakontraktowanie zamówień z Polski dla Volvo jest pięć. Składa się na to wolumen 43 autobusów dla pięciu klientów. Na liście mamy: style=”text-align: justify;”>

style=”text-align: justify;”>Nie powala on może wielkością, ale trzeba jedno przyznać. Volvo konsekwentnie próbuje wrócić do miejskiej gry w Polsce i mieć w niej coraz więcej do powiedzenia. Jest to jak najbardziej w zasięgu producenta, gdyż jest on jednym z pionierów w zakresie hybryd jak i elektrobusów. „

Komentarze