Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Volvo wjechało do Koszalina [FILM]

infobus
13.11.2019 15:00
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie ma już oficjalnie pierwsze w swojej historii autobusy hybrydowe. Pięć miejskich autobusów hybrydowych Volvo 7900 Hybrid trafiło dziś na bazę przewoźnika. Jeden z nich – to 15-tysięczny autobus wyprodukowany we wrocławskiej fabryce Volvo.

Mamy więc finał umowy podpisanej w drugiej połowie marca. Pisaliśmy o niej tutaj. Volvo dostarczyło do Koszalina pięć miejskich autobusów 7900 Hybrid. Zostały one w całości wyprodukowane w Polsce we wrocławskiej fabryce producenta. Zakup pochłonął miejskiego przewoźnika 9 403 350 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową za wysokości 1 529 000 PLN netto, a więc bardzo przyzwoicie.

Nowe, niskoemisyjne autobusy Volvo 7900 Hybrid zaczną wozić mieszkańców Koszalina w najbliższych dniach. Mają 12 metrów długości, mogą pomieścić do 70 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących, z których aż 12 dostępnych jest bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Autobusy zostały wyposażone w system informacji pasażerskiej (wizualnej i głosowej), klimatyzację, gniazda USB pozwalające pasażerom naładować telefon, pełen system monitorowania pojazdu, system detekcji i gaszenia pożaru silnika, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne energooszczędnymi lampami w technologii LED, wygodne siedzenia z logotypem miasta, nowoczesne kasowniki. 

Jeden z autobusów przekazanych MZK to 15-tysięczny pojazd wyprodukowany przez wrocławską fabrykę Volvo.
Wrocławska fabryka autobusów jest dziś europejskim centrum kompetencyjnym Volvo i jednocześnie jedynym w Europie zakładem, w którym autobusy są nie tylko produkowane, ale również projektowane przez polskich inżynierów. We wrocławskim centrum badawczo-rozwojowym Volvo opracowywane są najnowocześniejsze rozwiązania stosowane w autobusach, a w procesie produkcyjnym wykorzystywane są zaawansowane technologie – takie jak sztuczna inteligencja czy wirtualna rzeczywistość.

Autobusy Volvo 7900 Hybrid są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Odzyskują energię potrzebną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego i mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, zwłaszcza podczas ruszania z przystanków czy świateł. 

Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40% mniej paliwa i emitują od 40 do 50% mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche.

Komentarze