TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Volvo wchodzi do Krakowa. Autosan i Mercedes umacniają pozycje
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.01.2018 13:33:04 37 komentarzy
Volvo wchodzi do Krakowa, a Autosan i Mercedes umacniają się!

Dziś, 17 stycznia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie rozstrzygnęło trzyczęściowy przetarg na dostawę 78 nowych niskoemisyjnych autobusów. Zamówienia trafią do trzech producentów, w tym jednego debiutującego w Krakowie.

Przypomnijmy, że przetarg, który krakowskie MPK ogłosiło w połowie października ubiegłego roku podzielono na trzy zadania:

  • dostawę 56 autobusów z silnikami Euro 6 o długości ok. 12 m

  • dostawę 12 autobusów przegubowych hybrydowych

  • dostawę 10 autobusów klasy MIDI z silnikami Euro 6 o długości ok. 9 metrów

Ostateczny termin składania oferty przewoźnik z Krakowa wyznaczył na 1 grudnia 2017 roku. Łącznie na pozyskanie autobusów ze wszystkich trzech zadań spółka przygotowała 107 620 000 PLN brutto. Budżety w poszczególnych częściach prezentowały się następująco:

  • autobusy klasy MAXI 65 436 000 PLN brutto / 950 000 PLN netto za sztukę

  • przegubowe hybrydy 31 734 000 PLN brutto / 2 150 000 PLN netto za sztukę

  • autobusy klasy MIDI 10 455 000 PLN brutto / 850 000 PLN za sztukę netto

Autosan i Mercedes

W ostatniej części jako jedyny wystartował Autosan. Jego oferta opiewała na kwotę 10 381 200 PLN brutto. Dało to cenę jednostkową na poziomie 844 000 PLN netto za SanCity 9LE. Jedna oferta wpłynęła również w części na dostawę 56 autobusów o długości 12 m. Przedstawił ją EvoBus Polska. Opiewała ona na 80 451 840 PLN brutto. Dało to cenę jednostkową na poziomie 1 168 000 PLN nettto.

W zadaniu trzecim sytuacja była jasna, natomiast w trzecim MPK musiało szukać dodatkowych środków by zaakceptować ofertę polskiej spółki sprzedażowej Mercedesa. Te się jednak znalazły, więc w obydwu częściach wybór obydwu ofert stał się dziś formalnością.

Volvo górą

Czas na ostatnie zadanie. Mowa o dostawie 12 autobusów przegubowych z napędem hybrydowym. Wpłynęły dwie oferty dla MPK co oznaczało, że mamy hybrydowy klasyk w wydaniu MEGA. Droższą przedstawił Solaris. Jej cena wynosiła 36 752 400 PLN brutto. Oznaczało to, że jedna przegubowa hybryda kosztowałaby krakowskiego przewoźnika 2 490 000 PLN netto.

Dosyć niespodziewanie tańszą ofertę w tym zadaniu przedstawiło Volvo. Szwedzki producent chciał za realizację krakowskiego kontraktu zainkasować 30 686 000 PLN brutto, a zatem mieszcząc się w szacunkach MPK. Dawało to cenę jednostkową za hybrydowego 7900LAH na poziomie 2 079 000 PLN. Cena bez wątpienia atrakcyjna.

W tej części krakowska spółka oceniała tylko ofertę Volvo i to ją wskazała jako najlepszą. Solaris nie był w ogóle punktowany, gdyż MPK odrzuciło jego ofertę.

Pozostaje więc czekać na parafowanie umów. Od tego momentu zwycięscy producenci będą mieć 7 miesięcy na dostarczenie autobusów 12-metrowych i hybrydowych oraz 6 miesięcy na dostawę autobusów midi. Do tej listy dopisujemy jeszcze 30 Mercedesów Citaro C2, tak więc ten rok dla krakowskiego MPK zamknie się wpisaniem na stan 108 nowych autobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
Autosan
Mercedes
Volvo
hybryda
  • Mietek – 17.01.2018

    No w końcu mamy Volvo!

  • fan pis – 17.01.2018

    Ech:( . A liczyłem na solarisa.

  • hehuh – 17.01.2018

    To dopiszcie jeszcze do tej listy 38 Solarisów Urbino 18 zamówionych jakiś czas temu, 3 nowe mini (przetarg trwa) i 9-11 używanych hybryd.

  • Furtak – 17.01.2018

    Dokładają mnóstwo kasy za diesle. Ale Mercedes to trzeba dołożyć aby finansować dalej szkopska gospodarkę ,a wasza szkopka Róża miała orgazm. Rozumiem hybrydy ale nie diesle, gdzie smog przyczynia se do śmierci wielu ludzi. Debile jednak rządzą Krakowem.

  • XWJ – 17.01.2018

    Futerał, jakby debile rządzili Krakowem, to byłbyś ich prezydentem.

  • okl – 17.01.2018

    Co do Merców, to by mogli CapaCity zamówić, na obciążone linie byłoby w sam raz.Czy wiadomo na jakich liniach pojawią się nowe hybrydy?

  • sphinx – 17.01.2018

    @oklCapaCity są piekielnie drogie, mało zwrotne, a różnica w pojemności jest pomijalna (dodatkowe 4 miejsca siedzące i 1-2 stojące).

  • Krakosjan – 17.01.2018

    Kolejnych 56 gwiazd rozbłyśnie nad krakowskim niebem! Oczka jamników nieco posmutnieją... Fortuna kołem się toczy.

  • Kle Kle Kle – 17.01.2018

    WSPANIAŁA WIADOMOŚĆ!!! NAJWAŻNIEJSZE ,że nie klekoty z oblechowa!!!!

  • xyz3 – 17.01.2018

    Prawie 1,1 mln / szt za Mercedesa z Turcji. 2mln za przegubowe Volvo hybrid.Brawo MPK.Skoro oferta przewyższa budżet, widząc, że jest mega drogo - to się go anuluje. Halo, CBA?

  • max – 17.01.2018

    Citaro i Volvo jest pięknie!! tak jak w Krakowie chcieliśmy

  • krakus – 17.01.2018

    Stadler , Citaro , Volvo -brawo brawo MPK

  • JakubG – 17.01.2018

    Za 1,2 mln zł to kupuje się Maxi CNG, 1,4 mln zł to Maxi hybrydę.Nieźle MPK przepłaciło za Mercedesy.Czemu nie unieważniono przetargu???

  • Krakus – 17.01.2018

    @xyz3 w przetargu wystartowali z citaro a nie conecto i to nie z Turcji tylko z Niemiec. To normalne ceny za takie autobusy więc nie wiem skąd ten ból dupy . Lepiej jak teraz załatwią sprawę autobusów a potem skupia się na tramwajach więc nie sądzę by dobry pomysłem było to odrzucać i jeszcze raz ogłaszać przetarg . Nie pozdrawiam

  • Loqu – 17.01.2018

    Mercedes dał citaro nie conecto panowie sexperci.

  • furtak – 17.01.2018

    Za zrobienie przetargu pod Mercedesa oraz za doprowadzenie do wyłonienia oferty przepłacając sporo zarząd MPK będzie miał zapewne nowe mercedesy osobowe ,a głupi krakowiak z uśmiechem na ustach spłaci je ze swoich podatków. Nie ważne jakim kosztem ważne aby był szkopski produkt w Krakowie i to przepłacony solidnie. Panie Ziobro wziął się Pan za sady krakowskie ,teraz czas na MPK. CBA do dzieła, bo śmierdzi na kilometr korupcją.

  • kkk – 17.01.2018

    Jamników i tak będzie więcej na wiosnę kolejne 38 przegubowych a do tego wczorajsza umowa na 50 tramwajów

  • Krakosjan – 17.01.2018

    Dla takich ludzi jak Furtak funkcja "sygnalisty" została stworzona. Argumentów brak to... z obrzydzeniem doniesie. Żałosne. A jak w Niemczech Solarisa kupują to do kogo na skargę pobiegniesz? Wtedy jest cacy? Ręce i nogi opadają!

  • STC – 17.01.2018

    @Furtak weź się rozpędż i walnij głową w furtkę może zaczniesz myśleć

  • advisor – 17.01.2018

    MPK idzie jak burza - najpierw tramwaje, teraz autobusy. Tydzień dobrych wieści :)Wybór bardzo dobry, no i witamy Volvo w Krakowie! Cenowo dobrze wychodzą, ani za drogo, ani za tanio. Udany zakup. Z tego wynika, że Kraków już niedługo pożegna ostatnie Scanie i Jelcze.

  • chris – 17.01.2018

    Odnosząc się do jednego z komentarzy. Nie możliwe by pojemność Capacity tak nie wiele różniła się od pojemności zwykłego przeguba. Przeważnie to zwykłe przeguby mają iście sardynkowatą wyliczoną przestrzeń.

  • . – 17.01.2018

    Jelczy to Kraków nie pożegna jeszcze z kilka lat.

  • groszek – 17.01.2018

    Chodzi ci o Jelcze zabytkowe 242 Mex

  • Robso – 17.01.2018

    Czego tak mało hybryd?

  • adrian – 18.01.2018

    Bo drogie , ale będzie jeszcze 11 używanych

  • ZF – 18.01.2018

    A jak! W całej Polsce C2 już jeżdżą, wszyscy pieniądze znajdują, więc KRK też może!

  • ekonom – 18.01.2018

    2 mln za hybrydę równoległą to szczyt ekonomii,ale politycznej, tak jakby kupić taczki za 100 tys. zł.Taki zakup nawet w najdłuższej perspektywie czasowej jest nieopłacalny i służy tylko politycznej poprawności.Ale podatnik za wszystko zapłaci i jeszcze będzie cmokał z zachwytu, że ma ekologiczne autobusy.

  • brawo Solar – 18.01.2018

    @krakosjan: twoje niedoczekanie :-) @kle kle kle: ile teraz płacą, spamerski trolu?

  • New – 18.01.2018

    Wiadomo, że kibicowałem solarisowi. Wiadomo, że głosuje na PiS. Wiadomo, że autobusy mercedesa i volvo są dobre.

  • XWJ – 18.01.2018

    Wszystkim prosolarisowym i procenowym oszołomom pragnę zwrócić uwagę, że ich bóstwo w postaci Złomolarisa złożyło tylko w części hybrydowej ofertę, do tego była dużo droższa, niż Volvo.

  • . – 18.01.2018

    @groszek: Chodzi o Jelcze M083C, które jeszcze trochę pojeżdżą.

  • Misiek Krk – 18.01.2018

    A dla mnie istotne że nówki! Czy to Solaris, Mercedes czy Volvo to nic nie zmienia. I tak żaden nie przeżyje tyle co ALB-y i CLL-ki Scanii.

  • green – 18.01.2018

    CLL najlepszy autobus jaki /ma/ miał Kraków , może Volvo w części dorówna

  • Mt – 18.01.2018

    Niewiele brakuje Mercedesowi, żeby dorównać CLL-kom. 10-letnie egzemplarze Citaro z 2008 roku wyglądają lepiej pod względem estetyki wnętrza niż najnowsze Solarisy. Również nie telepią się tak jak Jamniki.

  • Mt – 18.01.2018

    *W OGÓLE się nie telepią...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....