TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Volvo podsumowuje 2010 rok
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 09.02.2011 17:50:38 3 komentarze
Volvo podsumowuje 2010 rok

Zdaniem przedstawicieli Volvo Buses miniony rok przyniósł znaczne zwiększenie sprzedaży autobusów szwedzkiego producenta. Niestety, nie jest to zasługa europejskiego rynku, a pozostałych obszarów, gdzie Volvo prowadzi biznes, czyli Ameryki Północnej i Południowej, Azji oraz Australii. Na naszym kontynencie ubiegły rok przyniósł kolejny spadek wartości sprzedaży i to aż o 1465 mln SEK –z 7707 mln SEK w 2009 r. do 6242 mln SEK w 2010 r. (-19%). Zdaniem producenta Europa cały czas jest pogrążona w kryzysowym śnie, z którego nie chce się wybudzić. Panuje tutaj w dalszym ciągu słaby popyt, a pozytywne sygnały płynące z rynku autokarów są cały czas dość słabe. Podobnie trudna sytuacja panuje w USA, jednak utaj Volvo zakończyło finansowy rok 2010 na plusie –na tym kontynencie sprzedaż netto wzrosła z 5673 mln SEK w 2009 r. do 7200 mln SEK w 2010 r. (+27%). Tym samym Stany przegoniły Europę pod względem wartość sprzedaży Volvo. Tutaj motorem napędowym jest segment autobusów turystycznych, podczas gdy rynek miejski pozostaje pod kreską. Nadzieją Volvo jest rosnące zainteresowanie w Meksyku systemami BRT.

 

I kolejny obszar, gdzie pozycja Volvo z każdym rokiem rośnie to Ameryka Południowa, gdzie radykalnie wzrósł popyt na autobusy miejskie i autokary. Tutaj szwedzka firma odnotowała sprzedaż o wartości 1737 mln SEK, czyli o 502 mln SEK więcej niż rok temu (+41%). Warto wiedzieć, że Volvo jest wiodącym dostawcą autobusów dla systemów BRT w Ameryce Łacińskiej. Potwierdzeniem tego faktu jest ostatnie zamówienie na aż 463 podwozia Volvo, z czego 383 dla potrzeb głównego systemu BRT w Kurytybie w Brazylii oraz 80 autobusów przegubowych dla Quito w Ekwadorze. Przypomnijmy, że Kurytyba w Brazylii był pierwszym miastem, które wprowadziło systemy BRT, a Volvo jest jednym z głównych dostawców taboru do tego systemu od czasu jego uruchomienia. Nowe zamówienie na 383 podwozi obejmuje zarówno konstrukcje dwuprzegubowe, jak i przegubowe i standardowe, 12-metrowe. Pojazdy będą dostarczone do trzech firm działających w sieci transportowej Kurytyby: Pontual, Transbus i Pioneiro. –„To jedno z największych zamówień, jakie otrzymaliśmy z Kurytyby' –powiedział Luis Carlos Pimenta, prezes Volvo Buses Ameryki Łacińskiej. Drugiego zamówienie dla systemu BRT to 80 autobusów przegubowych dla Quito, stolicy Ekwadoru. Klientem tutaj jest EPMMOP, jednego z operatorów na południu strefy systemów Quito BRT. –„Firma zdecydowała się na markę Volvo ze względu na dobrą obsługę przez importera –firmę Macasa oraz pozytywne doświadczenia eksploatacyjne z aglomeracji znajdujących się na dużych wysokościach' –powiedział Luis Carlos Pimenta. Wszystkie 463 powstaną w fabryce Volvo Buses w Kurytybie, a pierwsze dostawy rozpoczęły się już w styczniu w 2011 r.


Jednym z głównych motorów napędowych autobusowej sprzedaży Volvo jest Azja, gdzie przede wszystkim w Chinach i Indiach panuje silny wzrost popytu. W 2010 r. oddano wzrost wartości sprzedaży do poziomu 3299 mln SEK, co stanowi wzrost o 20%. Dodajmy, że w IV kwartale w Indiach zostało podpisana do tej pory największe zamówienie na 100 autokarów, które zostaną dostarczone w 2011 roku. W tym samym czasie, Volvo Buses ogłosiło wykupienie pozostałych części udziałów (30%) w indyjskiej spółce joint-venture Azad Group.

I na koniec pozostałe rynki, które przyniosły w 2010 r. spory wzrost wartości sprzedaży –z 1101 mln SEK w 2009 r. do 2038 mln SEK w 2010 r. (+85%). Najważniejszym rynkiem jest tutaj Australia, gdzie w IV kwartale podpisano z Perth kontrakt na dostawę 650 autobusów w ciągu najbliższych 10 lat.

Łącznie w 2010 r. Volvo dostarczyło na świecie 10 229 autobusów i podwozi, czyli o 327 szt. więcej niż rok wcześniej (+3,7%). Natomiast tylko IV kwartale 2010 r. sprzedaż ta wyniosła 3230 szt., czyli o 42 szt. mniej w porównaniu z 3272 szt. w 2009 r. (-1,2%). W zakresie finansów to w całym 2010 r. przychody z działalności operacyjnej Volvo poprawiły się znacząco i osiągnęły poziom 780 m SEK w porównaniu ze stratą 350 m SEK w 2009 roku. Zysk operacyjny w czwartym kwartale wyniósł 221 M SEK, w porównaniu ze stratą 46 mln SEK w czwartym kwartale 2009 r. Marża operacyjna wyniosła 3,9% w porównaniu z ujemnym poziomem 0,8% w czwartym kwartale 2009 r. Ta poprawa dochodów wynikała przede wszystkim ze wzrostu wielkości sprzedaży i wprowadzonych oszczędności.

  

Tabela 1. Wartość sprzedaży netto Volvo w 2010 r. (w całym roku i w IV kwartale)

Wartość sprzedaży netto

IV kw.

IV kw.

 

I-IV kw.

I-IV kw.

 

SEK mln

2010

2009

Zmiana %

2010

2009

Zmiana %

Europa

1,581

2,014

(-21)

6,242

7,707

(-19)

Ameryka Północna

1,885

1,924

(-2)

7,200

5,673

+27

Ameryka Południowa

582

566

+3

1,737

1,235

+41

Azja

947

967

(-2)

3,299

2,749

+20

inne rynku

607

322

+89

2,038

1,101

+85

Razem

5,602

5,793

(-3)

20,516

18,465

+11

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Volvo
BRT
hybryda
  • qwe – 10.02.2011

    o! to jest firma! a nie jakis tam solaris...

  • Asesino – 10.02.2011

    No i?

  • MB – 11.02.2011

    Volvo zaczęło produkcję w latach 20, Solaris w 90. Zobaczymy jaką firmą będzie Solaris za 60-70 lat! Wtedy będzie można je porównywać!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....