TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Volvo jedzie do Debreczyna
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 06.04.2009 22:00:21
Volvo jedzie do Debreczyna

Od 1 lipca w Debreczynie rozpocznie działalność nowy operator –konsorcjum Tan-Ker, które do tego zadanaia zakupi 140. niskopodłogowych autobusów, w tym 100 szt. solowych Alfa Cívis 12 na podwoziach Vovlo B9L i 40 przegubowych Volvo 7700A.

Debreczyn jest drugim co do wielkości miastem Węgier. W 2004 r. liczba mieszkańców Debreczyna przekroczyła poziom 205 tys. To ogromna dyspororcja w stosunku do największego węgierskiego miasta –Budapesztu, gdzie żyje ponad 1 600 tys. osób. Jednak dzięki zdecydowanie mniejszej powierzchni i skali działania, Debreczyn mógł pozwolić sobie na radykalne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej. W 2007 r. miasto postanowiło zbudować ten strategiczny dla mieszkańców filar na zupełnie nowych fundamentach. Do tej pory tego typu transport zapewniała państwowa firma HajdúVolán, nad którą magistrat nie mógł przejąć pełnej kontroli. W tej sytuacji Debreczyn roz­wią­zał istniejącą od dziesięcioleci umowę i rozpisał nowy, otwarty przetarg na kompleksowe świad­czenie miejskich przewozów autobusowych. W specyfikacji została zawarte wytyczne określające strukturę pojemnościową nowego, niskopodłogoweo taboru, konieczność wyposażenia pojazdów w klimatyzację, dynamiczną informację pasażerską, etc. W przetargu wystartował także dotychczasowy operator –HajdúVolán, ale ostatecznie kontrakt wygrało kon­sorcjum Inter Tan-Ker S.A., zajmującej się budową systemów informacji publicznej. Co ciekawe, firma ta jest w 100% własnością miasta i do tej pory wykonywała wszelkie usługi związane z systemami informacji pasażerskiej w Debreczynie. W ten sposób miasto odzyskało pełną kontrolę nad komunikacją autobusową i teraz –od lipca br. –to miejscy urzędnicy będą zarządzać komunikacją autobusową oraz kontrolą biletów. Również kierowcy nowych autobusów zostaną zatrudnieni w ramach debreczyńskich zakładów komunikacyjnych (Debreceni Köz­le­ke­dési Vál­la­­lalat (DKV), które do tej pory obsługiwały tylko linie trolejbusowe i tram­wa­jo­we. Czyli przetarg, który w teorii miał zliberalizować rynek przewozów autobusowych, spowodował pełne jego przejęcie przez miasto. Sprytne. I do tego od 1 lipca na ulicach pojawi się 140 nowych, niskopodłogowych autobusów, które w całości przejmą obsługę miejskich linii. Dzięki temu Debreczyn będzie posiadał najmłodszą flotę w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

Od 1 lipca zwycięskie konsorcjum Inter Tan-ker będzie w zasadzie odpowiedzialne tylko za przygotowanie autobusów do codziennej eksploatacji. Podstawą do rozliczenia się z miastem za zakupione pojazdy i ich serwis będzie stawka wozokilometra. Ryzyko kar związanych z nieprawidłową eksploatacją autobusów leży oczywiście po stronie Inter Tan-Ker. Nowe pojazdy będą stacjonować na terenie Deb­reczyńskiego Parku Przemysłowego, gdzie aktualnie jest bu­do­wa­na nowa baza techniczna o powierzchni 28.000 m2. I stąd, w lipca br. wyjadą pierwsze autobusy, które rozpoczną nowy rozdział w historii komunikacji autobusowej w Debreczynie. Do tego momentu obsługa miejskich tras należy do HajdúVolán.

Czas na Volvo

Konsorcjum Tan-ker postanowiło zakupić do obsługi debreczyńskich linii 140 autobusów, w tym 100 egemplarzy solo i 40 przegubów. W pierwszej kategorii wybór padł na węgierską wersję modelu Volvo 7700, czyli Alfa Cívis 12, które są zabudowywane w zakładach Alfa Busz w Székesfehérvár na podwoziach Volvo B9L. Natomiast w zakresie pojazdów przegubowych firma postanowiła nie ryzykować i zamówiła oryginalne wersje Volvo 7700A z fabryki Volvo we Wrocławiu. Ich dostawy już się rozpoczęły. Publiczna prezentacja nowych konstrukcji, które będą obsługiwały debreczyńskie linie w ramach konsorcjum Tan-ker / DKV, miała miejsce 16 lutego br. Wówczas przedstawiciele prasy mogli zobaczyć po jednym egzemplarzu Alfa Cívis 12 i Volvo 7700A. Wszystkie konstrukcje zostały specjalnie z zaadaptowane do życzeń miasta –m.in. wyposażono je w silniki spełniające normy Euro 5 oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej, który w wersji przegubowej obejmuje 3 monitory LCD wyświetlające mapę miasta i aktualną pozycję autobusu. O autobusach dla Debreczyna rozmawialiśmy z Detmarem Kampmannem, Prezesem Volvo Polska Centrum Przemysłowe we Wrocławiu.

InfoBus.pl: Volvo cieszy się dużą popularnością wśród węgierskich przewoźników. Ile już łącznie miejskich pojazdów Volvo trafiło na Węgry z Wrocławia i co najbardziej przekonuje do Waszych autobusów tamtejszych klientów?

Autobusy Volvo łączą zaawansowaną technologię z najwyższymi standardami jakościowymi. Są to cechy, które bez wątpienia doceniają nasi klienci na Węgrzech. Do tej pory, z wrocławskiej fabryki Volvo wysłaliśmy na Węgry 240 autobusów miejskich. Były to autobusy Volvo 7000 i Volvo 7700. Najwięcej autobusów –150 sztuk –trafiło do Budapesztu.

InfoBus.pl: Ile już autobusów Volvo 7700A dotarło do Debreczyna w ramach kontaktu z Tan-Ker i do kiedy zrealizujecie ten kontrakt?

Do chwili obecnej do naszego węgierskiego przedstawiciela w Debreczynie dostarczyliśmy już 25 autobusów. Trwają przygotowania do przekazania kolejnych15 autobusów. Zostaną one wysłane na Węgry w kwietniu.

InfoBus.pl: Czy te autobusy charakteryzują się jakimś specjalnym wyposażeniem? Dodatkowymi opcjami?

Tak, autobusy wysyłane do Debreczyna uwzględniają, na życzenie klienta, dodatkowe opcje. Godne uwagi rozwiązania w tych pojazdach, to:

- 11 okien przesuwnych ~ 50% wysokości okien bocznych (zamiast standardowych okien uchylnych)

- drzwi kierowcy z szybą ochronną

- pełne przygotowanie do montażu tablic kierunkowych BUSE

- przygotowanie elektryczne do 4 kasowników

- przygotowanie (elektryczne oraz mechaniczne) do montażu 3 monitorów w przedziale pasażerskim

- przygotowanie elektryczne do montażu 4 kamer wewnątrz autobusu

- przygotowanie do montażu CB radia

- przyciski uruchamiające dzwonek alarmowy w kabinie kierowcy na pionowych poręczach przy wszystkich drzwiach;przycisk na desce rozdzielczej wyłączajacy alarm

- sygnał akustyczny przy drzwiach 2, 3 i 4 aktywowany przyciskiem na desce, działający do momentu zamknięcia drzwi

- zielona lampka nad wszystkimi drzwiami zapalająca się w momencie wciśnięcia przycisku stop w obszarze danych drzwi;lampka gaśnie w momencie otwarcia drzwi

- przyciski STOP dla pasażerów na drzwiach

- pasy bezpieczeństwa na ściance inwalidy

- czerwone lampki ostrzegawcze nad wszystkimi drzwiami.

Część z tych niestandardowych rozwiazań znajduje zastosowanie we wszystkich autobusach wysyłanych na Węgry.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę!

Dane techniczna autobusów Alfa Cívis 12 i Volvo 7700A

Parametry techniczne

Alfa Cívis 12 - miejski niskopodłogowy autobus solo

Volvo 7700A- miejski niskopodłogowy autobus przegubowy

liczba miejsc siedzących

28 + 1

41 + 1

liczba miejsc stojących

72

123

całkowita liczba miejsc

100 + 1

164 + 1

Silnik

Volvo B9B310 o mocy 228Kw i pojemności 9360 cm3, EURO5

Volvo B9B310 o mocy 228Kw i pojemności 9360 cm3, EURO5

Skrzynia biegów

ZF 6HP604

ZF 6HP604

max. prędkość

96 km/h

96 km/h

długość

11999 mm

18 044 mm

szerokość

2 550 mm

2 550 mm

wysokość

3205 mm

3205 mm

wysokość podłogi

340 mm

340 mm

liczba zamówionych egz. przez Tan-ker

100

40

Nie tylko autobusy

W najbliższym czasie Debreczyn rozpisze także przetarg na dostawę 18 tramwajów –przynajmniej w 70% niskopodłogowych. Kontrakt obejmie także długoterminową dostawę części zamiennych oraz serwis pojazdów. Ostatni tramwaj powinien dotrzeć do zajezdni DKV w ciągu dwóch lat od chwili podpisania kontraktu. Rozwój sieci tramwajowej Debreczyna jest pierwszym dużym projektem węgierskim zatwierdzonym przez Brukselę i realizacja jego kosztować
będzie blisko 18 mlrd forintów. Oprócz zakupu 18. niskopodłogowych przegubowców, zbudowana zostanie nowa, 7,8 kilometrowa trasa z wysepkami przystankowymi, dostępnymi również dla inwalidów i osób z wózkami. Przekazanie nowej linii tramwajowej przewidziano na koniec 2011 r.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Volvo
Debreczyn
Węgry
Volan
BKV
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....