Volvo i Daimler razem dla wodoru. Kiedy autobusy?
Volvo i Daimler podejmą współpracę nad napędami wodorowymidla ciężarówek
To na pewno dobra informacja dla autobusów. Aktualnie rynek ogniw paliwowych zdominowany jest przez jednego producenta ogniw – kanadyjską firmę Ballard, co – jak każda tego typu sytuacja – nie sprzyja rozwoju konkurencji, czy masowej produkcji. Po wprowadzeniu tutaj nowych rozwiązań, należy spodziewać się rozwoju transportu napędzanego wodorem zgodnie z efektem skali – najpierw transport towarowy, potem pasażerski.
Szwedzka Grupa Volvo i produkujący ciężarówki oddziałniemieckiego Daimlera porozumieli się w sprawie współpracy nad stworzeniemsystemów wodorowych ogniw paliwowych dla pojazdów ciężarowych – ogłosiły spółkiwe wtorek, 21 kwietnia.
Cel: ogniwa paliwowe
Zgodnie z komunikatem Grupy Volvo i koncernu ze Stuttgartu,za opracowanie i produkcję ogniw paliwowych będzie odpowiedzialna nowaniezależna spółka joint venture. Powstanie ona z przekształcenia iusamodzielnienia sekcji Daimler Truck zajmującej się dotychczas pracami wzakresie napędów wodorowych. Szwedzki producent ciężarówek wykupi w niej 50proc. udziałów za kwotę ok. 600 mln euro.
Porozumienie ma pozwolić na obniżenie kosztów pracbadawczo-rozwojowych i przyśpieszyć wdrożenia samochodów ciężarowych na wodór.JV ma również rozpatrywać „inne zastosowania (technologii – PAP) wkontekstach motoryzacyjnych i innych”. Grupa Volvo i Daimler podkreśliliznaczenie tego rodzaju rozwiązań dla osiągnięcia neutralności węglowej wEuropie. Jak wskazali producenci, „współpraca stała się jeszcze ważniejszaw kontekście obecnego załamania gospodarczego”.
Perspektywa 2025
Obie spółki przystępujące do współpracy zamierzająwprowadzić do swojej oferty pojazdy ciężarowe napędzane wodorem po 2025 r.Ogłoszona we wtorek wstępna umowa jest niewiążąca. W ostatecznym kształcie mazostać sformułowana przed końcem trzeciego kwartału br.
Pomimo zawarcia porozumienia ws. ciężarówek z ogniwamipaliwowymi Daimler Truck i Grupa Volvo pozostaną rywalami we wszystkichpozostałych obszarach działalności – zaznaczyły spółki w komunikacie. (PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze