TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Volvo elektrycznie wypunktowało Solarisa w Świdnicy
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.08.2019 11:00:20
Volvo elektrycznie wypunktowało Solarisa w Świdnicy

Mimo droższej oferty to jednak Volvo dostarczy dwa autobusy elektryczne dla MPK Świdnica.  Czekamy na umowę.

O wyłonieniu zwycięzcy w trzecim już e-postępowaniu MPK Świdnica poinformowała podczas sesji Rady Miejskiej Beata Moskal-Słaniewska, prezydent Świdnicy. To najlepiej świadczy o znaczeniu tego projektu dla dolnośląskiego miasta.

Do trzech razy sztuka

O dolnośląskim postępowaniu pisaliśmy w InfoBusie m.in. TUTAJ Jak poinformował w lokalnych mediach Witold Tomkiewicz, rzecznik MPK Świdnica: -"Było to już trzecie postępowanie, tym razem skonstruowane na nieco innych zasadach niż poprzednie: po analizie zgłaszanych w postępowaniu przetargowym pytań, wniosków z ogłoszonych po nieudanym pierwszym przetargu negocjacji, zarząd MPK zdecydował się rozdzielić pierwotny przetarg na dostawę autobusów wraz z ładowarkami na dwa specjalistyczne: na dostawę autobusów i dostawę ładowarek. Plan przyniósł efekt w postaci trzech ofert na budowę trafostacji, dwóch na dostawę ładowarek i dwóch na dostawę autobusów."

Solaris vs. Volvo

W trzecim przetargu na dostawę dwóch autobusów elektrycznych dla MPK Świdnica swoje oferty złożyły dwie firmy:

  • Solaris, który zaproponował za dwa Urbino 12 electric kwotę 5 mln 289 tys. złotych brutto z terminem dostawy do 28 maja 2020 roku,

  • Volvo, które zaoferowało za dwa V7900E sumę 5 mln 606 tys. złotych brutto z terminem dostawy do 23 kwietnia 2020 roku.

Z kolei kwota przeznaczona przez świdnickiego przewoźnika na ten cel wyniosła 5 mln 781 tys. złotych brutto. Czyli obie oferty mieściły się w budżecie.

Ocena ofert

Z racji mocnego już opóźnienia projektu i otrzymanego dofinansowania zakupu z programu GEPARD, MPK Świdnica mimo wakacyjnego okresu niezwłocznie przystąpiło do oceny złożonych ofert, według następujących kryteriów:

1. Cena - całkowity koszt brutto przedmiotu zamówienia - max. 60 pkt.

2. Parametry techniczne i eksploatacyjne- max. 15 pkt

3. Oszczędność energii i ochrony środowiska (ekologia­ zużycie energii elektrycznej wg SORT 2) - max 10 pkt

4. Warunki gwarancji i serwisu oraz rabaty na części - max 10 pkt.

5. Termin realizacji zamówienia - max 5 pkt.

Trzy punkty różnicy

Świdnicki wynik Volvo Bus Corporation to 88,8 pkt., na który złożyły się następujące elementy:

1. Cena - 56,6 pkt.

2. Parametry techniczne i eksploatacyjne - 13,0pkt

3 Ekologia - 10,0 pkt

4. Gwarancja - 4,2 pkt

5. Termin - 5,0pkt

Razem 88,8 pkt

Z kolei Solaris Bus & Coach S.A. uzyskał w Świdnicy 85,0 pkt., które zabrał w następujących kategoriach:

1. Cena - 60 pkt.

2. Parametry techniczne i eksploatacyjne - 9 pkt

3 Ekologia - 10 pkt

4. Gwarancja - 6 pkt

5. Termin - 0 pkt

Jak widać kluczowe do świdnickiego zwycięstwa Volvo okazały się parametry techniczne i eksploatacyjne oraz termin realizacji zamówienia, które przewyższyły stratę punktową wynikającą z wyższej ceny.

Świdnickie elektrobusy

Przypomnijmy, że MPK Świdnica chciało kupić dwa fabrycznie nowe i w pełni niskopodłogowe elektrobusy klasy MAXI. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości całkowitej 11,8 - 12,5 m, nie szersze niż 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy musi umożliwiać podróż min. 70 pasażerom, w tym przynajmniej 27 na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Z kolei dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia układzie 2-2-2, a każdy próg wejściowy będzie miał diodowe podświetlenie.

Świdnickie elektrobusy muszą być wyposażonej w jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy min. 160 kW. MPK nie wspomina o jaki dokładnie rodzaj baterii chodzi. Przewoźnik zaznacza, że muszą to być zasobniki o pojemności min. 200 kWh. Muszą być objęte min. ośmioletnią gwarancją i przez ten okres ich pojemność nie może spaść poniżej 80%.

Elektrobusy będą przystosowane do dwóch rodzajów ładowania. Poprzez złącze plug-in ma być możliwe uzupełnienie prądu w bateriach o mocy 40-80 kW. Szybkie ładowanie będzie możliwe dzięki instalacji na dachu do uzupełniania prądu przez pantograf odwrócony. Tutaj minimum to 250 kW.

Dostawa pojazdów, jak i uruchomienie ładowarek, planowo mają zostać wykonane do końca marca 2020 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
elektrobus
MPK Świdnica
Volvo
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....