TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

VISEON przedstawia C11
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 17.08.2011 14:53:19
VISEON przedstawia C11

Niemiecki producent autobusów VISEON imponuje dynamicznym rozwojem oferty. Niedawno pisaliśmy o nowym trolejbusie LT20, teraz przedstawiamy autokar C11, który uzupełnia lukę pomiędzy dotychczasowymi turystycznymi pojazdami: C10 i C13. Najnowszy dwuosiowy debiutant ma długość 11,38-metra i oferuje w wersji 4-gwiazdkowej (odstęp między fotelami 785 mm) miejsce dla maksymalnie 40 osób i takie rozplanowanie przestrzeni pasażerskiej można zobaczyć na zdjęciach. W wersji 5-gwiazdkowej (rozstaw 870 mm) liczba foteli zmniejsza się do 36 szt., natomiast maksymalna pojemność C11 to 45 foteli. Szef VISEONA, Joachim Reinmuth tak opisuje nową konstrukcję: –„Autokar C11 zapewnia najwyższy komfort jazdy dla pasażerów, jest łatwy w obsłudze dla kierowcy i uniwersalny dla operatora. Ponadto wyróżnia się ze względu na swoją zwrotność, komfort jazdy i bezpieczeństwo, jak również doskonałe standardowe wyposażenie.”

Na początku opisu nowego autokaru podkreślmy, że C11 jest trzecim „dzieckiem”z turystycznej rodziny VISEON-a, która składa się z: 12,7-metrowego modelu C13 i 10-metrowego modelu C10. To oznacza, że nowy pojazd ma konstrukcje modułową, który pozwala na tworzenie pojazdów o różnych długościach w zależności od zapotrzebowania na rynku. Kolejną zaletą systemu modułowego jest możliwość wyboru układu drzwi: czyli klient może zamówić pojazd albo z wejściem położnym centralnie albo z tyłu. Przy długości 11-metrów i krótkim rozstawem osi (tylko 5430 mm) C11 jest bardzo zwinny i idealnie nadaje się do obsługi wycieczek objazdowych po starówkach, jak również po górach. Najnowszy autokar VISEON-a jest wyposażony w sprawdzone elementy układy jezdnego i napędowego. Mamy tutaj przednią niezależną oś ZF RL75E oraz tylną, napędową –ZF A132. Co ciekawe VISEON C11 jest dostępny z dwoma różnymi silnikami. W pierwszej opcji mamy do dyspozycji sześciocylindrową jednostkę MAN D2066 LOH (EEV) o pojemności 10,5 l i mocy 400 KM (294 kW). To wersja podstawowa, zapewniająca ekonomiczna i ekologiczną eksploatację. Klienci mogą zamówić także potężniejszy silnik: sześciocylindrową jednostkę MAN D2676 LOH 26 (EEV) o pojemności 12,4l i mocy 440 KM (324 kW). VISEON oferuje również dwie przekładnie napędu. W wersji 400 KM, w standardowej ofercie mamy 6-stopniową, manualną skrzynię ZF 6 S 1901, natomiast w wersji 440 KM –12-stopniową, automatyczną skrzynię ZF AS-Tronic. Jest ona dostępna także w opcji z silnikiem 400 KM.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo aktywne producent seryjnie wyposaża modele C11 w system ESP, tempomat i ogranicznik prędkości. W opcji mamy do dyspozycji asystent pasa ruchu systemu (LGS) z alarmem wibracyjnym wbudowanym w siedzenie kierowcy.

Podobnie jak w innych swoich autobusach VISEON mocno wykorzystuje oświetlenie LED. Oprócz głównych reflektorów i świateł przeciwmgielnych, wszystkie tylne światła, kierunkowskazy, światła hamowania i światła pozycyjne korzystają z tej trwałej, niezawodnej i energooszczędnej technologii. VISEON oferuje również seryjnie światła dzienne, a w opcji oświetlenie bi-ksenonowe. Wchodzimy do środka. Wejście do VISEON C11 jest wygodne –pokonujemy w przednich drzwiach trzy schodki o wysokości 220 mm i jesteśmy na pokładzie. Od razu odczuwamy jasność wnętrza i jego przestronność. Minimalna wysokość wnętrza to 1970 mm na całej jej długości. Znakiem charakterystycznym jest tutaj \'Open Space\' –czyli opatentowane kopulaste rozszerzenie z przestronnymi panoramiczne oknem z tyłu pojazdu. Jest ona położone za centralnie położony system klimatyzacji, To m.in. zapewnia doświetlenie tyłu autokaru i jednocześnie odpowiednią wysokość nad lekką wznoszącą się komorą silnika.

Jeżeli chodzi o wentylację VISEON proponuje system pośredni, z nawiewami w środkowym przejściu i przy oknach, bez dysz powietrznych, co gwarantuje brak przeciągów i jednakowy klimat w całym wnętrzu. Klimatyzacja jest sterowana elektronicznie i dostępne w dwóch opcjach mocy: 24 kW lub 32 kW. Standardowo kierowca i pilot mają do swojej dyspozycji osobną klimatyzację o wydajności chłodniczej 6 kW.

W zakresie zastosowanych foteli to przewoźnicy mają do dyspozycji siedzenia marek Kiel i Vogel. Podstawowe wyposażenie zawiera regulację w pionie, składane podłokietniki i pasy bezpieczeństwa, a także duży wybór tapicerek. Wszystkie fotele wyposażone są w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. W opcji mamy wersje z podnóżkiem, składanym stolikiem uchwytem do napoju czy pełną skórzaną tapicerkę. Standardowy system audio składa się z dwóch, 19-calowych monitorów.

Dane techniczne VISEON C11

Długość

11375 mm

Szerokość

2.550 mm

Wysokość

3560 mm

Wysokość wnętrza (min)

1970 mm

Wysokość podłogi

1310 mm

Zwis (przód / tył)

2560 / 3300 mm

Min. teoretyczny promień skrętu

19.700 mm

Masa własna

12.300 - 12.900 kg

Dopuszczalna masa całkowita

18.000 kg

Obciążenie oś przednia / tylna oś

7100 / 13000 kg

Pojemność bagażników

8,7 m3 - 9,3 m3

Pojemność zbiornika paliwa

320 l

Opcjonalnie dodatkowy zbiornik

220 l

Pojemność ***

45 + 1 + 1

Pojemność ****

40 + 1 + 1

Pojemność *****

36 + 1 + 1

Pojemność z kuchnią ***

40 + 1 + 1

Pojemność z kuchnią ****

38 + 1 + 1

Pojemność z kuchnią *****

34 + 1 + 1

Silnik

Chłodzony wodą sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny MAN D2066 LOH, w pozycji pionowej, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowującego, elektronicznie sterowany bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail, system recyrkulacji spalin, zamknięty filtr cząstek stałych, norma emisji spalin EEV

.

Średnica cylindra / skok 112/155 mm, pojemność 10518 cm3

 

Stopień sprężania 17:1

 

Moc silnika 294 kW (400 KM) przy 1.900 / min

 

Maksymalny moment obrotowy 1900 Nm przy 1.000 - 1.400 / min

Silnik II - opcjonalne

Chłodzony wodą sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny MAN D2676 LOH, w pozycji pionowej, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowującego, elektronicznie sterowany bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail, system recyrkulacji spalin, zamknięty filtr cząstek stałych, emisja spalin EEV

 

Średnica cylindra / skok 126/166 mm, pojemność 12419 cm3

 

Stopień sprężania 17:1

.

Moc 324 kW silnik (440 KM) przy 1.900 / min

 

Maksymalny moment obrotowy 2100 Nm przy 1.000 - 1.400 / min

Przeniesienie napędu

Skrzynia biegów (z D2066 LOH): zsynchronizowane 6-biegowa manualna skrzynia biegów ZF 6 S 1901 z wbudowanym retarderem, przełożenie 6,32 - 0,81.

 

 

Opcjonalna skrzynia biegów: automatyczna 12-biegowa skrzynia ZF 12 AS-Tronic 2301 BO ze zintegrowanym retarderem. Obsługiwana przez ZF joystick. Przełożenie 12.33 - 0.78

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Viseon
trolejbus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....