TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

VISEON na skraju upadku
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 28.06.2013 15:22:36 13 komentarzy
VISEON na skraju upadku

Syndyk niemieckiego producenta autobusów VISEON cały czas nie może znaleźć ratunkowego inwestora dla firmy, która w kwietniu r. ogłosiła upadłość. W tej sytuacji widomo upadku bawarskiej spółki wydaje się być przesądzone. –„W ostatnich tygodniach przeprowadziliśmy światową akcję poszukiwania inwestorów dla VISEON-a, jednak nie odniosła ona pozytywnego skutku. Cały czas jednak będziemy starali się restrukturyzować firmę i tak wyjść z tej sytuacji' –powiedział syndyk firmy, dr Michael Jaffépodczas spotkania załogi w Pilsting. Ze względu na brak zamówień producent stracił płynność finansową i w zasadzie zawiesił swoją działalność po otwarciu postępowania upadłościowego na koniec czerwca. –„Ponieważ nie mamy dalszych środków na wynagrodzenia nie mamy wyboru i z początkiem lipca br. 280 pracowników przejdzie na bezpłatne urlopy. Jak podkreślił tymczasowy zarządca dalsza kontynuacja produkcji oznaczałoby tylko straty. Co ważne jednak - żaden z klientów nie wycofał się z zamówionych nowych pojazdów, dlatego jak tylko znajdziemy inwestorów ich produkcja ruszy z miejsca”- powiedział Jaffe.

Cała sytuacja jest o tyle dziwna, że pod koniec 2012 r. informowaliśmy, że VISEON znalazł inwestora –chińską firmą Youngman. Podobno jednak przedłużająca się procedura przejmowania większościowych udziałów przez Chińczyków spowodowała, że VISEON utracił płynność finansową. –„W marcu doszło do spowolnienia produkcji, gdyż zabrakło nam środków na zakup materiałów. Dodatkowo zaległości z wynagrodzeniem pracowników spowodowały złożenie wniosku o wszczęcie postępowania upadłościowego. Naszym celem jest, aby optymalnie wykorzystać możliwości restrukturyzacji oferowanej przez postępowanie upadłościowe i kontynuować dalej działalność gospodarczą' –stwierdził Joachim Reinmuth, prezes zarządu spółki.

Przypomnijmy –VISEON powstał w 2009 r. i założyło go dwóch byłych pracowników Neoplana: Joachim Reinmuth i ErnöBartha. Początkowo bawarska spółka należała w 20% do MAN, ale po jakimś czasie te udziały odkupiono, natomiast ścisła współpraca obu firm pozostała. M.in. VISEON wykonywał autobusy lotniskowe marki Neoplan czy piętrowe autokary Neoplan Skyliner. Dodatkowo w swoim zakładzie w Pilsting VISEON produkował szeroką gamę specjalnych autobusów –od miejskich elektrobusów poprzez autokary klasy MIDI po pojazdy piętrowe. Dzięki tej kombinacji niszowych produktów, VISEON był w stanie zrównoważyć aktualną, słabą koniunkturę w segmencie turystycznym ze sporą liczbą zleceń m.in. na piętrowe autobusy międzymiastowe. Sam upadek firmy jest też o tyle zaskakujący, gdyż do tej pory półka notowała dobre wyniki finansowe –w 2011 r. jej obroty wzrosły o około 50 procent w stosunku do poprzedniego roku, a w 2012 r. zwiększyły się jeszcze o 20 procent –do około 34 milionów euro. W lecie 2012 r. chińska Grupa Youngman dołączyła do VISEON-a jako większościowy akcjonariusz. Na jesiennych targach IAA w Hanowerze firma pokazała swój pierwszy elektrobus z systemem Primove. I wszystko wydawało się zmierzać w pozytywnym kierunku …
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
VISEON
  • ARG – 28.06.2013

    Podobnie będzie z autosanem, szkoda.

  • nx – 28.06.2013

    Troche bez sensu

  • solaris150 – 29.06.2013

    Kolego AGR wejdź na stronę autosana i przeczytaj aktualności !!! Zarząd zdecydował o dalszej produkcji autobusów, czyli jeżeli podjęli taką decyzję to znaczy że widzą światełko w tunelu :)

  • solaris150 – 29.06.2013

    Kolego AGR wejdź na stronę autosana i przeczytaj aktualności !!! Zarząd zdecydował o dalszej produkcji autobusów, czyli jeżeli podjęli taką decyzję to znaczy że widzą światełko w tunelu :)

  • au to san – 01.07.2013

    Co to za argument? Jelcz widział światełko aż przestał widzieć. Firma jest martwa już teraz, nie ma ani czasu ani pieniędzy na rewolucję, a rynek podzielony, konkurencja bardzo mocna. To już koniec.

  • swen – 02.07.2013

    Nie rozumiem czemu tak żałujecie Autosana.Przecież ta firma miała ponad 20 lat na to żeby zobaczyć na czym działa wolny rynek.Czemu na siłę przedłużać agonię?Jest to firma,która produkuje badziewne autobusy,konstrukcyjnie tkwiące powiedzmy w latach 90. Cieszmy się z sukcesów Solarisa,AMZ i innych,a Autosanowi dajmy już spokój.

  • xs – 03.07.2013

    Z sukcesów solara cieszyć sie bedziemy kiedy będzie nowe urbino bo obecne jest kiczowate

  • oko – 03.07.2013

    Jeśli urbino jest kiczowate to co powiedzieć o autosanach? Dramat zupełny! Tandetne plastikowe pyski i zadki, bezsensowny rząd okienek na górze, rura wydechowa jak na barce-holowniku... to już H9 miała szlachetniejsze rysy, o wiele!

  • MS – 03.07.2013

    Naród ma kolejny powód żeby się kłócić, czemu nie? Każdy powód dobry - "Autosan!" "Nie - Solaris!". I Autosan i Solaris mają być produkowane koniec i kropka!

  • cn – 03.07.2013

    No rura wydechowa tragiczna

  • cn – 03.07.2013

    No rura wydechowa tragiczna

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....