TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jesteś tutaj: Infobus / Producenci / Viseon LDD13 
Viseon LDD13
VISEON Jacek Pudło - Opublikowano: 08.08.2012 21:08:21 3 komentarze
Viseon LDD13

Viseon wprowadził do oferty nowy model –LDD13 - niskopodłogowy dwupokładowiec o długości 12,6 metra. Autobus charakteryzuje się dużą liczbą miejsc siedzących przy zachowaniu dobrej manewrowości, stanowiąc alternatywę dla autobusu przegubowego. Jego strefa zastosowania to regularne linie miejskie, a także trasy wycieczkowe.


Viseon LDD13 bazuje na LDD14, który został zaprezentowany na IAA w 2010 roku. Autobus jest 1,4 m krótszy niż poprzednik. Ta cecha, w połączeniu z tylną osią skrętną, zapewnia trzyosiowemu pojazdowi dobrą zwrotność. Średnica zawracania wynosi 20,46 m (dla przykładu, zewnętrzna średnica zawracania Solarisa Urbino 12 wynosi 21,40 m). W rezultacie, pomimo długości 12,6 m i wysokości 4 m, autobus dobrze spisuje się na wąskich miejskich skrzyżowaniach i niewielkich pętlach. Piętrus jest alternatywą dla autobusu 15-metrowego i przegubowego, a jego zaletą jest większy udział miejsc siedzących. Maksymalna ich liczba w pojeździe wynosi bowiem 91 . Szeroki zakres dostępnego wyposażenia umożliwia dostosowanie autobusu do różnorodnych zastosowań.

Autobus jest dostępny w wersji 2- lub 3-drzwiowej, przy czym drugie drzwi są zawsze dwuskrzydłowe, o szerokości 1380 mm. Drzwi pierwsze i trzecie mogą mieć szerokość 900 lub 1380 mm. Na górny pokład prowadzą 2 klatki schodowe –jedna bezpośrednio za stanowiskiem kierowcy, a druga za drugimi drzwiami, lub za tylną osią, naprzeciw trzecich drzwi.

Dostępne są liczne możliwości aranżacji przestrzeni pasażerskiej. Dolny pokład może być w pełni niskopodłogowy, lub wyposażony w podesty, bądź podstawy dla wózków. Zmienna jest liczba miejsc siedzących i stojących.

Dolny pokład ma wysokość 1820 mm, a nad tylną osią podłoga wznosi się i sufit znajduje się niżej –1680 mm. Wysokość górnego pokładu wynosi w najniższym punkcie 1680 mm. Aby uzyskać wrażenie większej przestronności górnego pokładu, projektanci przewidzieli trzy duże okna dachowe. Celem przystosowania do obsługi turystycznych przewozów miejskich, LDD13 może posiadać otwarty górny pokład, z rozwijanym dachem.

Autobus wyposażono w standardzie w mocny system klimatyzacji i bezprzeciągowy system wentylacji. Moc agregatu klimatyzacji to ponad 40 kW. W zimę bezobsługowe ogrzewanie konwektorowe o mocy grzewczej 20 kW zapewnia przyjazną, ciepłą atmosferę we wnętrzu. Viseon opracował dla swoich autobusów specjalny system kontroli klimatu we wnętrzu, zapewniający zawsze komfortowe warunki podróży.

Przestrzeń kierowcy jest wyposażona w najnowszy kokpit spełniający wymogi VDV. Kierowcy zapewniono jasno zorganizowane i dobrze zwymiarowane miejsce pracy. Zastosowano podgląd na górny pokład poprzez kamerę.

Tak jak wszystkie autobusy Viseon, LDD13 posiada samonośną kratownicę wykonaną z zamkniętych profili stalowych. Konstrukcja przeszła proces malowania KTL, dzięki czemu firma Viseon zapewnia 6-letnią gwarancję przeciw korozji.

W zakresie silników, układu przeniesienia napędu i osi, Viseon wykorzystuje sprawdzone komponenty MAN i ZF. Pojazd jest napędzany przez pionowy, 6-cylindrowy silnik MAN D2066 LOH, spełniający normę EEV, zainstalowany w lewym tylnym narożniku pojazdu. Silnik przy pojemności skokowej 10,5 litra dostarcza moc 294 kW / 400 KM i maksymalny moment obrotowy 1900 Nm w zakresie 1000-1400 obr/min. W układzie przeniesienia napędu zastosowano automatyczną, 6-biegową skrzynię biegów ZF Ecolife.

Podwozie LDD13 spełnia wymogi komfortu i bezpieczeństwa jazdy, pomimo wysokiego środka ciężkości, zwartej niskopodłogowej zabudowy i szerokich przejść pomiędzy nadkolami. Z przodu oraz z tyłu zastosowano niezależną oś ZF RL73EC. Środkowa oś to portalowa ZF AV132.

Tabela 1. Dane techniczne Viseon LDD13.

Długość

12600 mm

Wysokość

4000 mm

Szerokość

2550 mm

Wysokość wnętrza (dolny/górny pokład)

1820/1680 mm

Wysokość wejść

320/320/320 mm

Szerokość drzwi

1380/1380/1380 mm

Rozstaw osi

5400/1590 mm

Promień zawracania

10230 mm

Wysokość podłogi

360 mm

Zwis przedni/tylny

2625/2985 mm

Dopuszczalna masa całkowita

26000 kg

Maksymalna liczba miejsc

120 + 1

Silnik

MAN D2066 LOH28

Moc

294 kW (400 KM)

Skrzynia biegów

ZF Ecolife

Zakres przełożeń

3,36-0,62

Osie (przednia/środkowa/tylna)

RL75EC/AV132/RL73EC

Opony

305/70 R22.5

Hamulce

Tarczowe z ABS i ASR

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Viseon
LDD13
  • Combino – 09.08.2012

    Gdyby przyjąć szwedzkie cz szwajcarskie podejście do komunikacji miejskiej (mam na myśli przewidywane zapełnienie dla autobusów i tramwajów),to faktycznie mógłby stanowić alternatywę dla przeguba; w naszych warunkach raczej nie (zresztą w Berlinie OIDP też nie traktują dwupokładowca jako równoważnika dla przeguba,a nieco... inaczej).

  • Combino – 09.08.2012

    Powyższe nie zmienia faktu,że to jeden z ładniejszych piętrusów na rynku ;)

  • doubledecker driver – 14.08.2012

    W porownaniu z brytyjskimi pietrusami poprostu deklasuje rywali !

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....