TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jesteś tutaj: Infobus / Producenci / Viseon LDD13 
Viseon LDD13
VISEON Jacek Pudło - Opublikowano: 08.08.2012 21:08:21 3 komentarze
Viseon LDD13

Viseon wprowadził do oferty nowy model –LDD13 - niskopodłogowy dwupokładowiec o długości 12,6 metra. Autobus charakteryzuje się dużą liczbą miejsc siedzących przy zachowaniu dobrej manewrowości, stanowiąc alternatywę dla autobusu przegubowego. Jego strefa zastosowania to regularne linie miejskie, a także trasy wycieczkowe.


Viseon LDD13 bazuje na LDD14, który został zaprezentowany na IAA w 2010 roku. Autobus jest 1,4 m krótszy niż poprzednik. Ta cecha, w połączeniu z tylną osią skrętną, zapewnia trzyosiowemu pojazdowi dobrą zwrotność. Średnica zawracania wynosi 20,46 m (dla przykładu, zewnętrzna średnica zawracania Solarisa Urbino 12 wynosi 21,40 m). W rezultacie, pomimo długości 12,6 m i wysokości 4 m, autobus dobrze spisuje się na wąskich miejskich skrzyżowaniach i niewielkich pętlach. Piętrus jest alternatywą dla autobusu 15-metrowego i przegubowego, a jego zaletą jest większy udział miejsc siedzących. Maksymalna ich liczba w pojeździe wynosi bowiem 91 . Szeroki zakres dostępnego wyposażenia umożliwia dostosowanie autobusu do różnorodnych zastosowań.

Autobus jest dostępny w wersji 2- lub 3-drzwiowej, przy czym drugie drzwi są zawsze dwuskrzydłowe, o szerokości 1380 mm. Drzwi pierwsze i trzecie mogą mieć szerokość 900 lub 1380 mm. Na górny pokład prowadzą 2 klatki schodowe –jedna bezpośrednio za stanowiskiem kierowcy, a druga za drugimi drzwiami, lub za tylną osią, naprzeciw trzecich drzwi.

Dostępne są liczne możliwości aranżacji przestrzeni pasażerskiej. Dolny pokład może być w pełni niskopodłogowy, lub wyposażony w podesty, bądź podstawy dla wózków. Zmienna jest liczba miejsc siedzących i stojących.

Dolny pokład ma wysokość 1820 mm, a nad tylną osią podłoga wznosi się i sufit znajduje się niżej –1680 mm. Wysokość górnego pokładu wynosi w najniższym punkcie 1680 mm. Aby uzyskać wrażenie większej przestronności górnego pokładu, projektanci przewidzieli trzy duże okna dachowe. Celem przystosowania do obsługi turystycznych przewozów miejskich, LDD13 może posiadać otwarty górny pokład, z rozwijanym dachem.

Autobus wyposażono w standardzie w mocny system klimatyzacji i bezprzeciągowy system wentylacji. Moc agregatu klimatyzacji to ponad 40 kW. W zimę bezobsługowe ogrzewanie konwektorowe o mocy grzewczej 20 kW zapewnia przyjazną, ciepłą atmosferę we wnętrzu. Viseon opracował dla swoich autobusów specjalny system kontroli klimatu we wnętrzu, zapewniający zawsze komfortowe warunki podróży.

Przestrzeń kierowcy jest wyposażona w najnowszy kokpit spełniający wymogi VDV. Kierowcy zapewniono jasno zorganizowane i dobrze zwymiarowane miejsce pracy. Zastosowano podgląd na górny pokład poprzez kamerę.

Tak jak wszystkie autobusy Viseon, LDD13 posiada samonośną kratownicę wykonaną z zamkniętych profili stalowych. Konstrukcja przeszła proces malowania KTL, dzięki czemu firma Viseon zapewnia 6-letnią gwarancję przeciw korozji.

W zakresie silników, układu przeniesienia napędu i osi, Viseon wykorzystuje sprawdzone komponenty MAN i ZF. Pojazd jest napędzany przez pionowy, 6-cylindrowy silnik MAN D2066 LOH, spełniający normę EEV, zainstalowany w lewym tylnym narożniku pojazdu. Silnik przy pojemności skokowej 10,5 litra dostarcza moc 294 kW / 400 KM i maksymalny moment obrotowy 1900 Nm w zakresie 1000-1400 obr/min. W układzie przeniesienia napędu zastosowano automatyczną, 6-biegową skrzynię biegów ZF Ecolife.

Podwozie LDD13 spełnia wymogi komfortu i bezpieczeństwa jazdy, pomimo wysokiego środka ciężkości, zwartej niskopodłogowej zabudowy i szerokich przejść pomiędzy nadkolami. Z przodu oraz z tyłu zastosowano niezależną oś ZF RL73EC. Środkowa oś to portalowa ZF AV132.

Tabela 1. Dane techniczne Viseon LDD13.

Długość

12600 mm

Wysokość

4000 mm

Szerokość

2550 mm

Wysokość wnętrza (dolny/górny pokład)

1820/1680 mm

Wysokość wejść

320/320/320 mm

Szerokość drzwi

1380/1380/1380 mm

Rozstaw osi

5400/1590 mm

Promień zawracania

10230 mm

Wysokość podłogi

360 mm

Zwis przedni/tylny

2625/2985 mm

Dopuszczalna masa całkowita

26000 kg

Maksymalna liczba miejsc

120 + 1

Silnik

MAN D2066 LOH28

Moc

294 kW (400 KM)

Skrzynia biegów

ZF Ecolife

Zakres przełożeń

3,36-0,62

Osie (przednia/środkowa/tylna)

RL75EC/AV132/RL73EC

Opony

305/70 R22.5

Hamulce

Tarczowe z ABS i ASR

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Viseon
LDD13
  • Combino – 09.08.2012

    Gdyby przyjąć szwedzkie cz szwajcarskie podejście do komunikacji miejskiej (mam na myśli przewidywane zapełnienie dla autobusów i tramwajów),to faktycznie mógłby stanowić alternatywę dla przeguba; w naszych warunkach raczej nie (zresztą w Berlinie OIDP też nie traktują dwupokładowca jako równoważnika dla przeguba,a nieco... inaczej).

  • Combino – 09.08.2012

    Powyższe nie zmienia faktu,że to jeden z ładniejszych piętrusów na rynku ;)

  • doubledecker driver – 14.08.2012

    W porownaniu z brytyjskimi pietrusami poprostu deklasuje rywali !

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....